Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: PesaDart
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
przem710 Pozwól że Cię zacytuję :-)
Cytat:Jak zawsze skończyło się po Polsku, dużo gadania oraz burzy medialnej a wyszło jak wyszło. Miejmy nadzieję że kolejny termin wyjazdu Darta czyli marzec 2016 okaże się tym ostatnim
Nasuwa mi się po tym cytacie(słusznym zresztą) jedno pytanie...

Czy w takim razie Pendolino jest Polskie, czy tylko kupowane było po Polsku? ;-D

Pozdrawiam
sm31-131
Raczej kupowane po polsku, chyba wszyscy wiedzą jaki z tym były cyrki i przepychanki. Straszenie sądami, problemy z dopuszczeniem, akcja z wi-fi. Nie zapomnę jak TVN24 ("cała prawda całą dobę" Big Grin) pokazywało awarię schodów na stacji Gdańsk Oliwa. Tymczasem Pendolino jeździ, i nie można powiedzieć ma się jakoś źle. A Dart, żadna z telewizji nawet nie wspomni o tym małym problemie jakim jest brak Dartów od grudnia :-P Taka tam wybiórcza prawda.
Już pisałem dawno, że wprowadzenie EIP to była bardziej akcja promocji ówczesnego rządu i PICu niż trafne przedsięwzięcie komunikacyjne. I dalej podtrzymuję zdanie, że lepiej byłoby kupić skłądy wagonowe i lokomotywy na 200km/h. Ktoś wyliczał na forum, że wyszłoby znacznie taniej.

A z Dartami, to jest wtopa z terminem, bo spółka wzięla za dużo zamówień na swoje możliwości. Ale nie będzi stamta nikt ządał milionów za odkręcenie obudowy do instalacji wi-fi...
masovian, jeżeli się nie mylę to one w standardzie mają mieć WI-FI, ale to jest fakt że przy jakichkolwiek modernizacjach w okresie gwarancji nie będą śpiewać milionów za odkręcenie obudowy.
Chociaż, kto wie... Jak się nauczą od Alstomu kilku sztuczek :-D

Pozdrawiam
sm31-131
masovian napisał(a):Już pisałem dawno, że wprowadzenie EIP to była bardziej akcja promocji ówczesnego rządu i PICu niż trafne przedsięwzięcie komunikacyjne. I dalej podtrzymuję zdanie, że lepiej byłoby kupić skłądy wagonowe i lokomotywy na 200km/h. Ktoś wyliczał na forum, że wyszłoby znacznie taniej.

Jak najbardziej popieram, aczkolwiek pewnego "sukcesu" Pendolino nie można odmówić. Lecz mimo wszystko zakup takich pociągów był przesadą.

masovian napisał(a):A z Dartami, to jest wtopa z terminem, bo spółka wzięla za dużo zamówień na swoje możliwości. Ale nie będzi stamta nikt ządał milionów za odkręcenie obudowy do instalacji wi-fi...

Problem w tym że nie tylko terminowość pogrążyła PESĘ, ale i jakość wykonania. Chodzi o szereg niedoróbek które powodują że wyprodukowane już składy nie mogą zostać odebrane. Myślę że to największy problem, a PESA mimo wielu lat nie potrafi wyciągnąć słusznych wniosków.
przem710 napisał(a):a PESA mimo wielu lat nie potrafi wyciągnąć słusznych wniosków.

W tym przypadku powiedzenie Cudze chwalicie swojego nie znacie nijak nie pasuje do rzeczywistości.
Pasuje jak najbardziej. Dart będzie miał wi-fi na dzień dobry, a "cacko" Alstomu nieprędko...
masovian napisał(a):Pasuje jak najbardziej. Dart będzie miał wi-fi na dzień dobry, a "cacko" Alstomu nieprędko...

O ile zostanie odebrany przez PKP IC...
Oj, nie sądzę żeby w ogóle nie odebrali. Kary - tak, ale nieodebranie pociągów wchodzi tylko w grę w przypadku ujawnienia problemów zagrażających zdrowiu i życiu pasażerów.
Oczywiście to jest moja opinia, ale sądzę że jest to nie na rękę obu stronom.

Pozdrawiam
sm31-131
-W Holandii z powodu z dużej awaryjności składów przewoźnik zwrócił EZT do producenta, w zamian zakupiono Traxxy.
-Niemcy z powodu dużych opóźnień nie odebrali 12 linków
sm31-131 napisał(a):Oj, nie sądzę żeby w ogóle nie odebrali. Kary - tak, ale nieodebranie pociągów wchodzi tylko w grę w przypadku ujawnienia problemów zagrażających zdrowiu i życiu pasażerów.
Oczywiście to jest moja opinia, ale sądzę że jest to nie na rękę obu stronom.

Pozdrawiam
sm31-131

Może i odbiorą, tyle że wtedy na całkowicie własny koszt... Warunki dofinansowania z UE są jasne niestety.
sm31-131 napisał(a):ale to jest fakt że przy jakichkolwiek modernizacjach w okresie gwarancji nie będą śpiewać milionów za odkręcenie obudowy.

No nie wiem.
Wystarczy poczytać o P4 szynobusów, które kosztują czasem 1/4 kosztu zakupu nowego składu.
Ale póki co IC nie będzie to interesować, przez kilkanaście lat utrzymanie jest po stronie IC.
A kiedy je odbiorą, to pewnie ani w IC ani w Pesie nie wiedzą.
przewoz napisał(a):Ale póki co IC nie będzie to interesować, przez kilkanaście lat utrzymanie jest po stronie IC.

Czy na pewno? 8-)
Jest decyzja IC: Żaden Dart nie wyjedzie 13 grudnia :

http://www.rynek-kolejowy.pl/60433/jest ... rudnia.htm

pasqudek

I chyba dotacja przepadnie...
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12