kusy27 napisał(a):Kilka to znaczy że są tu różne opcje zakupywania np na tej stronie http://pociagiem.wordpress.com/tag/jak- ... -po-kroku/ , jest system Bilkom, IPR, system eIC .
A czego tam nie rozumiesz? Wszystko jest pięknie opisane.
kusy27 napisał(a):Mimo to nie wiem jak zakupić takowy bilet,
1. Wchodzisz na intercity.pl
2. Po prawej stronie wpisujesz relację, datę i godzinę jaka Cię interesuje (konieczne jest wybranie stacji z listy),
3. Wybierasz odpowiadającą Ci połączenie,
4. Wybierasz rodzaj miejsca, ilość biletów, ew. zniżki, klasę, rodzaj wagonu, usytuowanie w przedziale,
5. Wpisujesz swoje imię i nazwisko oraz wybierasz najtańszy bilet,
6. Dokonujesz płatności,
7. Drukujesz gotowy bilet lub pokazujesz w formie mobilnej (wyświetlacz min. 25mm x 25mm - kod Aztec[QR] musi być w całości na ekranie),
8. Odpoczywasz w trakcie podróży, ew. pytania kierujesz do drużyny konduktorskiej a my życzymy Ci przyjemnej podróży
kusy27 napisał(a):, dla dodatku nie posiadam konta bankowego
Jakim cudem? Płatność jest rozwiązywana za pomocą przelewu i twórcy raczej nie sądzili że w obecnym czasie może znaleźć się ktoś bez konta bankowego, nawet mój kilkuletni syn ma.
kusy27 napisał(a):I jak to jest z miejscami ? Jeśli zakupie tam bilet na stronie intercity to będzie pisać gdzie mam przydzielone miejsce ?
Jeżeli będą miejsca to na gwarancji miejsca będzie wypisany numer wagonu, numer miejsca i jego ulokowanie w przedziale (okno, środek, korytarz). Rozmieszczenie wagonów znajduje się na stronie przewoźnika intercity.pl oraz na nieoficjalnym portalu
vagonWEB.
Gwarancja miejsca nie zmusza Cię do zajęcia konkretnego miejsca, jeżeli uważasz że w następnym wagonie są lepsze warunki to możesz zająć dowolne miejsce - w przypadku gdy zgłosi się osoba mająca gwarancję miejsca na nie wtedy musisz je zwolnić.