Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Cięcia inwestycji w PLK
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

Virakocha

W poniedziałek decyzja o cięciach?

W poniedziałek międzyresortowy zespół zdecyduje, na modernizację których odcinków torów znajdą się pieniądze - podaje radio RMF FM. Zrezygnowano m.in. z modernizacji odcinków linii Warszawa - Poznań oraz z Siedlec do Terespola.

"Stan zaawansowania tych projektów nie pozwala na ich wybudowanie do 2014 roku, a to oznaczałoby utratę unijnego dofinansowania. [Wiceminister infrastruktury] Andrzej Masel wierzy, że na wszystkie projekty, które zostały na liście do realizacji, znajdą się pieniądze" - podaje RMF FM.

Źródło:Radio Muzyka Fakty (RMF FM)
Buhahahaha - to jest piękna Polska właśnie :!:

Cytat:oraz z Siedlec do Terespola.

Hmm. A to jeszcze nie skończyli?

KDP -żondzom Tongue

//edit by Obleśny Szczur
Delikatniej proszę.

Virakocha

Rząd ogranicza plany modernizacji linii kolejowych

21 lutego Międzyresortowy Zespół ds. Kolejnictwa przyjął do realizacji najważniejsze projekty z listy POIiŚ. Ustalono, że w obecnej perspektywie budżetowej nie będzie remontowany odcinek linii nr 8 z Warki do Radomia oraz linii E75 (Rail Baltica) na odcinku Tłuszcz – Sadowne Węgrowskie. Nie będzie też remontu odcinków linii E20 Sochaczew – Swarzędz oraz Siedlce – Terespol. W zamian za to z listy rezerwowej do realizacji trafił projekt modernizacji odcinka Poznań – Czempiń.

Źródło:Rynek Kolejowy
Moja osobista radość kosztem innych inwestycji oczywiście - w końcu wpisano do planów inwestycyjnych linię 271. Odcinek Rawicz-Wrocław Gł. jest już oprzetargowany, Poznań - Czempiń - jak wyżej. Zostaje tylko odcinek Rawicz - Leszno - Czempiń.

Virakocha

Strabag podpisał umowę na przebudowę linii kolejowej nr 106 (Rzeszów - Jasło)

22 lutego PKP PLK S. A. Dział Realizacji Inwestycji podpisał umowę z firmą Strabag Sp. z o.o. na przebudowę odcinków linii kolejowej nr 106. Umowę podpisali w imieniu PKP PLK S. A.: dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji Włodzimierz Żmuda oraz Zastępca dyrektora Oddziału Piotr Jendrzejczyk. Firmę Strabag reprezentowali: dyrektor ds. Technicznych Marian Masłowski oraz dyrektor ds. Finansowych Andrzej Śliwiński. Wartość inwestycji to 150101187,74 zł brutto.
Źródło:Rynek Kolejowy

Ciekawe jak długo potrwa ta inwestycja i ile par pociągów po niej pojedzie. Ciekawe też czy zamawiający przewidział ewentualną elektryfikację odcinka Rzeszów Staroniwa-Jasło Towarowe :?: Czyżby znowu jedynym kryterium była cena (robota na odwał :?Smile
Hmmm, a co da³aby ta ewentualna elektryfikacja? Ruch tam by³ ostatnio bo jako¶ musieli docz³apaæ siê na S³owacjê z braku mostu na Popradzie, a teraz?

Virakocha

Uruchomienie bezpośredniego IR do Jasła (przy czym ten odcinek jechałby jako Regio) Nie było by też non stop KKA w razie defektu szajsobusów Smile
No to kolejne pytanie: kto bêdzie tym je¼dzi³? Jecha³em w zesz³ym roku z Rzeszowa do Zagórza i chyba tylko dziêki temu, ¿e by³ to sierpieñ frekwencja by³a na poziomie 10 pasa¿erów - 5 turystów, 3 kolejarzy, 2 miejscowych.

Virakocha

Wyobraź sobie Jakubie, że Boguchwała, podrzeszowskie osiedla (stacje Staroniwa, Osiedle, Zwięczyca) oraz Strzyżów nad Wisłokiem wygenerują ze 40-50% w tym kiblu, przy czym tylko ze 20% pojedzie w bezpośredniej relacji. Jeśli jeszcze dodamy dobre skomunikowanie na Łupków w sezonie letnim mamy murowany sukces (lub bezpośrednią relację do Łupkowa na wagonach :-) )
I znowu pewnie głównie cięcia pójdą na lokalnych liniach. Ciekawem jak potoczy się kwestia Piekiełka. Znając życie poczekamy na kolejne wybory, a tematu nikt nie zrealizuje.