Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Remont linii nr 306
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Po około 10 latach od całkowitego zawieszenia jakiegokolwiek ruchu na tej linii, po dewastacji przez złodziei, po kradzieżach (brakuje około 3500m toru na 36km szlaku), linia zostanie wyremontowana.
Normalnie miód na me serce.
Przez cały ten czas, od momentu zawieszenia ruchu staraliśmy się, jako miłośnicy kolei, uchronić szlak przed kradzieżami.
Udało się uratować i oczyścić 14km toru łączącego Prudnik z Białą oraz około 5km toru łączącego Krobusz z Moszną.
Reszta szlaku jest zarośnięta i zdewastowana.


Tutaj postępowanie ustawowe.
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2780_o.jpg

A tu najważniejsze fragmenty kolejnego dokumentu związanego z modernizacją naszej "trzysta szóstki". Mam to w PDF ale nie wiem jak to tu umieścić.
Ale i tak to są najbardziej interesujące fragmenty.

II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji
projektowej w zakresie niezbędnym dla realizacji
robót budowlanych oraz wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego związanego z naprawą infrastruktury kolejowej pn.: Modernizacja linii kolejowej nr 306 na odcinku Krapkowice – Prudnik w zakresie nawierzchni torowej, rozjazdów, podtorza, przejazdów kolejowych, obiektów inżynieryjnych wraz z robotami towarzyszącymi z branży srk i lektroenergetycznej.

Przedmiot zamówienia obejmuje:
-wykonanie dokumentacji projektowej w zakresie niezbędnym dla realizacji robót budowlanych, w układzie wielobranżowym, składającej się z: - projektów budowlanych wraz z wykonaniem map do celów projektowych, uzyskaniem wszystkich wymaganych warunków technicznych, opinii, uzgodnień i pozwoleń, w tym zgłoszenia robót budowlanych lub uzyskanie decyzji lokalizacyjnych,
-wykonanie robót budowlanych, w oparciu o sporządzoną przez Wykonawcę dokumentację projektową, z obsługą geodezyjną i geotechniczną w zakresie niezbędnym dla właściwego wykonania tych robót, w tym w szczególności:

Etap I – 2013 r.
- wymiana podkładów w km 38,293 – 41,293 w ilości 4644szt,
- wymiana 100 szt. podkładów podzłączowych na złącza wiszące,
- wbudowanie ok. 2550m3 tłucznia,
- dwukrotne podbicie toru z regulacją toru w planie i profilu ,
- wymiana doborów podrozjazdnic: Lubrza rozjazd nr 1, 2; Prudnik rozjazd nr 18,
- odtworzenie bocznych rowów odwadniających w km 38,293 – 41,100,
- naprawa przejazdów kolejowych w km 38,474; 40,943,;
- modernizacja urządzeń srk, zasilania i urządzeń oświetlenia na przejeździe w km 40.943.

Etap II - 2014 r.
- wymiana podkładów w km 25,293 – 38,293 w ilości 20478 szt.,
- wymiana 435 szt. podkładów podzłączowych na złącza wiszące,
- uzupełnienie brakujących 106 mb szyn,
- wbudowania ok. 6477m3 tłucznia,
- dwukrotne podbicie toru z regulacją toru w planie i profilu,
- wymiana doborów podrozjazdnic st. Biała Prudnicka rozjazd nr 10,
- likwidacja rozjazdu z zabudową torem st. Biała Prudnicka rozjazd nr 9,
- odtworzenie bocznych rowów odwadniających w km 25,293 – 38,293,
- wycinka krzewów ok. 2,4 ha,
- wycinka drzew - 55 szt.,
- naprawa przejazdów kolejowych w 31,579; 38,259; km 32,007,
- naprawa obiektów inżynierskich w 26,000; 26,160; 33,056; 37,117,

Etap III – 2015 r.
- wymiana podkładów w km 13,293 – 25,293 w ilości 15156 szt.,
- wymiana 408 szt. podkładów podzłączowych na złącza wiszące,
- uzupełnienie brakujących 2654mb szyn,
- wbudowanie ok. 2880m3 tłucznia,
- dwukrotne podbicie toru z regulacją toru w planie i profilu,
- likwidacja rozjazdu z zabudową torem st. Zielina rozjazd nr 1,
- odtworzenie bocznych rowów odwadniających w km 13,293 – 25,293 – 38,293,
- wycinka krzewów ok. 5,3 ha,
- wycinka drzew - 120 szt.,
- naprawa przejazdów kolejowych w km,
13,943; km 14,370; km 14,940; km 15,422; 15,741; 16,245 ; 16,744 ; 17,113; 17,482, 19,040; 19,995; km 20,114,
- naprawa obiektów inżynierskich w 17,329; 19,191; 19,350; km 20,025; km 22,104.

