Tymczasem PR pozbywają się może niekoniecznie najmłodszych EN57-1014 i EN71-032.
Wśród kasowanych kibli znajduje się też jednostka o numerze 1580. Wprawdzie od ponad 8 lat w krzakach, ale jednak rocznik 1984.
Może po 32 latach należy sie już emerytura (czytaj: żyletki....) ?
kazio, 32 lata to w sile wieku
A poza żyletkami można np: skierować na mniej uczęszczane linie, sprzedać prywatnej firmie lub osobie, znaleźć inne przeznaczenie.
1580 wymagałaby chyba solidnej odbudowy pudła, bo miała być SPOTem, ale jednak do NG poszła inna jednostka. Była też pierwotnie przewidziana do przebudowy na asynchrona, ale jednak została w krzakach. Ostatnią NR przeszła w 2003 roku, więc stała w krzakach minimum 8 lat.
Choć KD, KŚ albo Arriva pewnie skusiliby się na tego kibla, gdyby go sprzedać w wystarczająco niskiej cenie.
0tomek0, z tego obserwuję to firmom bardziej opłaca się dać na żyletki niż sprzedać lub zadbać.
Skoro tak się bardziej opłaca, to tak robią. To jest proste. Ty w swojej firmie też nie robiłbyś przeciw sobie.
Tymczasem PR znów wzięły się do wyprzedaży taboru.
5 trupów z pomorskiego odddziału nikt żałować nie będzie, ale dziś pod młotek zostały wystawione jednostki stojące w Suchej Beskidzkiej.
Wśród nich 4 jednostki o niskich numerach (011, 866, 913, 997), ale także 3 o numerach 14xx (1420, 1457 i 1467). Biorąc pod uwagę, że PR mają zamiar zmodernizować trochę klopów w najbliższym czasie (a 15xx i młodszych mają tylko ok. 90 sztuk) to ciekawe, czy niektóre kible PR doczekają się drugiej NG.
Cytat:Tymczasem PR znów wzięły się do wyprzedaży taboru.
5 trupów z pomorskiego odddziału nikt żałować nie będzie, ale dziś pod młotek zostały
Które to?
Chojnice - 056, 800, 897, 923
Słupsk - 1012
Pozdrawiam
sm31-131
0tomek0 napisał(a):Biorąc pod uwagę, że PR mają zamiar zmodernizować trochę klopów w najbliższym czasie (a 15xx i młodszych mają tylko ok. 90 sztuk) to ciekawe, czy niektóre kible PR doczekają się drugiej NG.
No właśnie jak się okazuje to plany taborowe PR dotyczące modernizacji EN57 mają w najbliższych latach ograniczyć się do około 40 sztuk. Do tego dochodzą jeszcze jednostki modernizowane w FPS Poznań dla spółki PTS, które mają być użytkowane przez PR, jednakże to już trochę inna bajka.
Na całe szczęście do modernizacji w ramach tych 40 sztuk dla PR wytypowano głównie młode jednostki z serii 17xx, kilka 15xx i 16xx i 4 sztuki 19xx. Wygląda na to więc, że wszystkie starsze sztuki skończą pod palnikiem. A szkoda mimo wszystko, że PR nie spróbują ich sprzedać na wolnym rynku w licytacji elektronicznej, może znaleźliby się jacyś chętni a spółka przy okazji troszkę odbiłaby się od dna.
Po prostu czas kibli już mija. Nawet te po daleko posuniętych modernizacjach obok prawdziwego komfortu nie stały, z uwagi na upierdliwe wężykowanie, zwłaszcza w członach silnikowych. Klasyki, tanie moderny i SPOT-y na mało uczęszczane trasy są za duże, na te bardziej uczęszczane są za bardzo paździerzowe, za parę lat klasycznych kibli na torach już nie będzie. Przy czym te parę lat to 2, góra 3 lata. Może ostanie się jakiś klasyk EN71 na bardziej obciążone lub górskie trasy.
ET40 napisał(a):Po prostu czas kibli już mija.
Nareszcie!
A nie mówiłem !