Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Modernizacja E30 odcinek Kraków-Medyka Granica Państwa
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

Virakocha

Dziewięć ofert na modernizację szlaku Przeworsk - Jarosław

3 marca 2011 r., w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział
w Krakowie, odbyło się otwarcie ofert na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na szlaku Przeworsk – Jarosław w torze nr 2, w ramach zadania pn.: „Modernizacja linii nr 91 Kraków Główny Osobowy – Medyka i linii nr 92 Przemyśl – Medyka, odcinek Rzeszów – granica państwa, etap I, odcinek Rzeszów – Jarosław”.

Źródło:Rynek Kolejowy

Pytanie do krisa i Adamsa. Panowie czy na tym odcinku prowadzone są jakieś roboty i jeśli jak to jak długo potrwają i jaka ma być docelowa Vmax :?:
2 lipca 2010 r. w siedzibie PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji w Warszawie zostały otwarte oferty, złożone w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Biadoliny – Tarnów.

Przedmiotem zamówienia przetargu, ogłoszonego 30 kwietnia 2010 roku jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych modernizacji linii kolejowej nr 91 Kraków – Medyka – granica państwa na odcinku Biadoliny – Tarnów, liczącym 18,9 km.

Modernizacja ciągu transportowego Zgorzelec - Wrocław - Katowice - Kraków - Rzeszów - Medyka

Linia kolejowa E 30 należy do III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego łączącego między innymi Drezno (Niemcy), Wrocław, Katowice, Kraków z Lwowem (Ukraina).

Polski odcinek tej linii o długości 677 km łączy najważniejsze centra i regiony ekonomiczne południowej Polski: Dolny Śląsk, Górny Śląsk, Małopolskę i Podkarpacie.

Celem modernizacji jest dostosowanie parametrów linii do nowych standardów oraz wymogów umów międzynarodowych AGC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych) i AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego).








Zakres modernizacji linii obejmuje m.in.:

*
wykonanie na szlakach i stacjach robót w zakresie wymiany szyn i podkładów, odwodnienia, wymiany podtorza,
*
modernizację sieci trakcyjnej i linii potrzeb nietrakcyjnych,
*
modernizację przejazdów kolejowych w zakresie nawierzchni oraz tam, gdzie jest to konieczne budowy dróg równoległych,
*
modernizację obiektów inżynieryjnych,
*
modernizację urządzeń łączności i urządzeń sterowania ruchem kolejowym w zakresie umożliwiającym zdalne sterowanie odcinkami linii kolejowej.




Źródła finasowania:

*
budżet państwa,
*
PHARE,
*
Europejski Bank Inwestycyjny (EBI),
*
Fundusz Spójności,
*
Środki własne PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
*
TEN-T.




Ochrona środowiska:

* Linia E30/C-E 30 a obszary chronione więcej...
* Korzyści dla społeczenstwa i środowiska wynikające z modernizacji linii E30/C-E30 więcej...


Obecnie realizowane są roboty na odcinkach:

*
na odcinku Węgliniec – Zgorzelec/gr. państwa oraz Węgliniec – Bielawa Dolna/gr. państwa,
*
na odcinku Legnica – Węgliniec,
*
na odcinku Opole – Wrocław – Legnica.




Projekty realizowane w ramach modernizacji linii:

* Pomoc techniczna dla przygotowania projektu "Modernizacja linii kolejowej E 30/CE 30 na odcinku Opole-Katowice-Kraków" nr 2002/PL/16/P/PA/012
*
Modernizacja linii E 30/C-E 30 na odcinku Kraków – Medyka – granica państwa - Projekt TEN-T 2004-PL-92601-S
*
Pilotażowe wdrożenie ERTMS w Polsce na odcinku Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna – granica państwa .
*
Modernizacja linii kolejowej E 30 na odcinkach Węgliniec – Zgorzelec i Węgliniec – Bielawa Dolna Projekt ISPA/FS nr 2002/PL/16/P/PT/016 j...
*
Odbudowa i modernizacja linii kolejowej E 30 i C-E 30 na odcinku Opole – Wrocław – Legnica...
* Modernizacja linii kolejowej E 30 na odcinku Legnica - Węgliniec - Projekt ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/013
* Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce Projekt ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/015
Projekty inwestycyjne współfinansowane ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

Źródło :http://www.plk-inwestycje.pl/index.php?id=121

Virakocha

Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie złożyło najtańszą ofertę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na trasie Przeworsk-Jarosław - poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe.
Oferta złożona przez PNiUIK opiewa na prawie 18,1 mln zł brutto. Natomiast PKP PLK zamierzają przeznaczyć na realizację zadania 20,9 mln zł brutto.
Źródło:WNP.PL

No i mamy zwycięzcę przetargu. Ciekawe czy za ceną pójdzie jakość naprawy czy znów będzie barachło, jak w przypadku modernizacji E59 (Wrocław-Rawicz) czy linii nr 8 (skarpa pod Zastowem) :-D
Virakocha, co masz na myśli pisząc barachło Wrocław - Rawicz? Tak nic nie było robione oprócz trochę ponad 10 km na odcinku Skokowa-Żmigród.

Virakocha

Mam na myśli spadającą prędkość, bo I modernizacja zakładała Vmax 140 km/h, ale była tak poprowadzona, że co roku spada Vmax o 5-10 km/h, a na odcinku Wrocław Osobowice-Skokowa nawet tablice kierunkowe odpadały z wagonów, bo tak niespokojny był bieg pociągów na tym odcinku :-P (nie mówiąc nic o odcinku Korzeńsko-Garbce -> 50 km/h)
Ale modernizacji innych odcinków nie było, nie wiem więc, co masz na myśli. Teraz czekamy na rozstrzygniecie przetargu na remont Rawicz-Wrocław. Ale wróćmy do tematu.

Virakocha

Abstrahując od linii Wrocław-Poznań E30 na wschód od Katowic jest w fatalnym stanie. Słynne 10 km/h na moście na szlaku Mysłowice-Sosnowiec Jęzor- Jaworzno Szczakowa. 50 km/h na szlaku Trzebinia-Dulowa-Krzeszowice (jeszcze nie ogłoszono zwycięzcy przetargu na ten odcinek). Odcinek Kraków Płaszów-Biadoliny- Tarnów Vmax spadła ze 120 do 100 km/h. Dalej jest jeszcze gorzej-> 80-90 km/h i to po jednym torze bo na drugim 50-60 km/h. 100 i 120 km/h są, ale na pojedynczych odcinkach. No i te obowiązkowe drewniane podkłady próchniejące w zastraszającym tempie Undecided
I tak dobrze, że tej linii nie chcą zamykać...
kris123, zacznij pisać tak, aby to wnosiło coś do tematu. Równie dobrze możesz napisać - jak dobrze, że nie chcą zamknąć CMK, E20, E59 itp. Jaki to ma związek z jej modernizacją? Chyba jak modernizują, to nie chcą zamknąć.
No nie zawsze. Na przykład modernizują odcinki na Zagórz, a na terenie Małopolski linia jest zawieszona. niestety z nimi różnie to bywa.
Mnie tylko zastanawia zdążą do EURO, czy nie :d

Virakocha

Kris c'mon, don't be fool. Przecież to jest międzynarodowy korytarz transportowy na Ukrainę -> do Odessy i Kijowa z dużym ruchem pasażerskim i ogromnym towarowym a nie lokalna linia do Sambora po której jeżdżą dwa pociągi na dobę :lol: