Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: [KD] Przetarg na 11 EZT
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Koleje Dolnośląskie ogłaszają przetarg: „Dostawa jedenastu nowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych na potrzeby realizacji zadań przewozowych przez Spółkę Koleje Dolnośląskie S.A.”

Zamówienie podzielono na dwie części:
A - dostawa sześciu trójczłonowych EZT
B - dostawa pięciu czteroczłonowych EZT

Kryteriami oceny są: cena (70%), termin gwarancji technicznej (10%), współczynnik gotowości technicznej (20%).

http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/u ... zsjy5qf.07
Bartek, nieładnie, admin i nie wie, że wątki przetargowe lądują tu:

http://www.forumkolejowe.pl/polska-zachodnia-vf92.htm

..a nie w dziale taborowym :->
Pojawił się SIWZ i są 3 ciekawostki:
- wymagana jest prędkość konstrukcyjna min. 189km/h (dla obu części). Po co im to, skoro minimalna eksploatacyjna to wciąż 160km/h?
- diodowe reflektory czołowe
- dopuszczono elementy gumowe jako pierwszy stopień odsprężynowania
Cytat:- wymagana jest prędkość konstrukcyjna min. 189km/h (dla obu części). Po co im to, skoro minimalna eksploatacyjna to wciąż 160km/h?

"Dolnośląskie Pendolino" ;-D Czy przepadkiem nie chodzi po prostu o 31WE?
Pytanie czym to ma być potwierdzone, deklaracją producenta czy świadectwem dopuszczenia?Jak to pierwsze to każdy producent może zadeklarować więcej, jak tym drugim to nie jestem Pewny czy testy na wniosek Newagu wzięto pod uwagę do oficjalnych dokumentów. Druga sprawa - 190km/h dla trójczłonowca? Nie za dużo? Żaden z branych pod uwagę tyle nie ma więc producent by musiał i tak to sprawdzić. I tu przechodzimy do sedna - zarówno Flirt, jak i Elf, o 31WE nie wspominając bez problemu pojadą 190km/h i wystarczy jedna noc żeby to potwierdzić. Ten warunek jest więc de facto neutralny, nikogo nie wyklucza, ani nie daje nic zamawiającemu - po cholerę go zastosowali?
Cytat:zarówno Flirt, jak i Elf, o 31WE nie wspominając bez problemu pojadą 190km/h i wystarczy jedna noc żeby to potwierdzić. Ten warunek jest więc de facto neutralny, nikogo nie wyklucza, ani nie daje nic zamawiającemu - po cholerę go zastosowali?

Może oni o tym nie wiedzą?
Spodobały się Impulsy Kolejom Dolnośląskim. Oferta Pesy odrzucona, wygrywa Newag:

http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/u ... 5cqa08.pdf
Cytat:Newag dostarczy 11 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Dolnośląskich. Za wykonanie tego zadania producent z Nowego Sącza zaproponował 177,3 mln zł brutto. Tym samym odrzucona została tańsza oferta Pesy Bydgoszcz, która oferowała 151,9 mln zł brutto.

Pasażerowie chyba też nie mają co narzekać, pojazdy skończyły już "dorastanie" i coraz mniej słychać o awariach.
Konieczek w którymś z wywiadów powiedział, że osiągają współczynnik niezawodności ponad 95%. A Pesa zapowiedziała odwołanie:

Cytat: - Główną przesłanką odrzucenia oferty jest rażąco niska cena zaoferowana przez wykonawcę. Zgodnie z procedurą postępowania Koleje Dolnośląskie wystosowały do wykonawcy zapytanie o podstawę i sposób wyceny oferty. Udzielona odpowiedź nie rozwiała wątpliwości zamawiającego. W związku z faktem, że oferta wykonawcy Pesa Bydgoszcz została odrzucona, nie podlegała punktacji - poinformowała "Rynek Kolejowy" rzeczniczka Kolei Dolnośląskich Justyna Stachniewicz.

Bydgoski producent zapewnił "Rynek Kolejowy, że odwoła się od takiego rozstrzygnięcia przetargu. W sumie oferta Pesy opiewa na ok. 152 mln złotych, a Newagu na ok. 177 mln złotych, zatem różnica pomiędzy wysokościami ofert nie przekracza 20 procent. - Mamy na to 10 dni - mówi krótko rzecznik Pesy Michał Żurowski.
http://www.rynek-kolejowy.pl/49522/newa ... olanie.htm
Pesa się odwołała i jej odwołanie zostało dziś oddalone. Przyjedzie więc kolejne 11 Impulsów.
Wiadomo już jakie linie będą obsługiwać?
Dziś podpisano umowę na 6 trójczłonowców. Umowa byłą konieczna aby dostać dofinansowanie z RPO. Druga część jest dofinansowywana w ramach POIiŚ gdzie takiego warunku nie ma więc umowa zostanie podpisana gdy zamawiający będzie pewny przyznania dotacji.
36WEa-011
[Obrazek: 28325746_200.0.jpg]
Przetargowa saga zbliża się do końca. KD podpisały z CUPT umowę na dofinansowanie zakupu 5 czteroczłonowych Impulsów, teraz została umowa z Newagiem.

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23 ... ulsow.html