Po sukcesie wakacyjnego weekendowego pociągu z Jasła do Komańczy Podkarpacki Urząd Marszałkowski postanowił zamówić od nowego rozkładu pociąg z Rzeszowa do Komańczy o czym piszą na
http://www.nowiny24.pl/bieszczady/art/9 ... ,id,t.html
Mnie jednak zastanawia inna rzecz. Ostatnio jadąc samochodem, w porannej audycji radia ESKA była rozmowa o sytuacji w podkarpackiej kolei. M.in. padło stwierdzenie, że Urząd Marszałkowski prowadzi rozmowy ze swoim słowackim odpowiednikiem celem uruchomienia pociągów do Łupkowa i dalej na Słowację.
Czy coś na ten temat Wam wiadomo? Czy zapadły już jakieś konkretne decyzje?
fru_jay_km napisał(a):Ostatnio jadąc samochodem, w porannej audycji radia ESKA była rozmowa o sytuacji w podkarpackiej kolei. M.in. padło stwierdzenie, że Urząd Marszałkowski prowadzi rozmowy ze swoim słowackim odpowiednikiem celem uruchomienia pociągów do Łupkowa i dalej na Słowację.
Co prawda nie słyszałem o reaktywacji połączeń przez przejście graniczne w Łupkowie, ale jeśli ktoś o tym myśli to już jest jakiś sukces. Przykład wakacyjnego połączenia do Komańczy pokazał, że ludzie w Bieszczadach potrzebują kolei i chcą nią podróżować.
Gdyby udało się reaktywować ruch pasażerski przez przejście graniczne Łupków - Medzialaborce, to trzeba by było pomyśleć o sensownej relacji w sensownych godzinach. Ze względu na biurokrację związaną z wjazdem polskiego taboru w głąb Słowacji i na odwrót, najlepszym rozwiązaniem byłoby połączenie Rzeszów - Humenne z przesiadką w Łupkowie, w ilości dwóch par (rano i wieczorem), jedna "pod Polaków", druga "pod Słowaków". Na początek takie pociągi mogłyby jeździć w wakacyjne weekend i myślę że podobnie jak pociąg do Komańczy i takie połączenia cieszyłyby się zainteresowaniem. Żeby jednak tak się stało, trzeba jeszcze wynegocjować w miarę przystępną cenę biletu za odcinek Łupków - Medzialaborce, żeby nie była kosmicznie wysoka, tak jak to miało miejsce kilka lat temu w motorakach Łupków - Medzialaborce, przez co te połączenia nie cieszyły się zbyt wysoką frekwencją.
Przyznam, że ta informacja mnie trochę zdziwiła, bo wcześniej kilkakrotnie słyszałem, że nie ma szans uruchomić połączeń, a niestety stan torowiska pozostawia wiele do życzenia. Bardzo jestem ciekawy co z tego wyniknie. Adams tak z czystej ciekawości. Ile wtedy kosztował bilet Łupków - Medzilaborce?
fru_jay_km napisał(a):Adams tak z czystej ciekawości. Ile wtedy kosztował bilet Łupków - Medzilaborce?
O ile dobrze pamiętam, to było to ok. 7 Euro. Tak wysoka cena była spowodowana tym, że Słowacy to połączenie uruchamiali komercyjnie.
Ciekawe kiedy do Ustrzyk dojadą? Do chyba byłoby bardziej sensowne...
Nie tyle Zagórz-Łupków, co Komańcza-Łupków
Bo do Komańczy coś tam dociera, raz czy dwa w tygodniu, ale zawsze coś.
Swoją drogą, trzeba się będzie wybrać, ale to dopiero w lipcu, bo urlop
MK_ŚLĄSK, po drodze weekendy dluzsze.
Tylko dojechać tam, zwłaszcza z zachodu kraju, to nie jest taka prosta, a juz na pewno szybka sprawa...
pasqudek, Na Majówkę idę do roboty w sobotę i poniedziałek, więc u mnie odpada
Podkarpacki urząd marszałkowski przygotowuje się do wznowienia połączeń przez Przełęcz Łupkowską. Trasą na Słowację pojadą dwie pary weekendowych pociągów wakacyjnych: po jednej z Rzeszowa i Sanoka.
Po kilku latach przerwy regularne pociągi pasażerskie powrócą na graniczny odcinek Łupków – Medzilaborce, gdzie zapewniona będzie możliwość przesiadki na połączenia w głąb Słowacji. Międzynarodowe kursy realizowane mają być w soboty i niedziele od 1 lipca do 3 września tego roku.
W oba weekendowe dni do granicznego miasta po stronie słowackiej dotrze bezpośredni pociąg z Rzeszowa. Na stację Medzilaborce przyjedzie o 10:24, a o 10:28 odjedzie z niej skomunikowany kurs do Humennégo. W drogę powrotną z Medzilaborzec będzie można wyruszyć o 17:48, również po skomunikowaniu z pociągiem Humenné – Medzilaborce. W rozkładzie jazdy przewidziano także parę połączeń Medzilaborce – Sanok – Medzilaborce. Pociągi w krótszej relacji będą jednak uruchamiane tylko w soboty.
Podróże za granicę mają być niedrogie, bo na polskim odcinku trasy obowiązywać ma wojewódzka taryfa podkarpacka niższa niż podstawowa taryfa PR. Za przejazd od granicy państwa do Medzilaborzec pasażer zapłaci dodatkowo równowartość jednego euro.
Więcej