Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Informacja o czasie zamknięcia szlabanu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witajcie, chciałem zapytać gdzie mam skierować zapytanie by dowiedzieć się na ile zamknięty był przejazd kolejowy w ciągu obwodnicy Skawiny (linia kolejowa Kraków - Oświęcim) tydzień temu w poniedziałek?
Chodzi mi o logi, rejestry otwarcia i zamknięcia szlabanu w określonych godzinach.
Kto dysponuje tymi danymi?
Pozdrawiam!
Kieruj pytanie do zarządcy obiektu czyli PKP Polskie Linie Kolejowe, może ktoś podpowie który to odział terenowy?
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zakład Linii Kolejowych w Krakowie
pl. Matejki 12, 31-157 Kraków
tel.: 12 398 58 07
e-mail: <!-- e --><a href="mailto:iz.krakow@plk-sa.pl">iz.krakow@plk-sa.pl</a><!-- e -->
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.plk-sa.pl">www.plk-sa.pl</a><!-- w -->

A tak całkiem z ciekawości, do czego mogą się przydać takie dane?
Dziękuję dominik07317.

Jestem dziennikarzem lokalnego portalu informacyjnego infoskawina.pl i chciałem opisać problem stojących przez kilka minut przed przejazdem setek samochodów na obwodnicy (sic!) oraz na DK nr 44, żeby mogła przejechać dosłownie jedna lokomotywa.
W poniedziałek 10 dni temu (jak zresztą w inne dni tak samo) zamknięto szlabany na około 4-5 minut i chcę wyciągnąć dane jak dokładnie długo były zamknięte i opisać problem dlaczego tak długo.
Czy nie da się tego zamknąć na 30 sekund skoro lokomotywa przejeżdża przejazd przez dosłownie 4 sekundy?
Wink
Pozdrawiam!
To jak wcześnie zamykany jest przejazd zależy od wielu czynników - także od kultury kierowców :-). Czasami dróżnicy wiedząc że w danym rejonie kierowcy przejeżdżają do momentu jak im się szlaban na dachu nie zamknie(zwłaszcza jeśli jest to jakaś DK jak w tym przypadku) mogą próbować zamykać wcześniej przejazd ponieważ nagminnym staje się ignorowanie znaku świetlnego stop przed przejazdami a nawet ignorowanie opuszczanych rogatek. Wpływ ma także to czy zapory są automatyczne, jakie jest ukształtowanie terenu, jaka jest szlakowa w tym miejscu, a także ewentualne zagrożenie które jest tym większe im większy ruch samochodów. Także brana pod uwagę jest częstotliwość kursowania pociągów / lokomotyw. Zdarza się że tam gdzie pociąg pojawia się najrzadziej rogatki są zamknięte najdłużej, bo inaczej kierowcy głupieją jak widzą pociąg na torach. Zauważ że w wielu miejscach gdzie jeździ Pendolino czas oczekiwania pod przejazdem się wydłużył. Był już kiedyś poruszany na tym forum temat przejazdów kolejowych w podobnym kontekście. Rozumiem że możesz być poirytowany tym że musisz spędzić kilka minut pod przejazdem, ale weź zbadaj temat dogłębnie żebyś nie pisał potem głupot które ktoś Ci wytknie :-).
Jeśli będziesz miał pytania, pytaj - pomożemy.

Pozdrawiam
sm31-131
Ogólnie przyjmuje się, że szlabany powinny być opuszczone przyjemniej 2 minuty przed przejazdem pociągu. Oczywiście to zależy od wielu czynników (tak jak kolega wyżej zauważył) i każdy przejazd ma swoje wytyczne.
Skąd te 4-5 minut w Skawine? Ten przejazd sterowany jest z nastawini. Dyżurny ruchu aby móc utwierdzić drogę przebiegu musi opuścić szlabany. Robi to odpowiednio wcześnie, żeby pociąg jechał zgodnie z rozkładem i nie musiał zatrzymać się przed semaforem wjazdowym (trudno ruszyć ciężkim pociągiem towarowym). W drugą stronę podobnie - jeśli skład stoi na stacji w Skawine rozruch chwilę trwa.
Czy da się skrócić ten czas? To już pytanie do PLK. Raczej nikt umyślnie drogi krajowej nie będzie blokował.

Każde otwieranie i zamykanie rogatek rejestrowane jest w dzienniku pracy dróżnika. Nie powinno być problemu z dostępem do tych danych.
-131 - dziękuję za wyjaśnienia. Jak rozumiem jest to gdzieś prawnie usankcjonowane i w razie czego będę mógł Was prosić o wskazanie przepisu/regulaminu wewnętrznego/zasad, że te kilka minut wcześniej jest szlaban zamykany?

Nie chcę niczego wytykać czy wyśmiewać, tylko chciałem zapytać wpierw Was/PKP/PLK jak to jest i dlaczego tak jest, bez upewnienia się nic nie będę publikował.

