Witam, jestem nowym członkiem tego forum, przyznam się bez bicia, że specjalnie założyłem konto, aby zadać to pytanie
Otóż, czy ktoś z tutaj obecnych wie jak wygląda rynek pracy na koleji w europie? Chodzi mi o pracę maszynisty
Pozdrawiam
(05.02.2017, 17:04)Enigmen napisał(a): [ -> ]Witam, jestem nowym członkiem tego forum, przyznam się bez bicia, że specjalnie założyłem konto, aby zadać to pytanie
Otóż, czy ktoś z tutaj obecnych wie jak wygląda rynek pracy na koleji w europie? Chodzi mi o pracę maszynisty
Pozdrawiam
Perfekcyjna znajomość języka (przede wszystkim w zakresie terminologii technicznej),
perfekcyjna znajomość wszystkich przepisów kolejowych, związanych z ruchem pociągów (per analogiam do Polski),
perfekcyjna znajomość prawa pracy - i można próbować...
...
Z tą "perfekcyjnością" to tak nie do końca, wystarczy wejść na wujka google żeby znaleźć sporo ogłoszeń w których oferowane są szkolenia na maszynistę w Niemczech. Przykład pierwszy z brzegu:
https://www.pracuj.pl/praca%2Fmaszynista...%2C4880504.
Nie ma tam nigdzie wymagania perfekcyjności w czym kol wiek, nawet nie ma wymagania znajomości przepisów kolejowych, choć faktem jest że znajomość języka to podstawa. Cytat z jednej z gazet na temat zatrudniania polskich maszynistów w Niemczech: "
Zgodnie z unijnymi normami certyfikacji od imigranta, który zdecyduje się na pracę maszynisty w którymś z krajów członkowskich, może być wymagana znajomość lokalnego języka nawet na poziomie B2. Czyli ma rozumieć znaczenie głównych wątków przekazu w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z rozumieniem dyskusji na tematy techniczne z zakresu swojej specjalności. – Poza tym nie ma innych dodatkowych wymagań" całość artykułu tutaj: http://serwisy.gazetaprawna.pl/praca-i-k...lakow.html
(06.02.2017, 18:18)kris66 napisał(a): [ -> ]Z tą "perfekcyjnością" to tak nie do końca, wystarczy wejść na wujka google żeby znaleźć sporo ogłoszeń w których oferowane są szkolenia na maszynistę w Niemczech. Przykład pierwszy z brzegu: https://www.pracuj.pl/praca%2Fmaszynista...%2C4880504.
Nie ma tam nigdzie wymagania perfekcyjności w czym kol wiek, nawet nie ma wymagania znajomości przepisów kolejowych, choć faktem jest że znajomość języka to podstawa. Cytat z jednej z gazet na temat zatrudniania polskich maszynistów w Niemczech: " Zgodnie z unijnymi normami certyfikacji od imigranta, który zdecyduje się na pracę maszynisty w którymś z krajów członkowskich, może być wymagana znajomość lokalnego języka nawet na poziomie B2. Czyli ma rozumieć znaczenie głównych wątków przekazu w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z rozumieniem dyskusji na tematy techniczne z zakresu swojej specjalności. – Poza tym nie ma innych dodatkowych wymagań" całość artykułu tutaj: http://serwisy.gazetaprawna.pl/praca-i-k...lakow.html
Ja napisałem, jak jest. Jeśli ktoś wierzy w pisane w gazetach - jego sprawa. Pojedzie, stanie do szkolenia i egzaminu i dowie się prawdy...
Jestem absolwentem szkoły kolejowej, i miałem tam "język obcy zawodowy" a konkretnie angielską terminologię kolejowa, a poza tym swoją znajomość języka angielskiego oceniam na bardzo dobrą
Praca na kolei niemieckiej odpada, z powodu braku znajomości języka.
Dodam jeszcze, że posiadam licencje maszynisty, która obowiązuje (podobno) na terenie całej unii europejskiej, ale nie jestem do końca pewien jak to wygląda.
(06.02.2017, 22:22)Enigmen napisał(a): [ -> ]Jestem absolwentem szkoły kolejowej, i miałem tam "język obcy zawodowy" a konkretnie angielską terminologię kolejowa, a poza tym swoją znajomość języka angielskiego oceniam na bardzo dobrą
Praca na kolei niemieckiej odpada, z powodu braku znajomości języka.
Dodam jeszcze, że posiadam licencje maszynisty, która obowiązuje (podobno) na terenie całej unii europejskiej, ale nie jestem do końca pewien jak to wygląda.
Z tego, co wiem, koleje brytyjskie (język angielski) nie szukają pracowników spoza swego kraju, a jeżeli już, to wymagana jest nostryfikacja posiadanego wykształcenia zawodowego, poparta oczywiście udokumentowaną znajomością języka...
...
Czyli rozumiem, że na pracę w kolejach brytyjskich nie ma co liczyć :/ Więc pozostaje mi praca w Polsce
Kolega ostatnio znalazł internecie ofertę pracy dla maszynistów w Arabii Saudyjskiej tam chcą z angielskim
, a pracując w Polsce też możesz jeździć za granice, co prawda nie za daleko ale zawsze to coś