Cytat:Spójrz tylko ile miejsca jest w takim SA-XXX a ile było w co najmniej 4 wagonach Azd z SU46 na czele.
Szynobusy jeżdżą na trasach regionalnych, gdzie nie ma ogromnego potoku podróżnych, a więc pojazdy te w pełni wystarczają. Ponadto są czyst
sze, mają większy przyspieszenie. I teraz tak: PR nie ma niezliczonej ilości wagonów Azd. Większość do Bd, Bdnu. Miejsc w szynobusie zawsze starcza, do tego jest stworzony.
Cytat:Paliwożerne? kiedy nie było jeszcze ''cudownych'' zabawek PESY to tylko takie składy jeździły,
Nawet sobie nie wyobrażasz ile linii poszło w piach tylko dlatego że ruch na niej był prowadzony przez SU45/6, ST44 czy ST43. Pali tego paliwa od cholery i potem były efekty. Gdyby było więcej SP42 bądź jakieś wagony motorowe (via SN61) to byśmy mieli większą sieć kolewą.
Cytat:a potem zaczęły się głupie i bezmyślne zakazy wprowadzania tych lokomotyw i im podobnych na np. Hel, Łebę bądź też Kościerzynę.
Bzdura. SU46 nie mają zakazu wjazdu na Kościerzynę, Ł
ebę, Hel.
Cytat:Nikt wtedy nie narzekał że SU46 są paliwożerne, nikomu to nie przeszkadzało, spełniały swoją rolę i tyle.
Kiedyś była wogóle inna mentalność. Kiedyś np. moim pierwszym samochodem był Polonez. Dość du
żo palił, ale byłem z niego dumny i wogóle. Później zaczełem stwierdzać że jest już stary, nie na te czasy. Po kilku latach kupiłem Opla Astrę.
Cytat:Mówisz o wygodzie pasażerów? Każdy rozsądny i zdrowo myślący pasażer wolałby chyba wybrać zwyczajny przedział Azd niż twardą deskę sedesową w szynobusie.
Nie wszędzie jeździł i mogą jeździć Azd. Dużo wagonów na składach regionalnych to były Bh lub Bhp. Dobre wagony, ale nie na teraz. Głośne, szarpie przy rozruchu (zwłaszcza w ostatnim wagonie), trzęsie-pogadać nie można. Wielu pasażerów, gdy zobaczy nowoczesnego szynobusa, i zdezelowany wagon, wybie
rze coś, co jest nowoczesne. Dużo miałem służb na Zielona Góra-Żary, i nasłuchałem się m.in pochwał że nie jeżdżą już składy, a te "ciche i fajne autobusy szynobwe".
Cytat:Teraz piszesz że niektórzy muszą zostawać na peronach? Czy to nie przypadkiem z powodu braku miejsc bo w SA-xxx to za dużo ich nie ma.
I tutaj kolejna bzdura. taka sytuacja ma w zasadzie miejsce tylko na IR Wrocław-Drezno i nie obsługuje go SAxxx tylko niemiecki SZT VT Desiro. Zaraz zapytasz, czemu na Drezno nie może jeździć SU46. A no dlatego że w całej okolicy posiada je tylko PKP Cargo i teraz: koszta dzierżawy+paliwo, dużo paliwa+większa opłata za skład dla PKP PLK=nierentowność pociągu. Dzięki szynobusowi VT wogóle było możliwe uruchomienie takiego połączenia. Do niedawna jeździć osobowy bezpośredni z Wrocławia do Zgorzelca. W Węglińcu podmiana loka. Dlaczego zlikwidowali? Bo były zbyt duże koszty dla PR za wynajem lokomotywy i jeszcze jej eksploatacją, co w efekcie doprowadziło ze ten pociąg był nierentowny.
Cytat:A propo wygody w szynobusach - osobiście mnie np trafia szlag jak jadę 3 godziny do Olsztyna tym czymś, bądź też 1,5 h do Białegostoku.
Fajnie, do Białegostoku, z Ełku szynobusy nie jeżdżą.
Cytat: Może PR zastanowiło by się trochę i zamiast kupowania kolejnych SZT rodem z PESY, zajęło się naprawami wagonów.
Człowieku, wysysasz wszystko z palca. PR nie kupuje szynobusów PESY. robią to urzędy marszałkowskie i przekazują spółką przewozowym (PR, Arriva, KD) w użytkowanie. Tak więc zadłużona po uszy spółka (KD, PR) czy spółka dla której najważniejsze jest cięcie kosztów (Arriva) będzie odmawiać ulżenia w wydatkach Urzędom Marszałkowskim? To co, nowy tabor ma stać na bocznicy i rdzewieć, byleby SU46 jeździło z wagonami nieprzystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, głośnych, trzęsących itp.
Cytat:To samo się tyczy IC , którzy zamiast trzymać oszczędności na wynajem loków od Cargo na pociągi dalekobieżne na niezelektryfikowanych liniach wolą marnować kasę na malunek swego taboru.
Akurat malowanie lokomotywy nie kosztuje dużo. Poza
_tym dzięki braku druta na zgorzeleckiej widocznie Ślązak jak i Sudety były nierentowne i dlatego je zlikwidowano, bo coś przez te 30km musiało ciągać te składy. Tak samo było z liniami na Zamojszczyźnie (w tym przypadku SM42, SU45), osobowym do Goerlitz i wieloma liniami w Polsce.
Cytat:Ale postęp techniczny i cywilizacyjny ma polegać na zmienianiu się na lepsze a nie gorsze. W przypadku szynobusów wychodzi na to drugie.
Masz rację, zmien
ny na lepsze-odrzucenie nowoczesnych szynobusów i jazda starym, 30 paro letnim taborem. Rzeczywiście, daleko zajedziemy.
Cytat:Porównaj chociażby awaryjność jakiejkolwiek lokomotywy a tych nowych SZT. Oblicz ile kosztowałyby same koszta napraw tych szynobusów. Nadchodzi zima. SA-xxx będą padać jak muchy. Co wtedy podeślecie? Wiadomo że każda maszyna ma prawo się zepsuć,
Fakt że u nas produkuje się szajs na kółkach to inny temat. Na
_pewno nie będziemy tkwić w miejscu aby dalej jeździły SU46.
Wszystko przemawia za tym aby ten 30km odcinek E30 był zelektrfikowany bo komplikuje wszystko. Proszę tylko o ograniczenie bzdurapisactwa m.in. że do szynobusu Pesy ludzie się nie mieszczą. Ale dla rafalka ważniejsi nie sa ludzie, któ
rzy muszą się przesiadać w Węglińcu zamiast bezpośrednio do Wrocławia jechać pociągiem osobowym, bo ważniejsze są SU46. Bez druta, kolej w tym regionie zamiera-ludzie nie będą jeździć, rozkład ograniczą, tylko SU46 zostanie
w krzakach.
Ortografia i cała masa literówek których nie poprawiałem na czerwono. Pisz staranniej.
//przem710