Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: PKP IC przymierza się do zakupu nowych lokomotyw na 160km/h
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Cytat:PKP Intercity ogłosiło dialog techniczny na dostawę nowych lokomotyw z prędkością eksploatacyjną do 160 km/h, które będą wykorzystywane na terenie Polski. Dzięki dialogowi z producentami taboru, przewoźnik chce m.in.: oszacować wartość i termin realizacji zamówienia.

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/27 ... 0km-h.html

Jakie to lokomotywy mogą wchodzić w grę według Was?
Chciałbym, żeby nowymi maszynami we flocie IC były Griffiny z Newagu :-).
Dobra wiadomość, bo oznacza to że dalej będą używane składy wagonowe. Może zamiast nowych EZT, kupią nowe lokomotywy i wyremontują wagony, część zachowując jako przedziałowe.
A mało tego taboru ma IC ??, co chwile słyszę, że Icki kupują nowy tabor ...
Także jestem za Griffinami, są piękne Smile

pasqudek

Mają być niezawodne, mało awaryjne, itp A nie piękne Wink
Griffin ma bardzo ergonomiczną kabinę maszynisty, porównując do siódemki czy byka, to przepaść technologiczna, aż chciałby się usiąść za nastawnikiem/dżojstikiem :lol: :lol:
Tylko Griffiny to nowinka a ergonomia nie pociągnie składu. Ile mamy ich jeżdżących? Jedną? To już Dragonów jest więcej, co mogłoby potencjalnemu kupcowi sugerować lepszy produkt. Co prawda to jest Newag a nie PESA która przez pośpiech zawaliła kilka spraw ale boję się żeby IC nie próbowało uwalić za wszelką cenę zakupów Polskich lokomotyw, albo żeby nie było tak jak z Dartami, jeśli Newag wygra. Chociaż z drugiej strony Newag do spółki ze Stadlerem(albo na odwrót :-) ) zmontował 20 szt. Flirtów dla IC które mają lepsze opinie jeśli chodzi o bezawaryjność niż Darty, więc może...

Pozdrawiam
sm31-131
Chce się powiedzieć no w końcu! Strategia taborowa zakłada że w 2020 roku IC będzie posiadało około 100- 120 lokomotyw o prędkości 160 lub więcej. Zatem przetarg to kwestia czasu, a jak łatwo policzyć lokomotyw brakuje sporo.

46 - EP09
10 - EU44
3 - EU07A

Łącznie 59 sztuk, brakuje 40. Innym zwiastunem zmian są "kończące" się EU07/EP07. W prawdzie nadal jest ich sporo, ale nie zapominajmy że ich liczba systematycznie spada z uwagi na osiąganie przebiegów kwalifikujących je do NG.

EP07 - na stanie 144 w tym OG 13 sztuk
EU07 - na stanie 84 w tym OG 37 sztuk
Na tą chwile sprawnych jest 152 EU/EP07 w PKP Ic.
sm31-131 napisał(a):Tylko Griffiny to nowinka a ergonomia nie pociągnie składu. Ile mamy ich jeżdżących? Jedną? To już Dragonów jest więcej, co mogłoby potencjalnemu kupcowi sugerować lepszy produkt.

Ale Dragon jest lokomotywą sześcioosiową i została zaprojektowana jako lokomotywa towarowa (wiem, wiem. ET22 też ciągnęły pociągi pospieszne). Widząc dotychczasowe dokonania Newagu, to nie bałbym się o Griffiny. Myślę, że jaja jak w przypadku SU160 nam nie grożą.
sm31-131 napisał(a):Tylko Griffiny to nowinka a ergonomia nie pociągnie składu. Ile mamy ich jeżdżących? Jedną?

Bodajże Lotos zamówił kolejne.
Wydaje mi się, że przez dłuższy czas KMy miały tylko jedną Gamę, bo druga była w Bydgoszczy na naprawie.
Przez jakieś 3 tygodnie jedna z Gam była w Bydzi. Teraz drugą ponoć czeka to samo.
no to jakim cudem rk pisze o 100% niezawodności tych lokomotyw? Wiadomo na co były/będą w Bydgoszczy?

Pozdrawiam
sm31-131
Stron: 1 2