Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Logika IC
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam!

Od pewnego czasu patrząc na wakacyjny rozkład jazdy (i nie tylko sezonowy)  to PKP Intercity olewa pasażerów, a ludzie , którzy planują rozkład i pociągi to kompletne dzbany.

Za swój przykład podam następujące przykłady:

- z Krakowa do Słupska jest tylko jeden w miarę tani i w miarę szybki pociąg w dzień (wiecznie spóźniony TLK Malczewski dla którego rozkład jest napisany dla jazdy z EP09, a jest puszczany z EU/EP07; Jedzie tylko 11,54 h i jeżdżącym przez przysłowiowe "zadupie" zamiast przez Warszawę i Trójmiasto). Kilka lat temu było ich więcej ( np w 2013 roku EIC Fregata czy ubiegłoroczny wiecznie spóźniony TLK Pobrzeże - w tym roku puścili go z Łodzi.), wiem ,że kogoś  to może nie obchodzić ale w wakacje trasa Kraków-Główny - Gdynia Główna/Lębork/Słupsk przez Warszawę były bardzo popularne , czasami aż za bardzo Tongue .
 
- Większość składów przyjeżdżających do Przemyśla Głównego są puste ( wiem coś o tym bo sam kilka razy jechałem). Dlaczego niektórych pociągów IC/TLK nie można skrócić do Krakowa Głównego? PKP Intercity trochę jakby "celowo" olewają Kraków ,a stawiają na mniejszą miejscowość i mniejszy węzeł kolejowy Angry .
(03.08.2018, 18:17)amder555 napisał(a): [ -> ]Witam!

Od pewnego czasu patrząc na wakacyjny rozkład jazdy (i nie tylko sezonowy)  to PKP Intercity olewa pasażerów, a ludzie , którzy planują rozkład i pociągi to kompletne dzbany.

Za swój przykład podam następujące przykłady:


Trudno czegokolwiek oczekiwać jeśli średnio co dwa lata przychodzi tam wielka miotła, który wymiata ludzi z tego działu i przychodzą inni nie koniecznie lepsi.
Druga sprawa nawet jak są lepsi to jeszcze muszą mieć mądrych szefów, a o to jeszcze trudniej.
(03.08.2018, 18:17)amder555 napisał(a): [ -> ]- z Krakowa do Słupska jest tylko jeden w miarę tani i w miarę szybki pociąg w dzień (wiecznie spóźniony TLK Malczewski dla którego rozkład jest napisany dla jazdy z EP09, a jest puszczany z EU/EP07; Jedzie tylko 11,54 h i jeżdżącym przez przysłowiowe "zadupie" zamiast przez Warszawę i Trójmiasto).

To że Warszawa jest stolicą, to wcale nie świadczy że wszystko ma tamtędy jeździć. Gdzie indziej także mieszkają ludzie i także potrzebują połączeń. A poza tym jak dla Ciebie Wrocław, czy Poznań jest "zadupiem" to proponuję się trochę podszkolić z geografii. Równie dobrze do takich samych "zadupi" można zaliczyć Kraków, przez to połączeń jest tyle ile jest.

(03.08.2018, 18:17)amder555 napisał(a): [ -> ]Kilka lat temu było ich więcej ( np w 2013 roku EIC Fregata czy ubiegłoroczny wiecznie spóźniony TLK Pobrzeże - w tym roku puścili go z Łodzi.), wiem ,że kogoś  to może nie obchodzić ale w wakacje trasa Kraków-Główny - Gdynia Główna/Lębork/Słupsk przez Warszawę były bardzo popularne , czasami aż za bardzo Tongue .

Jak dla kogoś celem podróży jest Słupsk, czy Kołobrzeg to raczej jest mu obojętne czy pociąg jedzie przez Warszawę, czy inną trasą. Natomiast jeśli chodzi o Trójmiasto, to Kraków ma wystarczającą liczbę połączeń z tym regionem, tak w nocy jak i w dzień.

(03.08.2018, 18:17)amder555 napisał(a): [ -> ]- Większość składów przyjeżdżających do Przemyśla Głównego są puste ( wiem coś o tym bo sam kilka razy jechałem). Dlaczego niektórych pociągów IC/TLK nie można skrócić do Krakowa Głównego? PKP Intercity trochę jakby "celowo" olewają Kraków ,a stawiają na mniejszą miejscowość i mniejszy węzeł kolejowy Angry .

Mógłbyś racjonalnie wytłumaczyć dlaczego uważasz że PKP IC olewają Kraków pociągami z Przemyśla które przecież przez Kraków jadą? Olewaniem wschodniej Małopolski i Podkarpacia byłoby skracanie pociągów do Krakowa, którego tak się domagasz. No i jeszcze jedno, po modernizacji linii E30 między Krakowem a Rzeszowem, pociągi dalekobieżne na tym odcinku mają bardzo przyzwoitą frekwencję,  więc nie wypisuj nieprawdziwych informacji o pustych pociągach.