Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: PKP PLK planuje uruchomienie systemu łączności kolejowej GSM-R
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
W perspektywie finansowej na lata 2015-2023 PKP PLK planuje uruchomienie systemu łączności kolejowej GSM-R na większości linii kolejowych w Polsce – poinformowała Joanna Włodkowska, z-ca dyrektora Biura Automatyki i Telekomunikacji z PKP PLK SA.

http://tvn24bis.pl/informacje,187/bezpi ... 59631.html

Skończy się nasłuchiwanie? Wink
Ktoś mi wytłumaczy jaki wpływ na bezpieczeństwo ma przejście ze zwykłej radiołączności na system GSM-R? Bo nie widzę związku.
DamianT napisał(a):Skończy się nasłuchiwanie? Wink
Mój znajomy mawia, że "na technikę zawsze znajdzie się inna technika". ;-) Więc prędzej czy później ktoś rozwiąże ten ewentualny problem.
przem710 napisał(a):Ktoś mi wytłumaczy jaki wpływ na bezpieczeństwo ma przejście ze zwykłej radiołączności na system GSM-R? Bo nie widzę związku.
Bywają sytuacje, że słyszę oddaloną o kilkanaście kilometrów stację, a nie słyszę posterunku oddalonego o kilometr. Poza tym przez GSM-R mają zdaję się też inne dane być przesyłane, nie wspominając, że czasem rozmawia się "na czuja" bo nie do końca wiadomo co kto mówi.
MateuszG napisał(a):
DamianT napisał(a):Skończy się nasłuchiwanie? Wink
Mój znajomy mawia, że "na technikę zawsze znajdzie się inna technika". ;-) Więc prędzej czy później ktoś rozwiąże ten ewentualny problem.
Rozmowy będą zakodowane na porównywalnym poziomie co rozmowy telefonii komórkowej. Oczywiście, pewnie się da, ale nie będzie to już legalne, bowiem nasłuch jest dozwolony tylko wtedy, kiedy nie wymaga rozkodowywania.
Lotnictwo swoich nie koduje, a kolej tak? Big Grin
przem710 napisał(a):Ktoś mi wytłumaczy jaki wpływ na bezpieczeństwo ma przejście ze zwykłej radiołączności na system GSM-R? Bo nie widzę związku.

Wpływ na bezpieczeństwo będzie taki sam jak zamontowanie kamer na lokomotywach Smile
Mariusz W., będzie to nielegalne, nie neguję tego. Po prostu stwierdzam fakt, że jeśli ktoś bardzo będzie chciał takich rozmów posłuchać, to na pewno znajdzie odpowiedni sposób.
To będzie praktycznie nieosiągalne dla osób postronnych, jedynie jakieś służby specjalne. Tylko po co?
Z resztą, zanim do tego dojdzie jeszcze długa droga. Policja w niektórych miastach ma cyfrowe, a mimo to czasami wspomaga się analogowymi. Że nie wspomnę że w tzw. Polsce powiatowej w dalszym ciągu są w użyciu radiotelefony analogowe. A wprowadzają już też kilka lat.
Podobnie będzie na kolei. Nie sądzę, by do 2023 zamilkły wszystkie kolejowe częstotliwości analogowe.
Lutek napisał(a):Wpływ na bezpieczeństwo będzie taki sam jak zamontowanie kamer na lokomotywach Smile

Dzięki Lutek, tak też myślałem, więc medialna propaganda pełną gębą Smile

rustsaltz napisał(a):Lotnictwo swoich nie koduje, a kolej tak? Big Grin

No cóż względy "bezpieczeństwa", czasami mam wrażenie że nasza kolej chowa się no właśnie przed czym? Chyba przed własnymi patologiami Wink
Kamera na bezpieczenstwo nie wplywa, ale d... niejednemu ratuje.
Z tym akurat trudno się nie zgodzić.
rustsaltz napisał(a):Kamera na bezpieczenstwo nie wplywa, ale d... niejednemu ratuje.

Podaj proszę jakieś przykłady

rustsaltz napisał(a):Bywają sytuacje, że słyszę oddaloną o kilkanaście kilometrów stację, a nie słyszę posterunku oddalonego o kilometr.

uwarunkowania geograficzne robią swoje. Często słychać coś, co jest oddalone o kilkanaście kilometrów, a najbliższej nastawni nie.
Także zestrojenie sprzętu wpływa na zasięg. Jak Pan Miecio stroi na oko to czasem mu może nie wyjść ;-)
Stron: 1 2