Jechałem w dniu dzisiejszym pociągiem relacji Białystok - Kraków (13104 TLK, Janusz Korczak). Wsiadłem w Warszawie Centralnej o 10.46 , w Krakowie byłem o 17.10 zamiast planowo o 14.12. Zepsuła się lokomotywa i tego typu historię, w okolicach miejscowości Tunel przesiadka na pociąg podmiejski... Jak kogoś interesuje to wkleję zdjęcia jak kuriozalnie to wyglądało...
Pytanie banalne: czy należy mi się jakiekolwiek odszkodowanie. Jeśli tak to w jakiej wysokości i jak się o nie starać?
Najgorsze to że nie mam biletu, ponieważ mam kolorową kartę intercity... 8-)
Szczerze mówiąc jesteś w czarnej ... Możesz napisać do IC na adres ogólny z opisem sytuacji i roszczeniami (jeżeli straciłeś przez to obiad, koncert, obcięli Ci wypłatę-zaznacz to). Przechodziłem to samo, tyle że z mniejszymi opóźnieniami i biletem sieciowym i muszę stwierdzić, że jest bardzo opornie.
Ok, ale z tego co czytam tutaj np:
http://biznes.onet.pl/utk-pkp-ic-zwroci ... news-detal
To jeśli mam walczyć o połowę ceny biletu to sobie chyba odpuszczę... Moje 3h są warte dużo więcej, mogę próbować udowadniać na ile spotkań się spóźniłem i jakie mogą być tego konsekwencje, ale czy to coś da? Występować od razu z konkretnym roszczeniem?
Artykuł zacytowany przez Ciebie dotyczy pociągów EIC, pociągi TLK są wyłączone z tych przepisów, poza tym pasażerowie posiadający bilety okresowe i abonamentowe nie mogą rościć odszkodowań (chyba, że opóźnienie powtarza się wielokrotnie). W związku z tym należy liczyć tylko na to, że IC poczuje się winne. Wystąp od razu z konkretnymi roszczeniami, będzie szybciej.
Baton napisał(a):mogę próbować udowadniać na ile spotkań się spóźniłem i jakie mogą być tego konsekwencje, ale czy to coś da? Występować od razu z konkretnym roszczeniem?
Tak. Jeśli będziesz miał konkretne, a nie wydumane dowody że poniosłeś konkretne straty, to będzie zupełnie inna rozmowa.
[ Dodano: 2013-12-11, 20:48 ]
rustsaltz napisał(a):poza tym pasażerowie posiadający bilety okresowe i abonamentowe nie mogą rościć odszkodowań
A kto Ci tak powiedział? Reklamację masz prawo złożyć
zawsze, a to jak zostanie ona rozpatrzona, to już sprawa indywidualna. IC jest dość nieprzewidywalne, ale spodziewam się że klienta z kolorową kartą to powinni jednak traktować uprzejmie.
Tak Pawełku pisze na stronie UTKu. Ewentualnie ja źle zrozumiałem, co nie zmienia faktu, że ostatnio zwykle proszę o gadżet
Trzeba odróżnić odszkodowania za opóźnienie wypłacane "z automatu" (a w praktyce z art. 17 rozporządzenia (WE) 1371/2007), które dotyczą wyłącznie poc. EIC, od ogólnych reklamacji - w których każda sprawa jest rozpatrywana indywidualnie.