Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Ciekawa historia EU07-160 - dlaczego zrezygnowano z modernizacji?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Ciekawi mnie historia EU07-160.

Analizując wpisy ilostanowe:
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/ind ... &numer=160
widać, że przeznaczona była na NG+M a teraz stoi odstawiona. Dlaczego zrezygnowano z modernizacji?
Cóż... Na Kluczykach tak jest, odstawione rzeczy przestawiają z miejsca na miejsce. Te siódemki były już chyba w każdym możliwym - za halą, obok hali, w hali, teraz przed halą.
Powodem pewnie jest brak pieniędzy, w myśl powiedzenia "Jeśli nie wiadomo o co chodzi(...)".
I to nie tylko 07-160 tak czeka, pozostała reszta w rządku też Wink
Według przydziałów ta siódemka należy do PR. A może ona i jakaś tam jeszcze miały być robione na asynchroniczne siódemki, ale właśnie kasy zabrakło i projekt modernizacji odszedł do lamusa.
pitagoras23, no trudno, żeby stojąc na terenie lok. Toruń Kluczyki obok hali PR należała do kogoś innego Wink
O, znalazłem:
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
Ten projekt miał być dofinansowany przez UE, niestety został odrzucony przez ministerstwo. Modernizacji miały być podane lokomotywy o numerach:

064, 071, 154(EP)155, 160, 207.

Maszyny miały być podobne do EU07A i osiągać 160km/h. Obecnie wszystkie gniją na terenie lokomotywowni w Toruniu. Docelowo mają być poddane NG o zakresie podobnym do EP07-200x, oczywiście jak będą na to finanse. Zapewne szybko to nie nastąpi.
przem710 napisał(a):Ten projekt miał być dofinansowany przez UE, niestety został odrzucony przez ministerstwo.
Po jakimś czasie powrócił na listę podstawową w nieco innej postaci.
http://www.pois.gov.pl/WstepDoFunduszyE ... 032013.pdf
Cytat:POIiŚ 7.1-95

Modernizacja 57 wagonów osobowych wraz z zakupem i modernizacją 6 używanych lokomotyw elektrycznych

Przewozy Regionalne Sp. z o.o.

Przedmiotem projektu jest modernizacja 57 wagonów osobowych oraz zakup i modernizacja 6 używanych lokomotyw elektrycznych do obsługi połączeń międzyregionalnych. Zakres modernizacji wagonów i lokomotyw wykonanej w ramach projektu pozwoli na poprawę i podwyższenie parametrów techniczno - eksploatacyjnych taboru posiadanego i użytkowanego przez Spółkę. Zmodernizowane wagony zostaną przystosowane do potrzeb osób z ograniczoną zdolnością ruchową oraz osób niedosłyszących i niedowidzących lub słabo widzących, poprzez instalację informacji audiowizualnej oraz ułatwienie wsiadania/wysiadania osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Modernizacja wpłynie również na podniesienie komfortu podróżowania (m.in. poprzez instalację urządzeń do wymiany powietrza, klimatyzacji oraz ergonomicznych siedzeń dla pasażerów), umożliwi wyposażenie taboru w zamknięty układ gromadzenia nieczystości oraz przystosowanie taboru pod względem bezpieczeństwa podróżnych (monitoring, przyciski alarmowe, łączność z maszynistą).

Teraz wszystko w rękach PRów. Jednak biorąc pod uwagę porażającą nieudolność, widoczną m.in przy próbach modernizacji kibli, nie wróżę wielkiego sukcesu.