Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Prędkości na "Sz"
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, proszę o rozwianie moich wątpliwości i odpowiedź na pytania dotyczące prędkości na SZ.

  1. Wjazd na SZ do stacji.
Do 40km/h do następnego semafora 
2. Wyjazd na SZ ze stacji na blokadę samoczynną
Do 20km/h do minięcia przez czoło pociągu semafor wskazujący sygnał zezwalający 
3.Wyjazd na SZ ze stacji na blokadę półsamoczynną
Do 40km/h w granicach posterunku ruchu
4.Wyjazd na SZ ze stacji na brak blokady
Do 40km/h w granicach posterunku ruchu
5.Wyjazd na SZ ze stacji na tor lewy z przystosowaną blokadą półsamoczynną
Ze wskaźnikiem W24, do ?
6.Wyjazd na SZ ze stacji na tor lewy z przystosowaną blokadą samoczynną
Do 20km/h do minięcia przez czoło pociągu semafor wskazujący sygnał zezwalający
7. Wyjazd na SZ ze stacji na tor lewy bez przystosowanej blokady?
?
8. Wjazd na SZ na semaforze drogowskazowym
?

I czy wyjazd na rozkaz traktujemy z taką samą predkoscia zawsze co na SZ?

I jeszcze proszę o odpowiedź - kiedy (na szlaku) powinno zmienić się osygnalizowanie pociągu przy wyjeździe np na tor lewy?
Bo na stacji to wiem, że osygnalizowujemy pociąg po wykonanej próbie hamulca.
1. Tak, albo do tarczy zaporowej, tarczy D1
2. Tak
3. Tak
4. Tak
5. 40km/h w granicach posterunku ruchu
6. Tak
7. 40 km/h, obowiązuje w granicach posterunku ruchu
8. 40 km/h

Generalnie prędkość podczas wyjazdu na rozkaz pisemny "S" można traktować jak "Sz". Chyba że w tym rozkazie masz unieważnioną blokadę SBL, to jedziesz jakby była półsamoczynna, lub jej brak.

Rożne szkoły słyszałem o oświetlaniu, ale nie wiem czy w przepisach jest to ściśle opisane.
Polecam lekturę paragrafu 63 instrukcji Ir-1 (R-1):
https://www.plk-sa.pl/files/public/user_...ia2020.pdf
Odnośnie oświetlania sygnału na czole jest napisane dla maszynisty że powinien zmienić przy wyjeżdżaniu na tor lewy (w stacji nie ma podziału tor lewy i prawy), a dyżurny może wyprawić gdy zmieniono sygnał na czole. Jest to mała sprzeczność.
Jeżeli posiadasz udokumentowane błędy w przepisach, to właściwym adresatem jest Urząd Transportu Kolejowego, a nie forum hobbystyczne.. 
Nie to ze udokumentowane tylko instrukcje nie są spójne. Takie samo udokumentowanie masz również jeśli otworzysz Ir1. Tak samo z N-rob w Ir1 oprócz wzoru rozkazu nie ma nic... a rozkaz teoretycznie ma rację bytu. Rozmawiamy tylko o tym co jest w instrukcjach. Każdy moze mieć odmienne zdanie, nikomu nie nakazuje jak interpretowac zapisy.
Nie rozumiemy się. Brak spójności w instrukcjach może prowadzić do sprzecznych interpretacji, zatem takie błędy w instrukcjach, które mogą do tego prowadzić, należy zgłaszać pod właściwy adres - tu: Urząd Transportu Kolejowego. Czego oczekujesz, pisząc o tym na forum hobbystycznym, oklasków?
Czy ja coś takiego napisałem ze tego oczekuję? To prosze również nie udzuelaj informacji na temat ruchu bo jak sam napisałeś robisz to dla oklaskow?
(23.04.2020, 09:38)Masz napisał(a): [ -> ]Odnośnie oświetlania sygnału na czole jest napisane dla maszynisty że powinien zmienić przy wyjeżdżaniu na tor lewy (w stacji nie ma podziału tor lewy i prawy), a dyżurny może wyprawić gdy zmieniono sygnał na czole. Jest to mała sprzeczność.

Widzę, że objawił się nowy autorytet w zakresie wiedzy kolejowej. Chcesz ze mną dyskutować? Chętnie podzielę się z tobą swoją wiedzą, zatem bądź tak dobry i zacytuj przepis, na jaki powołujesz się pisząc:
Odnośnie oświetlania sygnału na czole jest napisane dla maszynisty że powinien zmienić przy wyjeżdżaniu na tor lewy.
Także zacytuj przepis, na jaki powołujesz się pisząc:
a dyżurny może wyprawić gdy zmieniono sygnał na czole.
Sam wszak napisałeś wyraźnie:
Rozmawiamy tylko o tym co jest w instrukcjach.
Udowodnię ci, że nie ma tutaj żadnej sprzeczności, jak raczyłeś napisać w swoim poście.
(08.02.2020, 18:35)Licencjat napisał(a): [ -> ]Witam, proszę o rozwianie moich wątpliwości i odpowiedź na pytania dotyczące prędkości na SZ.

  1. Wjazd na SZ do stacji.
Do 40km/h do następnego semafora 
2. Wyjazd na SZ ze stacji na blokadę samoczynną
Do 20km/h do minięcia przez czoło pociągu semafor wskazujący sygnał zezwalający 
3.Wyjazd na SZ ze stacji na blokadę półsamoczynną
Do 40km/h w granicach posterunku ruchu
4.Wyjazd na SZ ze stacji na brak blokady
Do 40km/h w granicach posterunku ruchu
5.Wyjazd na SZ ze stacji na tor lewy z przystosowaną blokadą półsamoczynną
Ze wskaźnikiem W24, do ?
6.Wyjazd na SZ ze stacji na tor lewy z przystosowaną blokadą samoczynną
Do 20km/h do minięcia przez czoło pociągu semafor wskazujący sygnał zezwalający
7. Wyjazd na SZ ze stacji na tor lewy bez przystosowanej blokady?
?
8. Wjazd na SZ na semaforze drogowskazowym
?
I czy wyjazd na rozkaz traktujemy z taką samą predkoscia zawsze co na SZ?

Czy ktoś mógłby podać które paragrafy w instrukcji  Ir-1 (R-1):  mówią o tych w/w prędkościach na SZ i miejscach do których ta prędkość obowiązuje  ?
Wyjeżdżając ze stacji na SZ na semaforze wyjazdowym jedziemy z prędkością np 40km/h do momentu minięcia czołem pociągu semafora wjazdowego całym składem czy tylko lokomotywą ?
Do granicy posterunku (odpowiedz do semfora wjazdowego jest błędna, może takiego nie być)
Czołem jazdy na Sz obowiązują tylko przy wyjeździe na szlak z SBL a w każdym innym przypadku calym składem. Nie ma również określenia lokomotywą.
Skąd mechanik będzie wiedział gdzie jest "granica posterunku " ?  z rozkładu jazdy i podanego tam kilometraża ?
(01.11.2020, 12:29)Klon napisał(a): [ -> ]Skąd mechanik będzie wiedział gdzie jest "granica posterunku " ?  z rozkładu jazdy i podanego tam kilometraża ?

Okresla  to Ir1 par 3, ustep 9. Dokadkowo znajomość szlaku co oznacza znajomość regulaminu techniczgeo stacji
Kilometraż w rj okresla zupełnie co innego.