UWAGA!!! DŁUGIE!!! Bo przyczepiłem się chyba do wszystkiego!!!...
...oprócz przecinków, bo ich nie widzę - oplułem ekran kawą jak czytałem te bzdury i mi się wszystko rozmywa.
Taaa, wierzę w to tak jak w te 500 zł na dziecko które będziemy musieli
wszyscy - także bezdzietni(no może oprócz ELYTY) spłacać w dodatkowych podatkach w wysokości powyżej 500 zł.
Cytat:Andrzej Wach (PORR Polska Construction), Janusz Malinowski (Łódzka Kolej Aglomeracyjna), Zbigniew Szafrański (Instytut Kolejnictwa), Daniel Ryczek (RailLogix B.V.) oraz Marcin Trzaska (Stowarzyszenie Inicjatywa dla Infrastruktury).
zauważ że nie ma tu
NIKOGO ze spółek zajmujących się przewozami pasażerskimi a tym bardziej nie ma żadnej spółki PKP, ani PR które odpowiadają za przynajmniej połowę przewozów.
Cytat:stworzy stabilne warunki do funkcjonowania i rozwoju transportu kolejowego.
Jak chcą to osiągnąć nie dyskutując z żadnym przewoźnikiem?
Tu
Cytat:utworzenie nowego silnego podmiotu zarządzającego kompletną infrastrukturą kolejową. Prowadzenie projektów deweloperskich, zarówno w formule PPP, jak i we współpracy z samorządami, powierzane byłoby tworzonym podmiotom celowym.
i tu:
Cytat:Funkcje operacyjne, wykonywane obecnie przez Ministerstwo względem zarządców i przewoźników przejęłaby Agencja Rozwoju Transportu Kolejowego (ARTK).
to są zapowiedzi stworzenia stołków dla swoich kolesi i nic więcej !
Cytat:Jej rolą byłoby wprowadzenie nowego modelu kształtowania stawek dostępu do torów z obecnego kosztowego na model rynkowy, dzięki któremu wysokość stawek dostępu nie będzie powiązana bezpośrednio z kosztami po stronie PKP PLK.
Czyli co? Narobić długów i zamknąć PLK? Czy podzielić na kolejne spółki? A może chcą to dotować? A jeśli tak to z czego?
Cytat:Obowiązkiem ARTK będzie racjonalizacja poziomu wypłacanych rekompensat, zarówno przez motywowanie beneficjentów rekompensat do obniżki kosztów,
obniżenie kosztów? Jak? Wrócimy do bohunów bez ogrzewania w zimie i klimy latem? Obetniemy obsługę pociągu do maszynisty który będzie wyskakiwał w biegu z loka i bilety będzie sprawdzał?
Cytat:jak też pobudzanie potoku pociągów na sieci kolejowej przez odpowiednie kreowanie poziomu stawek dostępu do infrastruktury.
już to widzę jak PR rzuci się do obsługi połączenia z 5 pasażerami dziennie tylko dlatego że PLK obniży stawki dostępu do infry.
Cytat:KolejPL2020 ma przyśpieszyć modernizację linii kolejowych oraz inwestycje taborowe. Plan powinien zwiększyć istotnie efektywność wykorzystania funduszy UE
Jakim cudem? Przeznaczą pieniądze ze złotego pociągu? Wprowadzą spec ustawę tak jak przy budowie dróg na euro 2012 i będą ludzi wypierd tfu wysiedlać wbrew ich woli? Dotacje UE? PLK wykorzystała praktycznie wszystkie dotacje, a dotacje na tabor grzęzną zawsze w tym samym miejscu - uzgodnienia, dokumentacje, poje tfu wyśrubowane przetargi, odwołania bo ktoś nie wygrał, zmieniające się przepisy które mają wpływ na już wygrane przetargi pomimo tego że prawo nie działa wstecz.
Jak chcą to zrobić popijając kawusię w gronie które nie ma ani pojęcia ani decyzyjności?
Cytat:Plan działań zapewni kontynuację modernizacji dworców kolejowych wraz z otoczeniem – parkingami i monitoringiem,
biorąc pod uwagę te dworce które już zmodernizowali to nie wróżę im długiego życia. Chyba w żadnym wypadku PKP z własnej inicjatywy nie zainteresowało się tematem węzłów przesiadkowych, parkingów typu PARK and RIDE, przesiadek typu door to door
Cytat:realizowane będą kolejne projekty deweloperskie wykorzystujące nieruchomości PKP.
biorąc pod uwagę ilu obiektów chcą się pozbyć / wyburzyć to faktycznie deweloperzy będą mieli co robić - zwłaszcza sprzedając bardzo ciche mieszkania w pobliżu torów.
