Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Hamowanie lokomotywą
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Jak należy hamować lokomotywą z wagonami pasażerskimi jak dojeżdżamy do stacji i jak chcemy ją zwolnić z jakiejś tam prędkości? Jak to ma wyglądać krok po kroku?
Wdrożyć hamowanie z taką siłą, aby pociąg zatrzymał się w pożądanym miejscu, a następnie luzować w taki sposób, aby przy zatrzymaniu w cylindrach pozostało niewiele powietrza.
Wielkie dzięki rustsaltz.
Jeszcze jedno pytanie: Przy jakiej prędkości zaczynać odhamowanie składu?
To tak jakbyś zapytał w jakiej odległości nacisnąć hamulec, żeby zatrzymać samochód/rower na skrzyżowaniu Big Grin. Pociąg pociągowi nierówny, po to maszynista szkoli się trochę czasu, żeby wiedział, jak się pociąg zachowuje i kiedy luzować i kiedy hamować. Obsługa hamulca to kwintesencja jazdy, bo kręcić kołem w prawo to małpę można nauczyć.
Zależy czy "falą do oporu" czy "krótką falą" czy jazdą. W pierwszym przypadku w pociągach pasażerskich złożonych z lokomotywy i wagonów (z nastawą R) waha się od 10 km/h wcześniej do 25 km/h wcześniej. Hamulec klockowy ma do tego nieliniową charakterystykę, tak więc przy 40 km/h trzeba będzie wcześniej wyluzować niż przy 100 km/h (z tej samej wartości ciśnienia upuszczonego z PG).