Są oznaczenia peronów. Czy dodatkowo są oznaczenia poszczególnych torów, tego nie pamiętam. Są też wyświetlacze peronowe, więc po dojściu na dany peron przeciętny podróżny nie powinien mieć problemów z wejściem do właściwego pociągu.
Napisz dokładnie, którymi pociągami będziesz jechał, a wskażemy Ci z którego peronu zazwyczaj one korzystają.
Numeracja peronów z pozoru trudna, ale w rzeczywistości jest to standardowa numeracja jak dla stacji z budynkiem dworca między torami, czyli z jednej strony kolejno od budynku: 1, 2, 3 a z drugiej strony kolejno od budynku 4, 5, 6 oraz 7 – Dworzec Zachodni, obecnie wyłączony z powodu remontu.
Dodatkowo niektóre perony posiadają swoje przedłużenia, w rzeczywistości stanowiące osobny peron. Peron 1 w na jednym końcu staje się peronem 1a, obok peron 2 przechodzi w peron 2a. Peron 4 ma swoje osobne przedłużenia po dwóch stronach: z jednej peron 4a, z drugiej 4b – Dworzec Letni.
Na każdy peron (z wyjątkiem tych z literką: 1a, 2a, 4a i 4b) oraz do holu dworca prowadzi jeden tunel. O ile dobrze pamiętam, w tunelu tym są wyświetlacze wskazujące najbliższe odjazdy z poszczególnych peronów. Najbezpieczniej jest po przyjeździe, jeżeli mamy kilka minut, udać się do holu dworca, na tablicy odjazdów sprawdzić peron odjazdu naszego pociągu do którego się przesiadamy, a następnie ponownie tunelem udać się na dany peron, upewniając się na wyświetlaczach peronowych oraz na tablicach kierunkowych pociągu co do tego, czy to rzeczywiście nasz pociąg.
Do tego oczywiście słuchać zapowiedzi megafonowych.
Tutaj schemat układu torowego z zaznaczonymi peronami:
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/imag ... y_2012.png
Jeśli napisałem coś nie tak, to niech Poznaniacy mnie poprawią. :-)