Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Ruszył remont linii 306
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Remont rozpoczął się na dobre. Ekipa remontowa już pracuje.

Wypadałoby przy okazji przypomnieć plan prac, który podzielony jest na 4
etapy.

Etap 1 będzie obejmował prawdopodobnie tor od stacji w Prudniku do
przejazdu kolejowego na drodze wojewódzkiej 414 w Lubrzy – planowany
koniec tego etapu to 17.10.13.

Etap II będzie prawdopodobnie obejmował tor od przejazdu kolejowego w
Lubrzy aż do okolic Krobusza - planowany koniec tego etapu to 03.10.14.

Etap III będzie prawdopodobnie obejmował tor od okolic Krobusza aż do
okolic Łowkowic – planowany koniec tego etapu to 21.09.15.

Etap IV, a zarazem ostatni, będzie prawdopodobnie obejmował tor od okolic
Łowkowic aż do Krapkowic – planowany koniec tego etapu to 20.09.16.

No i żeby nie być gołosłownym i żeby przekonać sceptyków, że jednak remont ruszył, załączam zdjęcia.

Widok w kierunku przejazdu na ul. Prążyńskiej w Prudniku, po lewej stronie widoczny kształtowy semafor wjazdowy.

[Obrazek: at0n.th.jpg]

Widok z tego samego miejsca ale w kierunku Lubrzy, widoczne betonowe podkłady pozbawione już szyn.

[Obrazek: fl8p.th.jpg]

Wyrywanie toru z nasypu przy użyciu koparki.

[Obrazek: 26u9.th.jpg]

Wyrwany i czekający na dalszy demontaż tor. Widok w kierunku Lubrzy z przejazdu kolejowega na obwodnicy Prudnika.

[Obrazek: k5zm.th.jpg]

Widok na remontowane torowisko w kierunku Prudnika z przejazdu kolejowego na obwodnicy tego miasta.

[Obrazek: u92b.th.jpg]
Dalszy postęp prac.

Widok w kierunku Prudnika z przejazdu kolejowego na drodze wojewódzkiej nr 414 w Lubrzy.
[Obrazek: ubl0.th.JPG]

Staroużyteczne podkłady na stacji w Prudniku czekające na ułożenie.
[Obrazek: ag28.th.jpg]

Pilnowana przez ochronę zdemontowana stara galanteria torowa.
[Obrazek: nzv2.th.jpg]

Zdemontowane z torowiska stare podkłady betonowe na terenie stacji w Prudniku.
[Obrazek: x833.th.JPG]

Staroużyteczne podkłady już są układane na swoje miejsce. Widok z ul. Prążyńskiej w Prudniku w kierunku Lubrzy.
Swoją drogą zastanawiam się dlaczego układają te podkłady nie mając jeszcze tłucznia.
Jak będzie sypany tłuczeń?
Zna ktoś może technologię budowy toru w ten sposób?
[Obrazek: mkwu.th.jpg]
Oczywiście na liniach które nie będą mocno używane czy też bocznicach, najpierw układa się podkłady na odhumusowanym podłożu, przytwierdza się szyny i łubki, a następnie przy pomocy wagonów samowyładowczych zasypuje się je tłuczniem i potem podbijarka wyrównuje tor.
To ta podbijarka będzie musiała dość wysoko unieść ten tor.
Jakoś dziwny to sposób. Załadowane wagony lekkie nie są, no i jak ona mają wjechać przy znacznej różnicy poziomów.
fred77 napisał(a):To ta podbijarka będzie musiała dość wysoko unieść ten tor.
Można to robić etapami.

Cytat:Załadowane wagony lekkie nie są, no i jak ona mają wjechać przy znacznej różnicy poziomów.
Dadzą radę, nie bój żaby Wink
Szkoda, że mam daleko, bo bym codziennie chodził obserwować to jak posuwają się prace.
Przepraszam za spóźnienie, ale oczywiście się nie wysłało...

Tak wyglądają mniej więcej etapy budowania w ten sposób toru:
Na początku
http://lh6.googleusercontent.com/-GJl-y ... CN7435.JPG
w trakcie
http://lh6.googleusercontent.com/-Yi-o0 ... CN7482.JPG
http://lh5.googleusercontent.com/IvfIRD ... 44-h708-no
Po
http://lh3.googleusercontent.com/-Wu55u ... CN9157.JPG

Dodaję iż przed była zdarta około 30 cm warstwa humusu .