Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Wyjazd na sz
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Proszę rozwiać moje wątpliwości ponieważ u mnie w pracy sprawa jest bardzo dyskusyjna i w praktyce również różnie to wygląda. 
Chodzi o sytuację gdy pociąg, który do nas wjechał, przejeżdża przez całą stacje i na ostatnim semaforze, który jest już wyjazdowym na szlak dwutorowy na blokadę polsamoczynna dwukierunkowa, droga się utwierdza ( urządzenia komputerowe) ale nie zostaje wyświetlony sygnał zezwalajacy na semaforze wyjazdowym. Pociąg wyjeżdża na Sz. Czy przed wyswietleniem Sz powinnam wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów? Czy muszę użyć dPo skoro blokada działa prawidłowo. Ile ludzi tyle interpretacji a ja chcę dobrze pracować. Czy ewentualnie pierwszy pociąg mógłby pojechać na sz bez wprowadzania tzp ale gdyby pojawiła się jeszcze raz taka sytuacja to później już by trzeba było wprowadzić tzp?
(13.02.2019, 13:27)Ula napisał(a): [ -> ]Proszę rozwiać moje wątpliwości ponieważ u mnie w pracy sprawa jest bardzo dyskusyjna i w praktyce również różnie to wygląda. 
Chodzi o sytuację gdy pociąg, który do nas wjechał, przejeżdża przez całą stacje i na ostatnim semaforze, który jest już wyjazdowym na szlak dwutorowy na blokadę polsamoczynna dwukierunkowa, droga się utwierdza ( urządzenia komputerowe) ale nie zostaje wyświetlony sygnał zezwalajacy na semaforze wyjazdowym. Pociąg wyjeżdża na Sz. Czy przed wyswietleniem Sz powinnam wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów? Czy muszę użyć dPo skoro blokada działa prawidłowo. Ile ludzi tyle interpretacji a ja chcę dobrze pracować. Czy ewentualnie pierwszy pociąg mógłby pojechać na sz bez wprowadzania tzp ale gdyby pojawiła się jeszcze raz taka sytuacja to później już by trzeba było wprowadzić tzp?

Ciekawi mnie na jakim stanowisku jesteś.

Wszystko jest w Ir-1. Więc sprawa nie jest w ogóle dyskusyjna.
Ir-1, paragraf 28, punkt 16. 
W przypadku niemożności nastawienia sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym wprowadza się telefoniczne zapowiadanie pociągów.
(24.03.2019, 12:45)amria napisał(a): [ -> ]
(13.02.2019, 13:27)Ula napisał(a): [ -> ]Proszę rozwiać moje wątpliwości ponieważ u mnie w pracy sprawa jest bardzo dyskusyjna i w praktyce również różnie to wygląda. 
Chodzi o sytuację gdy pociąg, który do nas wjechał, przejeżdża przez całą stacje i na ostatnim semaforze, który jest już wyjazdowym na szlak dwutorowy na blokadę polsamoczynna dwukierunkowa, droga się utwierdza ( urządzenia komputerowe) ale nie zostaje wyświetlony sygnał zezwalajacy na semaforze wyjazdowym. Pociąg wyjeżdża na Sz. Czy przed wyswietleniem Sz powinnam wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów? Czy muszę użyć dPo skoro blokada działa prawidłowo. Ile ludzi tyle interpretacji a ja chcę dobrze pracować. Czy ewentualnie pierwszy pociąg mógłby pojechać na sz bez wprowadzania tzp ale gdyby pojawiła się jeszcze raz taka sytuacja to później już by trzeba było wprowadzić tzp?

Ciekawi mnie na jakim stanowisku jesteś.

Wszystko jest w Ir-1. Więc sprawa nie jest w ogóle dyskusyjna.
Ir-1, paragraf 28, punkt 16. 
W przypadku niemożności nastawienia sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym wprowadza się telefoniczne zapowiadanie pociągów.
(25.03.2019, 14:25)Ula napisał(a): [ -> ]
(24.03.2019, 12:45)amria napisał(a): [ -> ]
(13.02.2019, 13:27)Ula napisał(a): [ -> ]Proszę rozwiać moje wątpliwości ponieważ u mnie w pracy sprawa jest bardzo dyskusyjna i w praktyce również różnie to wygląda. 
Chodzi o sytuację gdy pociąg, który do nas wjechał, przejeżdża przez całą stacje i na ostatnim semaforze, który jest już wyjazdowym na szlak dwutorowy na blokadę polsamoczynna dwukierunkowa, droga się utwierdza ( urządzenia komputerowe) ale nie zostaje wyświetlony sygnał zezwalajacy na semaforze wyjazdowym. Pociąg wyjeżdża na Sz. Czy przed wyswietleniem Sz powinnam wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów? Czy muszę użyć dPo skoro blokada działa prawidłowo. Ile ludzi tyle interpretacji a ja chcę dobrze pracować. Czy ewentualnie pierwszy pociąg mógłby pojechać na sz bez wprowadzania tzp ale gdyby pojawiła się jeszcze raz taka sytuacja to później już by trzeba było wprowadzić tzp?

Ciekawi mnie na jakim stanowisku jesteś.

Wszystko jest w Ir-1. Więc sprawa nie jest w ogóle dyskusyjna.
Ir-1, paragraf 28, punkt 16. 
W przypadku niemożności nastawienia sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym wprowadza się telefoniczne zapowiadanie pociągów.

Tak , rozumiem ale chodzi mi o to czy gdy pociag wyjezdza, droga sie utwierdzila ale nie moge badz wygasl przed czolem semafor i wyjazd odbedzie sie na szpo utwierdzonej drodze, np. byl chwilowy zanik napiecia. Czy w tej sytuacji musze wprowadzic tzp i bede uzywac dpo?
Jeśli blokada liniowa działa prawidłowo nie trzeba wprowadzać tzp w opisanym przypadku. Par28 pkt16 nic o tym nie mówi.