Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: PKP Intercity wypożyczy 7 lokomotyw spalinowych
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
PKP Intercity ogłosiło przetarg na dzierżawę 7 lokomotyw z napędem spalinowym przystosowanych do pociągów pasażerskich. Lokomotywy będą eksploatowane od grudnia 2016 r.
Lokomotywy mają mieć maksymalną prędkość eksploatacyjną nie niższą niż 100 km/h, moc silnika spalinowego nie mniejszą niż 1400 Kw i być wyposażone w sprzęgi elektryczne 3 kV DC do ogrzewania i zasilania układów wentylacji oraz klimatyzacji.

Zamówienie podzielone jest na dwie części obejmujące dostawę dwóch i pięciu lokomotyw. Oferty składać można na jedną część lub obie. Lokomotywy będą dzierżawione od grudnia 2016 r. do końca 2017 r.

PKP Intercity zwiększyło obsługę linii niezelektryfikowanych w 2016 roku kiedy wprowadziły do eksploatacji lokomotywy spalinowe Gama. Później wystąpiły problemy z dostępnością tego taboru, dlatego spółka poszukuje dodatkowych lokomotyw. Z powodu częstych awarii Gam na relacjach do Zamościa często wprowadzana jest komunikacja zastępcza, co jest niedogodne dla pasażerów i generuje dla spółki dodatkowe koszty.

--->http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-zamawia-7-lokomotyw-spalinowych-77559.html


SU45, SP32 dalej gniją i zarastają krzakami ....
SP32: moc 1015 kW
SU45: moc 1250 kW

No więc niech sobie gnija w spokoju... :-P
Chodziło mi bardziej o zakup z myślą o modernizacji, GAMY są jak na razie niewypałem, a taka modernizacja napewno byłaby bardziej opłacalna z dłuższy czas niż takie pożyczanie i płacenie ....
W tym przetargu raczej chodzi o ponowne Nurki w ilości 7 sztuk (obecnie chyba 5). Powinno to zapewnić nawet ruch przy obecnej padaczce Gam.
Ale Cargowe SU46 się łapią. Kiedyś jechałem TLK prowadzonym właśnie przez SU46 między Rzeszowem a Lublinem, i dawała radę...
Zapewne CD nie są takie głupie, żeby udostępniać "najlepsze" Nurki, zapewne to oni wygrają to zlecenie za dużą kasę i dostarczą padaczki, żeby tylko jeździły.
Może spalinowe Traxxy BR285 Lotos udostępni? Mają ogrzewanie. Nie widzę żeby przetarg był ustawiony pod Nurki, eliminuje tylko stare maszyny pokroju SU45...
ICEMAN napisał(a):Zapewne CD nie są takie głupie, żeby udostępniać "najlepsze" Nurki, zapewne to oni wygrają to zlecenie za dużą kasę i dostarczą padaczki, żeby tylko jeździły.

Te co już jeżdżą jakoś dają radę. Pewnie, że czasem jakiś padnie, ale mają swoje lata... Dwa dodatkowe Nurasy mają zapewne obsłużyć Lublin - Łuków.

szy_mat napisał(a):Może spalinowe Traxxy BR285 Lotos udostępni?
Spalinowozy w LK mają co robić.
Czyli na Podkarpaciu będą Gamy. Zatem możemy spodziewać się ZKA w czasie świąt i ferii zimowych.
może nie Big Grin
Jak wiadomo GAM już na Ostbahnie nie ma, są dwa Nurki, na konkurencyjnym forum "mikole" wypisują, że Nurki należą do Zakładu Północnego w Gdyni i tylko tam mają robione PK + tankowanie.?
Stąd moje pytanie, dlaczego jeden Nurek stoi na szopie w Krzyżu od dłuższego czasu.? i czy IC w Krzyżu robią sobie jakieś zaplecze techniczne, mają tam rewidentów i dyspozytora.?
Nurki są, awaryjnie przysłali SU42, a wieść niesie, że za dwa miesiące Gamy wracają (pewnie korekta marcowa). Nurki należą do Zakładu Północnego, a jeden stoi w Krzyżu, gdyż padł Tongue Rewidenci na Ostbahnie jeżdżą na składzie. A w Krzyżu korzystają z szopy PRów Tongue
Będzie jednak dzierżawa dwóch lokomotyw spalinowych od CD:
http://inforail.pl/umowa-na-dzierzawe-pi...93183.html
Stron: 1 2