Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: [PKP Intercity] Modernizacja 20 lokomotyw serii SM42
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5

Valcyte

Widziałem tę lokomotywę wczoraj na zdjęciach, i powiem że pierwsze moje wrażenie było " co to do cholery jest " Smile jeśli chodzi o wygląd zupełnie mi się nie podoba.
Czy ICki udostępniały przy przetargu schemat malowania? Jak rozumiem to są to te manewrówki, a nie liniówki (które będą miały kabinę na środku)?
Różni się to czymś od Kiosku dla Cargo?
Raczej manewrówki, ale wiadomo czasem jakaś praca liniowa też może wpaść. Tym bardziej że 10 takich lokomotyw zostanie wyposażona w możliwość "grzania" wagonów.
Paskudztwo ma lepiej ustawione reflektory (nie zasłaniają zderzaka), jako nowość kamera, więc pulpit pewnie taki jak w tamarach (też raczej na plus). Inaczej ustawione są filtry powietrza (nie widać grzybów) i chyba akumulatory. Teraz życzmy powodzenia warsztatowi IC w zapanowaniu nad tym. Jestem także ciekaw, czy nadal trzeba odkręcać milion śrub do wymiany żarówki i czy poprawiono drzwi.
przem710 napisał(a):Różni się to czymś od Kiosku dla Cargo?

Ta wersja ma słabszy silnik spalinowy, ale za to ma akumulatory do przeciągania składów po halach. Tak więc typowo manewrowa, nie liniowa maszyna.
Cytat:Spalinowe lokomotywy Newagu z innowacyjnymi rozwiązaniami

Jak poinformował Newag z końcem 2013 roku rozpoczęły się prace przy projektach dwóch typów lokomotyw spalinowych z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi. Jest to przygotowanie do realizacji kontraktu z PKP Intercity, dotyczącego przebudowy lokomotyw SM42 w dwóch wersjach. Pierwsze 10 sztuk to lokomotywy jednoagregatowe z systemem jazdy akumulatorowej (typ 18D). Kolejne 10 lokomotyw to pojazdy dwuagregatowe z systemem zasilania składu pociągu w energię elektryczną (typ 6Dl). Lokomotywy jednoagregatowe oznaczone (18D) zostały zaprojektowane z wykorzystaniem doświadczeń z pojazdów 6Dg jednak wymaganie dotyczące zabudowy silnika o mniejszej mocy i napędu akumulatorowego opartego o rozwiązania z napędów hybrydowych wymogło wprowadzenie wielu zmian w stosunku do protoplasty. W obu wersjach lokomotyw zastosowany został system sterowania spółki zależnej INTECO S.A. oraz układ hamulcowy KNORR BREMSE. Przewoźnik, wg wymagań specyfikacji przetargowej, wymaga również spełnienia w tych projektach wielu wymogów TSI oraz po raz pierwszy zabudowania na zmodernizowanych lokomotywach zderzaków z układem pochłaniania energii zderzeniowej „crash”. Przypomnijmy, że umowa na modernizację lokomotyw SM42 została podpisana przez Newag z PKP Intercity we wrześniu ubiegłego roku. Jak wspomnieliśmy w ramach prac modernizacyjnych połowa lokomotyw zostanie wyposażona w urządzenia zasilające składy w energię elektryczna. To właśnie te maszyny zostaną przeznaczone do prowadzenia pociągów pasażerskich. Będzie je można spotkać m.in. na trasach sezonowych, tam, gdzie dziś nie ma trakcji elektrycznej, a więc na liniach Gdynia –Hel, Kłodzko –Kudowa Zdrój czy Olsztyn –Braniewo. Pozostałe lokomotywy zostaną skierowane do wykonywania prac manewrowych na stacjach węzłowych: Warszawa Grochów, Wrocław Główny, Kraków Prokocim, Gdynia Grabówek, Olsztyn czy Szczecin. We wszystkich maszynach wymienione zostaną silniki spalinowe, oczywiście na nowe. Zwiększona zostanie ich moc do 800 –1000 kW oraz prędkość maksymalna do 90 km/h. Dzięki przeprowadzonej modernizacji lokomotywy będą emitowały mniej hałasu oraz spalin. Będą też posiadały deklaracje zgodności z obowiązującymi normami środowiskowymi, bezpieczeństwa oraz Interoperacyjności. Termin realizacji umowy to 2015
[Obrazek: clipboard01_100.jpg]
Źródło: http://inforail.pl/text.php?id=63292
Czyli będą dwie wersje. Rozumiem, że z budą po środku to do jazdy, a ta druga typowo do manewrów.
Tak, najwyraźniej ta z budą pośrodku to maszyna dwuagregatowa, więc do zasilania pociągu.
BARDZO brzydkie nie podobam i po co zrobili takie gówno lepiej SU45-073,100,118,152,175,183,195,214 do przebudowani zmiana silnik na MTU i pojedzi ja tego nie rozumiem dlatego zrobili ST45 ST46 SM42 od 12.. 16.. i ST44 12.. a SU45 dla IC nie zrobili !
krzysztof napisał(a):BARDZO brzydkie nie podobam i po co zrobili takie gówno lepiej SU45-073,100,118,152,175,183,195,214 do przebudowani zmiana silnik na MTU i pojedzi ja tego nie rozumiem dlatego zrobili ST45 ST46 SM42 od 12.. 16.. i ST44 12.. a SU45 dla IC nie zrobili !

Wygląd to sprawa drugorzędna, najważniejsza jest funkcjonalność, nie wyobrażam sobie żeby maszynista latał na manewrach z jednej kabiny do drugiej co chwile
Ten produkt z silnikiem MTU to jeden z większych niewypałów na kolei. Poza tym SU45 ma na wiele linii zakaz wjazdu.
krzysztof napisał(a):BARDZO brzydkie nie podobam i po co zrobili takie gówno lepiej SU45-073,100,118,152,175,183,195,214 do przebudowani zmiana silnik na MTU i pojedzi ja tego nie rozumiem dlatego zrobili ST45 ST46 SM42 od 12.. 16.. i ST44 12.. a SU45 dla IC nie zrobili !

Bo IC nie zamówiło, po co im taki złom skoro będą mieli spalinowe Gamy. Cargo zamówiło ST45 i co, teraz nie ma co z tym zrobić. Jest awaryjne do ciężkich pociągów się nie nadaje i wycofano się z modernizacji kolejnych egzemplarzy. Wczoraj w Pesie stały aż trzy sztuki 01,03,04. Z 6dg jest już lepiej aczkolwiek tu też można się rozpisać.
krzysztof napisał(a):BARDZO brzydkie nie podobam i po co zrobili takie gówno

Zauważyłem, że co nowe to zazwyczaj się nie podoba Smile To nie ma się podobać, tylko ma być funkcjonalne Smile
Stron: 1 2 3 4 5