Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Łódź Fabryczna
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Okazuje się, że planowane otwarcie nowego dworca Łódź Fabryczna zamiast polepszyć pogorszy komunikację kolejową w Łodzi.

Oddanie do użytku podziemnego dworca Łódź Fabryczna będzie oznaczało koniec bezpośrednich połączeń Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej z Koluszek czy Skierniewic do stacji Łódź Kaliska i Zgierza.

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 75312.html
Z tym dworcem to w ogóle są jakieś chocki - klocki ...

Non stop przekładane terminy oddania do użytku, zagrożenie dotacji z EU a teraz jeszcze to:

Cytat:Konsorcjum składające się z Torpolu, Astaldi, Intercor oraz PBDiM pozwało do sądu zamawiającego – PKP PLK, miasto Łódź i PKP SA z tytułu "niewykonania bądź nienależytego wykonania obowiązków" wynikających z umowy oraz przepisów prawa, co doprowadziło do zakłóceń terminowości realizacji inwestycji.

Kłócą się o prawie 90 mln i możliwość kolejnego przesunięcia oddania obiektu do użytku, pomimo tego że zaawansowanie prac jest na poziomie 96%.

cały artykuł

Pozdrawiam
sm31-131
Kłócą się o 90 mln, ale konsorcjum też jest bez winny. Jaka montuje się kilkakrotnie droższe wiaty przystankowe przy węźle nie informując nawet o tym zamawiającego, to potem są takie jaja. Co do terminów to jednak uznali, że z pracami budowlanymi wyrobią się dokońca sierpnia. (bez odbiorów)
sm31-131 napisał(a):Z tym dworcem to w ogóle są jakieś chocki - klocki ...

Non stop przekładane terminy oddania do użytku, zagrożenie dotacji z EU


A to nie jest już standard w budowach PLK? :-)
Czy ten dworzec będzie na razie dworcem "ślepym"? Bo nie rozumiem kilku kwestii w tym artykule - np. kwestii zakazu manewrów i kwestii odstawiania składów wagonowych...

Pozdrawiam
sm31-131
Ostawianie-znaczy nie będzie można odstawiać składów na postój, manewry- czyli nie wolno dzielić, łączyć przerabiać pociągów.
rustsaltz napisał(a):Ostawianie-znaczy nie będzie można odstawiać składów na postój, manewry- czyli nie wolno dzielić, łączyć przerabiać pociągów.

Oraz przedstawiać składu z toru na tor, co jest konieczne w przypadku składów wagonowych kursujących z/do Łodzi Fabrycznej... Po ostatni wydarzeniach, PLK ostatkiem wycofuje się z tych deklaracji i nagle uznało, że manewry składów wagonowych będą możliwe...

sm31-131 napisał(a):Czy ten dworzec będzie na razie dworcem "ślepym"? Bo nie rozumiem kilku kwestii w tym artykule - np. kwestii zakazu manewrów i kwestii odstawiania składów wagonowych...

Pozdrawiam
sm31-131

Będzie ślepy do czasu wybudowania tunelu średnicowego pod Łodzią. (2022)
http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/umw ... 76924.html

SA135 nie wjadą na Fabryczny?

EN57 (kible) wjadą na nową Łódź Fabryczną tylko w wyjątkowych przypadkach.

Wstawiłbym zdjęcie nowej Łodzi Fabrycznej, ale gdzieś zapodziałem kabel, może kiedy indziej.
O tym że spalinowe tam nie wjadą było już wiadomo, ale z tymi EN57 chyba przeginają pałę.

Pozdrawiam
sm31-131
Ja uważam, że to nawet lepiej. Gdyby kible miały jeździć na kaliski, to byłby w sumie niezłe przejście na kaliski. Przesiadka na Widzewie lub w Koluszkach dawałaby przejazd na kaliski przed przekopem. Bo jak wszystko puszczą na "fabrykę" to znów będzie się trzeba tłuc tramwajami po Łodzi...
Wszystkie kursy realizowane przez PR na Fabryczną będą robione zmodernizowanymi EN57AKM itp.
Plus tego jest taki, że będzie wiadomo, na jakich kursach w łódzkim można będzie trafić klasycznego EN57. :-)
Ciekawie to wygląda Wink
Dla mnie to wygląda jak połączenie Zachodniego i Centralnego w W-wie. Góra jak zachodni, tyle, że wygląda większy, ale Zachodni na zdjęciach też mi wyglądał większy. Natomiast dół to jest jak kopia Centralnego.

Ale estetyczne to to jest.
Stron: 1 2 3 4 5