15.01.2013, 07:51
15.01.2013, 08:28
Są to odstępy (czyli odcinki pomiędzy dwoma kolejnymi semaforami samoczynnej blokady liniowej) niezajęte przez pociąg.
15.01.2013, 11:33
Przy czym trzeba pamiętać, że S3 działa też dla blokady stacyjnej
15.01.2013, 11:47
Wielkie dzięki za odpowiedź, bardzo mi to pomogło ponieważ uczę się dopiero E1 i nie mogłem odgadnąć co oznacza to zagadnienie.
Miłego dnia!
Ps. Czyli zatem ten sygnał nie występuje gdy w przodzie są semafory półsamoczynne?
Miłego dnia!
Ps. Czyli zatem ten sygnał nie występuje gdy w przodzie są semafory półsamoczynne?
15.01.2013, 11:56
Występuje. We wspomnianej blokadzie stacyjne, w przypadku rozjazdów, po których można jechać 100 km/h.
15.01.2013, 12:03
Występuje przy blokadzie półsamoczynnej jak najbardziej.
15.01.2013, 14:02
Sygnał S 3 "Jazda z największą dozwoloną prędkością nie większą niż 160 km/h - w przodzie są dwa odstępy blokowe wolne - a przy następnym semaforze z prędkością nie większą niż 100 km/h"
Sygnał S 3 zezwala na jazdę z największą prędkością dozwoloną dla danego pociągu i danego odcinka linii kolejowej. Sygnał S 3 nadawany przez:
a) semafor półsamoczynny lub ostatni semafor samoczynny blokady liniowej informuje, że następny semafor nadaje sygnał zezwalający na jazdę z prędkością nie większą niż 100 km/h,
b) semafor samoczynny blokady liniowej (SBL) lub semafor wyjazdowy na szlak wyposażony w samoczynną blokadę liniową (SBL) informuje, że dwa odstępy blokowe za tym semaforem są wolne, maszynista powinien tak regulować prędkość jazdy, aby mógł zatrzymać pociąg przed semaforem wskazującym sygnał "Stój"; dotyczy to także semafora wjazdowego posterunku odgałęźnego bez semafora wyjazdowego.
Najczęściej ten sygnał stosuje się ze wskaźnikiem W19 i W20.
Definicja: Odstęp blokowy – odcinek toru kolejowego między dwoma semaforami odstępowymi lub semaforem odstępowym i wjazdowym oraz między semaforem wyjazdowym i odstępowym, na którym może znajdować się tylko jeden pociąg.
Sygnał S 3 zezwala na jazdę z największą prędkością dozwoloną dla danego pociągu i danego odcinka linii kolejowej. Sygnał S 3 nadawany przez:
a) semafor półsamoczynny lub ostatni semafor samoczynny blokady liniowej informuje, że następny semafor nadaje sygnał zezwalający na jazdę z prędkością nie większą niż 100 km/h,
b) semafor samoczynny blokady liniowej (SBL) lub semafor wyjazdowy na szlak wyposażony w samoczynną blokadę liniową (SBL) informuje, że dwa odstępy blokowe za tym semaforem są wolne, maszynista powinien tak regulować prędkość jazdy, aby mógł zatrzymać pociąg przed semaforem wskazującym sygnał "Stój"; dotyczy to także semafora wjazdowego posterunku odgałęźnego bez semafora wyjazdowego.
Najczęściej ten sygnał stosuje się ze wskaźnikiem W19 i W20.
Definicja: Odstęp blokowy – odcinek toru kolejowego między dwoma semaforami odstępowymi lub semaforem odstępowym i wjazdowym oraz między semaforem wyjazdowym i odstępowym, na którym może znajdować się tylko jeden pociąg.
15.01.2013, 15:15
Dzięki wszystkim za pomoc! Miłego popołudnia
15.01.2013, 17:30
Taki jeszcze przykład.
Jeżeli wjeżdżamy na stację (oczywiście SBL nie ma w pobliżu). To jeżeli mamy podany przelot a w pierwszej głowicy rozjazdowej mamy rozjazdy zwyczajne a w drugiej rozjazdy krzyżowe to wtedy semafor wjazdowy wyświetli nam S3.
I taka mała ilustracja dla wyjaśnienia http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/htmlets/lublin.png
Jeżeli np jechalibyśmy od strony podg Lublin północ po torze nr2 mając podany przelot przez całą stację na wprost to semafor wjazdowy Y1/2 pokazał by nam S3 gdyż następny semafor w drodze przebiegu (P3/2/m) osłania rozjazdy krzyżowe prędkość przez nie wynosi 100km/h wiec pokazywał by sygnał S6
Jeżeli wjeżdżamy na stację (oczywiście SBL nie ma w pobliżu). To jeżeli mamy podany przelot a w pierwszej głowicy rozjazdowej mamy rozjazdy zwyczajne a w drugiej rozjazdy krzyżowe to wtedy semafor wjazdowy wyświetli nam S3.
I taka mała ilustracja dla wyjaśnienia http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/htmlets/lublin.png
Jeżeli np jechalibyśmy od strony podg Lublin północ po torze nr2 mając podany przelot przez całą stację na wprost to semafor wjazdowy Y1/2 pokazał by nam S3 gdyż następny semafor w drodze przebiegu (P3/2/m) osłania rozjazdy krzyżowe prędkość przez nie wynosi 100km/h wiec pokazywał by sygnał S6
14.03.2013, 19:45
kamilus67 napisał(a):Chciałbym zapytać odnośnie sygnału S3 a konkretnie jego znaczenia:
Moje pytanie brzmi co to są "odstępy blokowe wolne" ?
Zassij :-)
http://www.gmfk.pl/pobierz/e1.zip