Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Ruch towarowy w Węglińcu i okolicach
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siema Big Grin ,

dziś postanowiłem tu wziąć na ruszt temat związany z ruchem towarowym u mnie, mianowicie w Węglińcu i okolicach, czyli Lubań, rejon Zgorzelca (Bogatynia + tamtejsza elektrownia Turów, Sulików i Zawidów, który graniczy z Czechami, a dokładniej z czeskimi miastami Habartice i Cernousy), Żagań i Żary z nieodłegłym od siebie Nowogrodem Bobrzańskim oraz rejonem Bolesławca i Lwówka Śląskiego (Niwnice, Rakowice Wielkie, Zebrzydowa i Osiecznica)  Rolleyes

Otóż muszę Wam powiedzieć, że sama moja okolica jest już kusząca z ruchem, obfituje bogatym węzłem kolejowym powstałym jeszcze za Niemca, czyli przed wojną i ruch też dopisuje - odnośnie ruchu Wam powiem, że z cargowskiej floty (sekcji Cargo w Węglińcu, podległej pod Dolnośląski Zakład Spółki PKP-C we Wrocławiu) to jeżdżą SU46, której liczba w Węglińcu niestety maleje, ST44-12xx, SM42 i SM42M po newagowskiej modernie i ST43 (nie tylko w Dolnośląskim Zakładzie Spółki maleje liczba Rumuństw, jak zapewne wiecie), ale też i prywata zagląda na żelazne szlaki.

Z prywaty najczęściej można spotkać Ludmiły spod znaku DB Cargo Polska, ale i też Pol-Miedź Trans, CTL Logistics, PHU i niekiedy też ECCO Rail.

No, to także jak chcecie ze mną popisać odnośnie mojej okolicy i jak macie pytania, to zapraszam do dyskusji! Piona!  Smile
Za dużo to chyba nie podyskutujemy, bo mało kto dotarł tam w życiu. Smile Cztery lata temu byłem w Zgorzelcu, a w zeszłym roku w Lubaniu. Smile Ruch towarowy mnie mało interesuje i mogę się tylko domyślić, że dotyczy głównie węgla brunatnego. Ale ciekawostką jest "uprzejmościowa przechowalnia bagażu w Lubaniu. Smile
Wiesz, nie tylko węgiel jest wożony przez węglinieckich chłopaków, ale i też obsługiwane są lokalne ośrodki przemysłowe (np. kopalnia bazaltu w Sulikowie pod Zgorzelcem i w Leśnej koło Lubania, zakład mebli i paneli podłogowych "Kronopol" w Żarach, kopalnia kruszywa w Rakowicach Wielkich pod Lwówkiem), z resztą to również co wtorki i czwartki jeżdżą lokalne zdawki między Nowogrodem Bobrzańskim a Żaganiem, a one są sformowane z węglarek wyładowanych drewnem na rampie w Nowogrodzie i pudernic, które przewożą cement z Tarnowa Opolskiego do przesypowni również w Nowogrodzie, w Zawidowie to chłopaki przejmują na haku czeskie pociągi np. z ładunkiem nowiuteńskich Skód na lawetach. A również od czasu do czasu wojsko (dokładniej 11 Dywizja Kawalerii Pancernej i 34 Brygada Kawalerii Pancernej z Żagania i 10 Brygada Kawalerii Pancernej ze Świętoszowa) korzysta z cargowskich usług w transporcie ich sprzętu.
Do tego dużo składów tranzytowych lata przez Węgliniec. Głównie z Górnego Śląska do Niemiec.