01.10.2010, 15:36
01.10.2010, 18:28
To chyba największa sieć tramwajowa w Polsce, a mimo wszystko chyba jedna z najbardziej zaniedbanych, nie rozumiem co jest nie tak najwyraźniej góra nie dba o to aby było lepiej.
12.11.2010, 14:13
Tak jedna z największych sieci i chyba najbardziej zaniedbana i niedoinwestowana . Jeśli nic się nie zmieni w finansowaniu TŚ to niedługo zostaną one historią. Zostanie co najwyżej parę linii. To jest bardzo szeroki i bardzo niewigodny dla niektórych temat. :roll:
Jeśli macie ochotę wgłębić się bardziej w temat TŚ to zapraszam na stronę wpk.katowice.pl, tam wszystko macie opisane i to naprawdę obiektywnie przez chłopaków znających się na tym temacie. Zapraszam.
Jeśli macie ochotę wgłębić się bardziej w temat TŚ to zapraszam na stronę wpk.katowice.pl, tam wszystko macie opisane i to naprawdę obiektywnie przez chłopaków znających się na tym temacie. Zapraszam.
31.03.2011, 17:32
Coś się jednak zaczyna ruszać w w temacie naprawy infrastuktury tramwajowej na Śląsku i Zagłębiu. Plan jest dosyć optymistyczny, oby został zrealizowany.
Oto szczegóły: http://infotram.pl/text.php?from=search ... 9#maintext
Oto szczegóły: http://infotram.pl/text.php?from=search ... 9#maintext
31.03.2011, 21:16
Każdy plan jest optymistyczny ;-) Nie czytajcie portalu podanego w wyżej wymienionym poście. Jeśli już to wpk.katowice.pl
01.04.2011, 11:06
Portal wpk.katowice.pl zajmuje się jedynie bieżącymi sprawami dotyczącymi komunikacji na Śląsku i w Zagłębiu, a nie inwestycjami które będą miały miejsce w przyszłości.
02.04.2011, 15:42
Według mojej opinii niektóre informacje tam umieszczane są przedwcześnie umieszczane i z planów raczej nic nie wynika. Prowadzi to do zamętu i niepotrzebnych nadziei.
===================================================
EDYCJA 16.08.2011
Zmian ciąg dalszy.
Od dziś wchodzi w życie rewolucyjny dla Zagłębia rozkład jazdy. Przewiduje on ograniczenie o połowę liczby kursów na linii 26. Z solówek co 10 minut przerzucono się na składy co 20 minut. Oczywiście w ferie i wakacje jeden z sześciu pociągów będzie obsługiwany solówką.
Ponadto na linii 27 zmniejszono pojemność taboru ze składu na solówkę na dwóch z sześciu pociągów obsługujących tę linię i to w każdy dzień roboczy. Teraz mimo że składy są zatłoczone w godzinach szczytu pojedzie solówka.
Z lepszych informacji to to że linia 27 w soboty 'targowe' do południa pojedzie do Będzina, linia 28 wróci na swoją starą trasę Zajezdnia-Gołonóg. No i także wzrośnie częstotliwość w niedziele i święta na zagłębiowskich liniach od południa tramwaje będą kursować co 20 minut nie jak do tej pory co 30 minut.
Jeśli idzie o 26 to chciałbym prosić o podpisanie się pod petycją. http://www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=7692
===================================================
EDYCJA 16.08.2011
Zmian ciąg dalszy.
Od dziś wchodzi w życie rewolucyjny dla Zagłębia rozkład jazdy. Przewiduje on ograniczenie o połowę liczby kursów na linii 26. Z solówek co 10 minut przerzucono się na składy co 20 minut. Oczywiście w ferie i wakacje jeden z sześciu pociągów będzie obsługiwany solówką.
Ponadto na linii 27 zmniejszono pojemność taboru ze składu na solówkę na dwóch z sześciu pociągów obsługujących tę linię i to w każdy dzień roboczy. Teraz mimo że składy są zatłoczone w godzinach szczytu pojedzie solówka.
Z lepszych informacji to to że linia 27 w soboty 'targowe' do południa pojedzie do Będzina, linia 28 wróci na swoją starą trasę Zajezdnia-Gołonóg. No i także wzrośnie częstotliwość w niedziele i święta na zagłębiowskich liniach od południa tramwaje będą kursować co 20 minut nie jak do tej pory co 30 minut.
Jeśli idzie o 26 to chciałbym prosić o podpisanie się pod petycją. http://www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=7692
01.05.2012, 22:39
Znalazłem w sieci dwa, moim zdaniem bardzo wartościowe historyczne filmy przedstawiające komunikacje miejską na Śląsku w latach 1990 i 1992. Myślę że mieszkańców tego regionu one zainteresują (zwłaszcza :-P )
10.06.2012, 20:43
Przedsiębiorstwo komunikacyjne zajmujące się wykonywaniem przewozów tramwajowych na terenie Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego ogłosiło przetarg na zakup 30 nowych, niskopodłogowych wagonów tramwajowych.
Więcej: Kurier Kolejowy
Więcej: Kurier Kolejowy
22.06.2012, 16:40
Przetarg na modernizację 45 sztuk wagonów typu 105Na wygrało konsorcjum firm z Poznania i Łodzi. Niewiele do zwycięstwa brakowało firmie PROTRAM z Wrocławia.
http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... izacja.pdf
http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... izacja.pdf
22.06.2012, 19:57
Ooo, to słit Moderusiki będą hasać po GOP-ie :-D Będą chętni na Bety, czy Alfy?
22.06.2012, 20:09
Chętni są na standardowe wagony wysokopodłogowe. Wcale nie muszą to być Moderusy.
24.06.2012, 13:15
Mika napisał(a):Wcale nie muszą to być Moderusy.A czemu nie? Skoro Modertrans wygrał przetarg to trudno mówić, że nie będzie to Moderus. Bo MPK Łódź tramwajów chyba nie produkuje. A Modetrans ma już praktycznie gotowy projekt, tylko wprowadzić ewentualne zmiany i jest.
24.06.2012, 13:21
Ale "żelazka" są z Łodzi. I TŚ bardziej podoba się design "żelazek" niż Moderusów w wersji śląskiej. Nie ma co gdybać. 1,5 miesiąca od wysłania pierwszej partii wagonów wszystko powinno być jasne.
02.07.2012, 17:33
Chęć udziału w przetargu na zakup 30 nowych tramwajów potwierdziło (złożyło wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu) 6 firm: CAF, Newag, Pesa, Skoda, Solaris, Stadler.
Więcej: Rynek Kolejowy
Więcej: Rynek Kolejowy