Zastanawiam się od czego zależy szlakowa na prostym odcinku toru. Ma ktoś jakąś tabelkę do wyliczania szlakowej dajmy na to przy szynie S49 i podkładach drewnianych z przytwierdzeniem śrubowym "K"?
Chodzi mi o czysto techniczne możliwości osiągnięcia danej szlakowej a nie papierkowe sprawy z kategoriami linii.
W Id-1 jest bodaj wzór, z którego prędkość wychodzi (chodzi o zwichrowanie toru).
W załączniku 13 tej instrukcji Id-1 masz właśnie podane w jakich odchyłkach muszą zawierać się wymiary toru aby nadać mu odpowiednią prędkość. Rzeczy idealne istnieją w teorii budując czy remontując coś zbliżysz się bardziej lub mniej do tych wymiarów idealnych. np.; podbijając tor ręcznie na pewno nie zrobisz tego tak dokładnie jak Plasser wiec osiągniesz inne parametry i mniejszą prędkość. Druga sprawa to to że nic nie jest wieczne i podlega zużyciu. Zużycie szyn podkładów i podtorza powoduje że tor się "rozjeżdża" wiec albo trzeba go znowu remontować albo obniżyć prędkość.