10.06.2010, 17:33
Krótka historia lokomotywy SP47 wyprodukowanej tylko w dwóch sztukach.
NEWSWEEK 12.10.2008
Ciekawy artykuł - zapraszam do dyskusji :-) :-)
NEWSWEEK 12.10.2008
Ciekawy artykuł - zapraszam do dyskusji :-) :-)
TOMEKKOT napisał(a):... lecz niestety ZSSR wszystko musiało popsuć! Zawalając nas niekorzystnymi ST44, ST43 nie wspominając o SP32. Szkoda naszego przemysłu kolejowego.Tutaj się z kolegą nie zgodzę co do lokomotywy ST43 gdyż była to udana konstrukcja produkowana na licencji szwajcarskich firm Brown Boveri (część elektryczna), Sulzer (silnik spalinowy) i SLM (część mechaniczna). Była przeznaczona do ruchu towarowego i nie posiadała prądnicy do ogrzewania składu. Ale w okresie letnim często prowadziła składy pasażerskie a nawet EX ODRA z Wrocławia do Wa-wy z lepszym czasem przejazdu niż dzisiejsze IC. Co do SP32 to nie była ciężka lok. Konstrukcja totalnie nieudana nazywana zresztą "zemstą Causecu". Nasze SP45 przewyższały ją o głowę.
RysiekChaszcz napisał(a):Tutaj się z kolegą nie zgodzę co do lokomotywy ST43 gdyż była to udana konstrukcja produkowanaPrzepraszam za źle czytelny post ponieważ "niekorzystnymi" tyczy się tylko ST44. ST43 racja dobra lokomotywa w dodatku nie lubi aż tak mazutu jak wyżej wspomniane ST44, Dodam tylko że ostatnio rumun była prowadzona bipa z Wolsztyna do poznania w związku z awarią parowozu.
TOMEKKOT napisał(a):ST43 racja dobra lokomotywa w dodatku nie lubi aż tak mazutu jak wyżej wspomniane ST44, .
TOMEKKOT napisał(a):Lokomotywa posiadająca moc 3530kW!!
TOMEKKOT napisał(a):"To rawie tyle co Maxima 40CC"
Co do mazutu, czym on w takim razie się różni od ropy dla spali-nówek, coś dodają do niego?