Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: EU07 do modernizacji
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Jak informuje rynek kolejowy PKP CARGO będzie modernizować lokomotywy EU07 zamiast ET22. Docelowo ma być zmodernizowanych 24 egzemplarze tej serii. Sam jestem ciekaw cóż to za twór wyjdzie, dodam że również PKP IC chce modernizować swoje "siódemki" do 140 km/h, wiec niedługo czeka nas sporo nowości.

Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/17550/PKP_ ... z_EU07.htm
Już sobie wyobrażam lokomotywę ET07 Big Grin I to najlepiej z lampami typu TV, dwoma oknami na czole i połówkowymi pantografami Tongue
Ale nikt nie mówi o przeróbce do T, przecież to lokomotywa uniwersalna, więc może prowadzić ciężkie pociągi - zresztą nie raz już widziano ją z bruttem.
To będzie nadal seria EU07. Zapewne reflektory otrzyma podobne jakie ma teraz ET22 po modernie ( coś na styl EP07 z ZNLE ).
Trzeba czekać na dane, czego dokładnie będzie dotyczyć modernizacja. Nowe silniki?
Zapewne podobnie jak w przypadku ET22- opis dostępny jest na stronie ZNLE.

EU07-531 jest już w ZNLE ( info od Gigabyta )
Z różnych wypowiedzi wynika że zmodernizowana seria ET22 jest dość awaryjna, oby ZNLE Gliwice nie popełniły tego samego błędu z modernizacją "siódemek". Ciekawe jakie oznaczenie otrzymają, ja stawiam tak jak napisał Mark na ET07.
Czytajmy uważnie, że "przekładnia trakcyjna lokomotywy nie ulegnie zmianie" co wiąże się z tym, że lokomotywa nadal będzie uniwersalna- zostaje EU07.
Ale możne dostać mocniejsze silniki i już będzie to trochę inna lokomotywa bardziej towarowa Wink
No akurat zwiększenie mocy nie uczyni lokomotywy towarową (wszak składy dużych prędkości mają moc rzędu 12 MW, a nikt brutta 3200 do nich nie doczepi). Wszelkie modernizacje bez wymiany silników na asynchroniczne to jakieś nieporozumienie, miejmy nadzieję, że tym razem Cargo oszczędzać nie będzie i zrobi ze siódemki lokomotywę w miarę nowoczesną.
Może nie czyni towarową ale na pewno zmienia charakterystykę trakcyjną. Poza tym lokomotywy będą używane w ruchu towarowym.
A masz gdzieś pismo, że te siódemki będą tylko w ruchu towarowym?
Całkiem możliwe że będą szły do PR, przecież teraz wypożyczają ET22, może po modernizacji EU07 to właśnie te loki pójdą na wynajem a byki wrócą do obsługi brutta.
Lutek napisał(a):A masz gdzieś pismo, że te siódemki będą tylko w ruchu towarowym?

No tego to potwierdzić nie mogę, lecz skoro PKP CARGO wyłoży sporą kasę na modernizacje i zarazem zwiększy się moc tych lokomotyw, wiec pewnie wykorzysta je do własnych celów niż wynajmowanie ich innym przewoźnikom. Ale to tylko takie moje zdanie.
mikrobart napisał(a):Całkiem możliwe że będą szły do PR, przecież teraz wypożyczają ET22, może po modernizacji EU07 to właśnie te loki pójdą na wynajem a byki wrócą do obsługi brutta.
A widziałeś choć raz ET22-20xx (po za testami) na IR?
Stron: 1 2 3 4 5