Po prostu mam często włączone CB radio i słyszę co lud mówiSmile czekając dosłownie 4-5 minut na przejazd a i przy okazji sam się temu dziwię czemu to tak długo trwa.

- dzięki, zapytam PLK i dam znać co mi się udało uzyskać.
Kolego, oczywiście że tak :-).

Instrukcja obsługi przejazdów kolejowych Ir-7 (R-20) a zwłaszcza paragraf 13
Cytat:Rogatki nastawiane z miejsca, z odległości oraz zdalnie, furtki lub zapory na przejściu powinny być zamknięte, na 2 min. przed nadjechaniem czoła pojazdu kolejowego do przejazdu (a w przypadku pociągu nadzwyczajnego specjalnego znaczenia PONSZ przynajmniej na 5 min. przed przyjazdem lokomotywy pilotującej pociąg) i pozostawać w tym stanie, do czasu zjechania ostatniej osi pojazdu kolejowego z przejazdu.

Instrukcja jest do pobrania ze strony PKP PLK Ir-7

Oczywiście są to akty prawne PKP PLK które są obowiązującymi w Polsce, i jako takie chronione są przez prawo autorskie - co PKP PLK powtarza na każdym kroku :-).

Pozdrawiam
sm31-131
HOWARD napisał(a):Czy nie da się tego zamknąć na 30 sekund skoro lokomotywa przejeżdża przejazd przez dosłownie 4 sekundy?

Nie, nie da się, bo szanowni kierowcy i tak wjadą pod zamykany. Wyobraź sobie teraz pociąg, który jedzie 120km/h...
Jeżeli to przejazd zamykany przez dróżnika to trzeba brać pod uwagę to że Dróżnik nie zna dokładnego położenia pociągu. Więc jeżeli pociąg z jakiś względów ma dłuższy czas przejazdu to też spowoduje wydłużenie czasu zamknięcia szlabanów.
Do tego jeżeli przejazd jest w granicach stacji to może być uzależniony w urządzeniach SRK. Wtedy np. dopiero jak dróżnik zamknie przejazd to można podać odpowiedni sygnał na semaforze co też pozę prowadzić do dłuższego oczekiwania samochodów na przejeździe.
Szanowni,

Żaden dróżnik tym nie steruje.

to jest ten przejazd, tylko aktualnie jest on zmodernizowany i usunięto już szlabany, jest nowa sygnalizacja plus jakieś urządzenia, na których jest napisane "Bombardier", "N3", itp. Smile

Google Street View:
http://bit.ly/1MqzGb1

Zobaczymy co odpisze KRK i rzecznik prasowy PKP PLK.
Na razie mam potwierdzenie odczytania e-maila 8-)

Pozdrawiam!
N3 to podstawa pod napęd rogatkowy, czyli pod szlaban.
Przejazd jaki widzę na googlach ma zapory na całą szerokość drogi, bez zapór zjazdowych. Możliwe, że jest sterowany z odległości przez dróżnika, z innego przejazdu. A jak będzie sterowany po modernizacji, to się okaże.
Szlabany już zamontowane.
Po jednej stronie jest skrzynka N3, a po drugiej N1 Wink
Ok, mam odpowiedź z PKP:

[Obrazek: PKP_1.jpg]

Wygląda na to, że szlaban na mega obciążonej drodze krajowej nr 44 (i przy zamkniętym moście w centrum Skawiny na rzece Skawince, co powoduje zwiększenie i tak dużego ruchu na tej drodze) był zamknięty 4 minuty!

7:08, 7:09, 7:10, 7:11.

A przejechała wtedy tylko jedna lokomotywa... co trwało kilka-kilkanaście sekund.

Oprócz czasu zamknięcia szlabanów w dniu 13 lipca br., zapytałem we wniosku także o:

"aktualnie obowiązujący wykaz przejazdów (rozkład jazdy) wszystkich pociągów na tej linii kolejowej (Skawina - Zator - Oświęcim)".

Na to pytanie nie udzielili odpowiedzi od razu, więc ponowiłem pytanie i dostałem odpowiedź z rozkładem jazdy, tylko że na dzień 13 lipca 2015 r.:

[Obrazek: PKP_2.jpg]
Rozkładu ważnego każdego dnia bym się nie spodziewał.
W tym rozkładzie masz podane pociągi, które akurat jechały, ale innego dnia wcale jechać nie musiały, a mogło ich być więcej, mniej. W zasadzie tylko regio i międzynarodowy (ROJ i MME) mają tu stały rozkład. Reszta to towarowe, robocze i lokomotywy luzem, które jechały akurat tego dnia (opóźnione po kilkaset nawet minut).
Ten o który się upierasz był 112 minut przed czasem z tego co widać (tego dnia).
Stron: 1 2