Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Prywatyzacja PKP Cargo
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Rząd zdecydował, na sprzedaż idzie 50% akcji + jedna.

http://www.rynek-kolejowy.pl/22251/Rzad ... _Cargo.htm

Czyli jednak można przeprowadzić poprawną modernizację i restrukturyzację firmy. IC się doczeka?
Nie s±dzê, Cargo jednak zarabia i powoli siê modernizuje, a IC?

Chupacabra

Zobaczymy może pakiet przejmie Union Pacific lub Candian Pacific :-D
Taaa, a potem mo¿e jeszcze znios± nam wizy do USA? To jest zupe³nie inna bajka, oni by nawet nie wiedzieli co maj± z takim fantem zrobiæ.
Prywatyzacja? Biorąc pod uwagę, że Cargo z roku na rok ma zyski to pewnie i łatwiej jak 50% cudzego kapitału zasili i ulepszy jeszcze bardziej firmę. Tym bardziej, że już zaczynamy przewozić w innych krajach. Oby dalej do przodu. Restrukturyzacja się powiodła, bo było naprawdę ciężko.
Grupa PKP S.A. opublikowała dzisiaj zaproszenie do negocjacji w sprawie kupna akcji spółki PKP CARGO S.A. Zgodnie z zapowiedziami do prywatyzacji pójdzie 50% akcji + 1.
http://www.rynek-kolejowy.pl/24025/Kilk ... Cargo_.htm

Może sejm też sprzedamy? Tyle że to nic nie warte, bo takiej szopki nikt nie kupi. Cargo idzie coraz lepiej, a oni chcą sprzedać.
Dla mnie to też trąci nienormalnością, że dopiero, kiedy spółka wyszła na prostą od razu zostaje sprzedana, najpewniej obcemu kapitałowi. A więc po raz kolejny państwo polskie za jednorazową korzyść pozbywa się zyskownego przedsiębiorstwa, z którego zyski będą wypompowywane na zewnątrz. Wypada też wspomnieć o możliwych stratach społecznych (zwolnienia). A to wszystko w imię czego? Ślepej wiary w niewidzialną rękę rynku. :roll:
Rząd za wszelka cenę chce łatać dziury w swoim budżecie, lecz są inne sposoby. Mamy szansę zbudować solidną firmę transportową z polskimi korzeniami z polskim kapitałem. Z pierwszych informacji wynika że jest sporo potencjalnych nabywców, i to nie bez przyczyny. PKP Cargo jest coraz bardziej łakomym kąskiem rozpoczynają własne przewozy w innych krajach co jest tylko dowodem rozwoju i umacniania swojej pozycji. Szkoda że rząd tego nie dostrzega.
Chciałbym poruszyć temat pewnej aluzji(?), ludzi, którzy protestowali w Poznaniu podczas wizyty Donalda Tuska. Mianowicie, na jednym z transparentów widniał napis "Zniszczyliście stocznie, zniszczyliście zbrojeniówkę, następne będzie PKP Cargo"
Co to miałoby oznaczać :? Czy prywatyzacja miałaby zniszczyć spółkę :?
Maciej napisał(a):Co to miałoby oznaczać :?
Grube świnie ze związków bronią koryta i nic poza tym.
Najgorsze w tym wszystkim jak Cargo wyjdzie z grupy PKP, to odbije się na pracownikach i ich dotychczasowym systemie pracy. Wszystko okaże się w roku 2013 co z tego wyjdzie.
Luccasso napisał(a):odbije się na pracownikach i ich dotychczasowym systemie pracy
Co dokładnie masz na myśli?
Nie będzie ulg przejazdowych to po pierwsze, system pracy maszynistów będzie zapożyczony od prywatnych przewoźników czyli nie będzie planów i orientacyjnych godzin przyjścia do pracy, praca bez planu powiadamianie o pracy wyłącznie na telefon.
Lucasso napisał(a):Nie będzie ulg przejazdowych to po pierwsze
No nie obraź się, ale nie rozumiem z jakiej racji kolejarze z PKP-C mają mieć zniżki u przewoźników pasażerskich (także spoza PKP - tak jest obecnie!) - chyba, że miałyby to być zniżki handlowe uprzednio wykupione przez pracodawcę.
Stron: 1 2 3 4 5