Spòjrzcie na zdjęcie od tyłu członu EP-40, chodzi mi o te trzy białe światła, do czego one służą ? Czy człon A lub B może jechać samodzielnie i wtedy te światła palą się na czerwono ? Czy może on jechać tyłem i palą się na biało ?
To najwidoczniej są końcówki, ale ciekawe czemu tu się znajdują?
A czy człony ET(EP)-40 nie mogły jeździć samodzielnie tak jak człony ET-41? W takim wypadku moglibyśmy mieć górne światła jako końcówki, a dolne światło do jazdy manewrowej, jest ono po stronie stanowiska maszynisty.
Z tego co pamiętam, to ET40 mogły się przestawiać samodzielnie, stąd białe światło. ET40 i ET41 mają czerwone światła jako końcówki w razie potrzeby jazdy ciągnionej, w praktyce nie spotkałem się z ich użyciem (a sama obecność żarówek i sprawność obwodu budzi moje wątpliwości).
Dziekuję za rozjaśnienie sytuacji.
Rzeczywiście, pierwszy raz widzę jak człon ET40 jedzie samodzielnie
Dzięki za ten super link.