Etap IV – 2016 r.
- wymiana podkładów w km 5,790 – 13,293 w ilości 8570 szt.,
- wymiana 257 szt. podkładów podzłączowych na złącza wiszące,
- uzupełnienie brakujących 2660mb szyn,
- wbudowanie ok. 2093m3 tłucznia,
- dwukrotne podbicie toru z regulacją toru w planie i profilu,
- wymiana rozjazdu w st. Krapkowice rozjazd nr 23,
- wymiana doborów podrozjazdnic st. Krapkowice rozjazd nr 26 i 29,
- wymiana wskaźników W6a i W13,
- odtworzenie bocznych rowów odwadniających km 6,500 – 13,293,
- wycinka krzewów ok. 3,3 ha,
- wycinka drzew - 75 szt.,
- naprawa przejazdów kolejowych w km 9,736; km 11,908; km 12,037; km 13,244,
- naprawa obiektu inżynierskiego w km 10,943.
Materiały i surowce niezbędne do realizacji zadania zapewnia Wykonawca robót.

Wyjątek stanowią staroużyteczne podkłady INBK7 na I Etap robót w 2013r, które przekaże nieodpłatnie
Zamawiający. Staroużyteczne podkłady INBK7 znajdują się na bazie nawierzchniowej w stacji
Działdowo.
Transport, załadunek, rozładunek oraz magazynowanie wszystkich materiałów (w tym staroużytecznych
podkładów) leżą po stronie Wykonawcy.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Tomach: III – Program Funkcjonalno–Użytkowy i IV – Rozbicie Ceny Ofertowej, będącymi częściami SIWZ.

II.2.1) Całkowita wartość lub zakres (w tym wszystkie części i opcje, jeżeli dotyczy) Całkowita wartość szacunkowa
zadania pn. Modernizacja linii kolejowej nr 306 na odcinku Krapkowice-Prudnik
wynosi powyżej 5 000 000,00 EUR

II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI
Rozpoczęcie 2013-04-15
Zakończenie 2016-10-31

III.1.4) Inne szczególne warunki, którym podlega wykonanie zamówienia (jeżeli dotyczy) tak nie
Jeżeli tak, opis szczególnych warunków:
W pkt II.3)
1) czas trwania zamówienia lub termin realizacji w zakresie „daty rozpoczęcia” Zamawiający podał
planowany
termin podpisania umowy – 15.04.2013 r.
2) Wykonanie dokumentacji - zgodnie z terminami w Harmonogramie rzeczowo-finansowym
opracowania prac projektowych i wykonania robót budowlanych,
3) Wykonanie robót budowlanych :
I Etap do 17.10.2013 r.
II Etap do 03.10.2014 r.
III Etap do 21.09.2015 r.
IV Etap do 20.09.2016 r.
A tu kolejna porcja nowych informacji.
Źródło - Nowa Trybuna Opolska.

[Obrazek: n9by.th.jpg]
Jest specjalny dział, na remonty
Można by powiedzieć, że remont się już skończył. Jeszcze tylko poprawki, kosmetyka, odbiory i koniec.
Wreszcie linia odzyskała swój dawny wygląd. Niestety nie obyło się to bez zmian. Zlikwidowano jedną z bocznic w Lubrzy, niechlujnie połączono rozjazdy ze starymi bocznicami w Białej.
Szyny w ubytkach uzupełniano szynami staroużytecznymi i problem polega na tym, że układano szyny S42 i S49 nie wyrównując ich na łączeniach. Czy poprawki to uwzględnią to tego nie wiadomo.
Skanska szła po kosztach jak tylko się dało. Linia będzie służyć głownie celom wojskowym i lokalnym przedsiębiorcom, nie będzie tam prowadzony żaden ruch pasażerski, chyba, że parę razy na rok przejedzie tam jakiś pociąg specjalny.
Pomimo tego i tak bardzo jestem zadowolony z faktu, że linia odzyskała ciągłość i jest wyremontowana.