Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Sygnał zastępczy i kilka pytań m.in z E-1
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Cytat:Sz nie jest uzależniony, a to, że zielony czy inny świeci to pies to rypał
Z perspektywy urządzeń-tak, z perspektywy przepisów-nie.
Mika napisał(a):/aż sprawdzę instrukcje kurde :-P /
Ojojoj, trzeba koniecznie Tongue

Cytat:Jeżeli sygnał podaje światło czerwone i jeszcze w tym zielone, to ten pociąg się będzie zatrzymywał czy od razu przejedzie na sygnale zastępczym?
Przejedzie.
Mariusz W. Co kraj to obyczaj, ja bym grzecznie poprosił o rozkaz pisemny S bądź N przy jeździe na tor lewy w celu anulowania wskazań semafora. Ale jeszcze to sprawdzę i się sam upewnię. Sygnał zastępczy każdy wie jak ma wyglądać nie ma tam żadnego zielonego czy innego koloru.
mixer napisał(a):Sygnał zastępczy każdy wie jak ma wyglądać nie ma tam żadnego zielonego czy innego koloru.
Jest. Sygnał zastępczy może zostać wyświetlony również na semaforze wskazującym sygnał wątpliwy. Czerwone + zielone to wątpliwy, więc do takiego sygnału może zostać wyświetlony zastępczy.
Pociąg zatrzymany przed semaforem wskazującym sygnał Sr1 lub S1 "Stój", nieoświetlonym lub wskazującym sygnał wątpliwy, z wyjątkiem semafora odstępowego samoczynnego, może jechać dalej, jeżeli na semaforze ukaże się sygnał zezwalający lub sygnał zastępczy, albo na rozkaz pisemny, doręczony drużynie pociągowej lub przekazany za pomocą urządzeń łączności.

Sygnał wątpliwy chyba nie jest sygnałem zezwalającym na dalszą jazdę.
Tutaj wycinek z Ie-1 z 2007 r z poprawką z 16 listopada 2012 r. Oto on: 18) Sygnał zastępczy Sz "Można przejechać obok semafora wskazującego sygnał Sr 1 lub S 1 "Stój" albo sygnał wątpliwy, albo też semafora nieoświetlonego lub przejechać obok sygnalizatora sygnału zastępczego, mającego wyłącznie latarnie se światłem białym - bez rozkazu pisemnego". Dodając informację z pkt 14 odnoszącego się do Sygnału zastępczego Sz "Pociąg zatrzymany przed semaforem wskazującym sygnał Sr 1 lub S 1 "Stój", nieoświetlonym lub wskazującym białe światło bądź sygnał wątpliwy, z wyjątkiem semafora odstępowego samoczynnego, może jechać dalej, jeżeli na semaforze ukaże się sygnał zezwalający lub sygnał zastępczy, albo na rozkaz pisemny, doręczony drużynie pociągowej lub przekazany za pomocą urządzeń łączności". Teraz, wróćmy do do tematu co to jest sygnał wątpliwy. Sygnał wątpliwy jest to wskazanie semafora, który sygnalizuje kilka wskazań sygnałów zezwalających na jazdę. Potocznie nazywa się to dyskoteką lub choinką. Zaś jeśli wracając typowo do tematu, to tak. Prawdę mówiąc, i trzymając się instrukcji to choinkę można pominąć "na wszystko". Czyli sygnał zezwalający, zastępczy, albo rozkaz. Zakładając jednak, że owa choinka powstała przy podawaniu sygnału zezwalającego no to pozostaje zastępczy Sz albo rozkaz S. Za pomocą rozkazu pisemnego "S" wydaje się drużynie pociągowej i manewrowej następujące zezwolenia, polecenia i informacje: 1) zezwolenie na przejechanie obok semafora wyjazdowego, wskazującego sygnał "Stój", sygnał wątpliwy, białe światło bądź nieoświetlonego, o ile nie można podać sygnału zastępczego "Sz"....

Ciężko określić jakbym się zachował w tej sytuacji. Podejrzewam, że bym przy dyskotece, zażądał komisji, zaś przy zwykłym Sz bym pojechał.
Jednak istnieje coś takiego jak S2 +SZ
http://www.youtube.com/watch?v=kv8DthzE4mI
Jak dla mnie jest gdzieś zwarcie w szynach i urządzenia za szybko dostają informację o wjeździe. Sytuacja dosyć dziwna, bo zielone z Sz to przecież sygnał wątpliwy.
Są sytuacje, że sygnał zezwalający nie zostanie wygaszony (usterka). W takiej sytuacji obsada stacji winna ustawić D0 przed tarczą semafora i D1 przed semaforem. Pominięcie takiego semafora winno być na rozkaz pisemny.
Stron: 1 2