Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Losy nieznych lokomotyw ET22
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Co się stało lokomotywami ET22-025 - ET22-036 i ET-038 - ET22-050 ? Dowiedziałem się z forum, że zostały skreślone ze stanu. A co dalej z nimi się stało nie wiem. Czy ktoś może zna i podzieli się ich historią ?
(15.04.2017, 15:17)DJET22 napisał(a): [ -> ]Co się stało lokomotywami ET22-025 - ET22-036 i ET-038 - ET22-050 ? Dowiedziałem się z forum, że zostały skreślone ze stanu. A co dalej z nimi się stało nie wiem. Czy ktoś może zna i podzieli się ich historią ?

Wszystkie wymienione lokomotywy niestety zostały skreślone i skasowane podczas masowego wycofywania "belkowców" (maszyn do numeru 121 włącznie z oparciem pudła za pomocą belki bujakowej i jego zawieszeniem za pomocą skośnych wieszaków) w 1998 roku. Fizycznie zlikwidowane mogły zostać w latach 1998 - 2000 na terenie zakładów taboru do których były przydzielone (wówczas MT) lub też na różnych złomowiskach. Przykładowo ET22-038 i 050 zostały pocięte 8 września 1999 roku na złomowisku w Żarowie.
Cześć Kamil95. Dzięki za odpowiedź. Poszukuję zdjęć tych starych, poczciwych maszyn. Podzielę się innymi. Sam kiedyś śmigałem po Polsce i robiąc ich fotki zastanowił mnie ich brak tj.wspomnianych numerów. Czyżby całość numer po numerze zdarzył się do kasacji ?
(16.04.2017, 19:13)DJET22 napisał(a): [ -> ]Cześć Kamil95. Dzięki za odpowiedź. Poszukuję zdjęć tych starych, poczciwych maszyn. Podzielę się innymi. Sam kiedyś śmigałem po Polsce i robiąc ich fotki zastanowił mnie ich brak tj.wspomnianych numerów. Czyżby całość numer po numerze zdarzył się do kasacji ?

Tak, niestety wszystkie lokomotywy o niskich numerach poniżej 121, będące "belkowcami" zostały pocięte do końca 2006 roku już o niższych numerach poniżej setki nie wspominając.
wszystkie?
Wszystkie, które nie przeszły naprawy głównej, czyli w zasadzie większość pierwszej partii produkcyjnej. W latach 90 kilkanaście maszyn przeszło naprawę G1 i w jej ramach przebudowowano podparcie pudła na standardowe. Jedynym zachowanym belkowcem jest ET22-121.
O to ciekawe. Dzięki.
Ale w ilostanie jest, że 121 już dawno nie istnieje.
Jak to? Przecież pisze, że stoi w muzeum w Jaworzynie Śląskiej. Chyba, że Ci chodzi, że nie jeździ, ale istnieć to istnieje.
Oryginalna ET22-121 została rozbita w wypadku na stacji Psary w 1977 roku. Jej numer inwentarzowy przejechała lokomotywa EP23-001, która została włączona do serii ET22 w 1979. Z tego powodu w IPT są dwie metryczki ET22-121.
A producent tzn. PAFAWAG lub centrala nie robiła zdjęć swoich elektrowozów ? Które już niestety nie istnieją ? Może są jakieś archiwa do których warto sięgnąć.  Zdjęcia te mają bezcenną wartość kolekcjonerską.
Szukam zdjęć lokomotyw z serii et22 o nr 007, 008, 013, 018, 022, 025-036, 038-050, 053-058, 060, 061, 062, 064-072, 074-078, 081, 083, 085, 087, 088, 089, 090, 095, 096, 097, 104, 105, 109, 110, 111, 113, 115, 116, 118, 119, 120, 122, 129, 131, 132, 138, 139, 141, 142, 143, 145, 146, 148, 150, 152, 154, 160, 161, 164, 166, 167, 172, 176, 180, 183, 184, 185, 188, 189, 192, 194, 197, 200 Smile
PaFaWag raczej nie robił zdjęć wszystkich lokomotyw, nie wiem jak z DOKP. Zapewne maszyniści mają w swoich zbiorach fotografię planowych maszyn. Tylko jak do nich dotrzeć?

, mógłbyś podzielić się ze swoimi zdjęciami w naszym forumowym Ilostanie?