Znalezione na FB cytuje (na grupie pl.misc.kolej)
Cytat:Przed chwilą dostałem informację, że w Nysie cięty jest parowóz Ty2-1176. Z parowozu już wycięto pierwszą oś toczną, cylindry, czołownicę. Zniknęła budka maszynisty i otulina (wraz z osprzętem). Oba parowozy Ty2-140 i Ty2-1176 są wpisane do rejestru zabytków. Zostało zgłoszone popełnienie przestępstwa w Komendzie Powiatowej Policji w Nysie 26.09 2014 oraz moje zgłoszenie. Jutro zaś w ślad za tymi działaniami idzie powiadomienie do Konserwatora Zabytków w Opolu. Mamy do czynienia z kolejnym barbarzyńskim działaniem PKP S.A, które sprzedało zabytki firmie "złomiarskiej". Gdyby ktoś miał na bieżąco informacje odnośnie tego, co się dzieje na gruncie z tymi parowozami, to proszę o pilny kontakt na priv. Przyjmuję tylko potwierdzone informacje poparte zdjęciami. Z góry dziękuję.
Czyli ciemna storna mocy znów daje o sobie znać
Też to właśnie przeczytałem i w zasadzie jestem w szoku. Czy nie lepiej byłoby nawet za symboliczną sumę przekazać parowóz osobie fizycznej czy nawet samorządowi niż go ciąć?!
Mogli go sprzedać za jakieś symboliczne pieniądze tak jak PKP Cargo sprzedała za 1,000 złotych parowóz Ty23-273 do Skierniewic o ile dobrze pamiętam. Plus taki, że Skierniewice jeszcze nie zezłomowały żadnego parowozu. Tutaj PKP S.A mogło zrobić tak samo. Ale jak widać ilość żyletek musi się zgadzać. Przykro....
Valcyte napisał(a):Mogli go sprzedać za jakieś symboliczne pieniądze tak jak PKP Cargo sprzedała za 1,000 złotych parowóz Ty23-273 do Skierniewic o ile dobrze pamiętam. Plus taki że Skierniewice jeszcze nie zezłomowały żadnego parowozu. Tutaj PKP S.A mogło zrobić tak samo. Ale jak widać ilość żyletek musi się zgadzać. Przykro....
I po co ta złośliwość...
Ariel Ciechańsk, gdzie Ty tu widzisz złośliwość ?? Z jednej strony dobrze że Skierniewice zakupiły bo dzięki temu się zachowa jeszcze a tak PKP Cargo sprzedała by na złom i żyletki. Więc o co chodzi....
Valcyte napisał(a):Ariel Ciechańsk, gdzie Ty tu widzisz złośliwość ?? Z jednej strony dobrze że Skierniewice zakupiły bo dzięki temu się zachowa jeszcze a tak PKP Cargo sprzedała by na złom i żyletki. Więc o co chodzi....
Słowo jeszcze sugeruje pewną podejrzliwość jednak... PSMK zakupiło nie jeden a 8 parowozów i nie od PKP Cargo, a od PKP SA. Żaden z nich nie został złomowany i ze strony PSMK nic złego mu nie grozi... ;-).
Ariel Ciechańsk, nie ma tu podejrzliwości, jeśli faktycznie PKP S.A to dobrze choć widziałem kartkę z tekstem " Tu stał parowóz Ty23-273 najlepszy powojenny parowóz towarowy wyremontowany przez karsznickich prawdziwych miłośników historii i tradycji kolei. Został sprzedany przez likwidatora PKP Cargo za tysiąc złotych ".
Valcyte napisał(a):Ariel Ciechańsk, gdzie Ty tu widzisz złośliwość ?? Z jednej strony dobrze że Skierniewice zakupiły bo dzięki temu się zachowa jeszcze a tak PKP Cargo sprzedała by na złom i żyletki. Więc o co chodzi....
Słowo jeszcze sugeruje pewną podejrzliwość jednak... PSMK zakupiło nie jeden a 8 parowozów i nie od PKP Cargo, a od PKP SA. Żaden z nich nie został złomowany i ze strony PSMK nic złego mu nie grozi... ;-).
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że nikt za to raczej nie beknie (bo niska szkodliwość czynu). Z drugiej strony słabe jest to, że niby jest wpis na listę zabytków, a nie ma funduszy/chęci, by przywrócić blask zabytkowym maszynom...
Afrika_Bambaata napisał(a):Najgorsze w tym wszystkim jest to, że nikt za to raczej nie beknie (bo niska szkodliwość czynu). Z drugiej strony słabe jest to, że niby jest wpis na listę zabytków, a nie ma funduszy/chęci, by przywrócić blask zabytkowym maszynom...
Chcęci przede wszystkim. I to nie w PKP, a w miłośnikach kolei w dużej mierze niestety...