No i ta wisienka na torcie
Cytat:Rewolucją, którą wprowadza program KolejPL2020 jest jeden bilet na podróż pociągami wszystkich przewoźników kolejowych w Polsce – pod hasłem „Bilet na podróż, a nie na przewoźnika”. Nie wykluczy to jednak możliwości oferowania przez poszczególnych przewoźników ofert specjalnych na obsługiwane przez nich pociągi.
SIĘ KU _ _ A W DWÓCH NIE POTRAFIĄ DOGADAĆ A CO DOPIERO W DZIESIĘCIU I WIĘCEJ. Pomijam już kwestie techniczne gdzie połowa przewoźników ma SWOJE systemy sprzedaży biletów - sama integracja tych systemów może trwać do 2020 a oni się chwalą tym że wejdzie to w 2017 roku
Cytat:Wymianę lub modernizację taboru pasażerskiego, w tym pozyskiwanie środków unijnych, usprawni stworzenie wspólnego poolu taborowego, który umożliwi szybki dostęp obecnym i nowym przewoźnikom do taboru kolejowego o standardach oczekiwanych przez podróżnych.
NA PEWNO!!! Przyjdzie IC i zabierze najlepsze? Bo oni to klasa sama w sobie? Zresztą Unia daje pieniądze na konkretne trasy - a nie na całość - bo na tym ma polegać zrównoważony transport - modernizować tam gdzie teraz jest tylko jeden środek transportu a tak IC weźmie najlepsze wagony na trasy które wożą krawaciarzy tylko po to aby można ich dodatkowo kasować za + 200 do zajebi tfu komfortu, a zwykły kowalski do fabryki pojedzie turbokiblem po kolejnej rewizji robionej na szpachlę?
Cytat:Celem programu jest istotne przeniesienie części ruchu towarów z nowych autostrad i dróg ekspresowych na tory. Będzie temu służyć aktywna działalność ARTK w dziedzinie kreowania opłat za dostęp do infrastruktury.
no ja pier... nie nauczyli się jeszcze że przy dzisiejszej technologii i odległościach w Polsce jest to nieopłacalne / nierealne?
Cytat:Plan podejmuje również kwestię obsługi tzw. „ostatniej mili”. Powrotowi do życia wielu z nieczynnych obecnie bocznic kolejowych służyć ma opracowanie nowych przepisów dotyczących zasad ich eksploatacji, znacznie upraszczających wymagania i procedury formalne
czyli co od dziś wymagany jest co drugi podkład na bocznicy i co trzecia śruba żeby można ją było wykorzystywać? Przecież to absurd. Większość bocznic jest w takim stanie że trzeba wydać na nie grube pieniądze (których nie mają) na ich przywrócenie do stanu w którym nie będą zagrażały życiu podczas obsługi, zresztą wiele łącznic do nich jest już po prostu nie przejezdnych. a bocznice to także infrastruktura towarzysząca - co z tego że tory zrobią jak będzie trzeba jeździć dziurawą drogą do nich albo tak jak w wielu miejscowościach rozjeżdżać ciężarówką nowe ciągi komunikacyjne które po zamknięciu wiele lat temu bocznic zostały tak przeprojektowane aby nie obsługiwać takiego ruchu. Do tego wymagany jest dialog z samorządami, poszczególnymi miastami a dialog nie jest naszą mocną stroną. Zresztą mamy już przykład - mój ulubiony - IKEI w Polsce która się postarała - także finansowo a na końcu po jednym sezonie zaczęto im wszystko utrudniać.
Nie głosowałem na PIS, ale po ich wygraniu liczyłem na to że może jednak coś się zmieni. I zmieni się - ale tylko jedno - Muzułmanie będą mieli przeje ... tfu problem w naszym kraju bez względu na to czy będą terrorystami czy nie. A reszta będzie po staremu o ile nie gorzej.
Pozdrawiam
sm31-131
P.S. Przepraszam za nadmierną ilość agresji w powyższym poście, ale mnie ten artykuł wkur.... - prawie jak moja żona dziś od rana.