Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Czy lokomotywy SU46 mogłyby trafić do PKP Intercity ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
(01.10.2019, 20:37)KazET21224142 napisał(a): [ -> ]No to będą do 2021 roku jeździć, bo z tego co mi się wydaje to w tym roku umowa dzierżawy ma wygasnąć. Aczkolwiek zastanawia mnie czy PKP Intercity zamówi kolejne SU4210 ?

Jak na razie nie rozpoczęły się jeszcze dostawy maszyn z ostatniego przetargu na modernizację 13 lokomotyw wygranego przez FPS, tak więc w najbliższym czasie kolejnych zakupów raczej nie będzie.

(01.10.2019, 21:30)KazET21224142 napisał(a): [ -> ]Albo też opcją jest zaprojektowanie nowej lokomotywy i porzucenie prac nad SU160 jeżeli nie ma dla nich już ratunku.

W ostatnim czasie niezawodność SU160 znacznie się poprawiła, więc wygląda na to, że Pesa w końcu poradziła sobie z większością problemów trapiących te lokomotywy. Poza tym gdyby powstała kolejna seria tych maszyn, na pewno byłaby udoskonalona na bazie doświadczeń z kilkuletniej eksploatacji pierwszych 11 egzemplarzy. Na rynku jest też Newag, który ma w ofercie spalinową wersję Griffina, ale w tym wypadku ponownie wiązałoby się to z ryzykiem eksploatacji prototypu.
Griffin raczej odpada, zresztą z tego co mi wiadomo to chyba nie powstał żaden egzemplarz D4MSU, a chyba nikt nie jest nim zainteresowany. Pytanie tylko czy 13 lokomotyw uzupełni park taborowy PKP Intercity ? Owszem z tego co słyszałem mają też zostać zelektryfikowanie niektóre linie kolejowe, w tym prawdopodobnie też do Kościerzyny, co najpewniej pozwoli na zastąpienie szynobusów na niektórych liniach.
Albo też opcją jest zaprojektowanie nowej lokomotywy i porzucenie prac nad SU160 jeżeli nie ma dla nich już ratunku.

Zaprojektowanie nowej lokomotywy i budowa prototypu to ogromne koszty oraz ten sam problem usterek trapiacych pierwsze egzemlarze.
Stron: 1 2