06.06.2010, 19:35
12.10.2011, 19:08
Pesa wyprodukuje specjalny pojazd inspekcyjny dla kolei rosyjskich:
http://www.rynek-kolejowy.pl/27907/Pesa ... la_RZD.htm
Ciekaw jestem czy ten produkt się sprawdzi zimą, jak wszyscy wiemy w Rosji temperatura spada do -30 stopni.
http://www.rynek-kolejowy.pl/27907/Pesa ... la_RZD.htm
Ciekaw jestem czy ten produkt się sprawdzi zimą, jak wszyscy wiemy w Rosji temperatura spada do -30 stopni.
13.10.2011, 17:02
Przy -30 to w Rosji dopiero mówią że zimno się zrobiło.
14.10.2011, 20:28
Dokładnie U nich zima to -45 i więcej
15.10.2011, 20:43
No i właśnie dlatego trudno mi sobie wyobrazić produkt Pesy działający w takich temperaturach.
Koszta produkcji na pewno się zwiększą choćby z racji na testy jakie będą musieli przeprowadzić np. wysyłka na testy klimatyczne do Wiednia
Koszta produkcji na pewno się zwiększą choćby z racji na testy jakie będą musieli przeprowadzić np. wysyłka na testy klimatyczne do Wiednia
16.10.2011, 19:20
Całkiem niedawno takie testy chyba przechodziły składy dla kolei norweskich, prawda?
No ale to powinien martwić się o to producent, czy klient?
TOMEKKOT napisał(a):Koszta produkcji na pewno się zwiększą
No ale to powinien martwić się o to producent, czy klient?
16.10.2011, 20:54
DamianT, Prawda prawda.
Cytat:No ale to powinien martwić się o to producent, czy klient?I jeden i drugi, Pesa musi włożyć większy wkład pracy, a klient musi zapłacić więcej. Mam tu bardziej na myśli fakt, iż ten pojazd będzie na pewno droższy niż 610M
15.03.2012, 08:06
Koleje Rosyjskie uruchamiają bezpośredni pociąg do Chorwacji
17 czerwca rosyjskie koleje RŻD uruchomią nowy bezpośredni pociąg pomiędzy Moskwą a Splitem. To kolejne międzynarodowe połączenie kolejowe w siatce RŻD. Pociąg będzie kursował raz w tygodniu w sezonie wakacyjnym.
źródło: Rynek kolejowy
Ciekawy jestem czy gdzieś jeszcze pojadą. Może teraz Półwysep Iberyjski? Madryt, Lizbona czeka na rosyjskie pociągi.
17 czerwca rosyjskie koleje RŻD uruchomią nowy bezpośredni pociąg pomiędzy Moskwą a Splitem. To kolejne międzynarodowe połączenie kolejowe w siatce RŻD. Pociąg będzie kursował raz w tygodniu w sezonie wakacyjnym.
źródło: Rynek kolejowy
Ciekawy jestem czy gdzieś jeszcze pojadą. Może teraz Półwysep Iberyjski? Madryt, Lizbona czeka na rosyjskie pociągi.
Virakocha
15.03.2012, 10:37
Madryt i Lizbona :?: I dwa razy zmiana wózków :?: ]->
15.03.2012, 10:46
A to na Półwyspie są inne tory niż u nas?
Przecież istnieje system SUW2000, jak dobrze pamiętam, co bardzo skraca czas zmiany rozstawu kół.
Przecież istnieje system SUW2000, jak dobrze pamiętam, co bardzo skraca czas zmiany rozstawu kół.
Virakocha
15.03.2012, 10:49
Tak, jest inny rozstaw osi, bodaj 1676 mm
15.03.2012, 11:28
Tak, jest. W Hiszpanii bodaj są najszerzej rozstawione tory na świecie i ten rozstaw wynosi - tak jak napisał Virakocha - 1676mm.
15.03.2012, 13:56
I nikt tam nie myśli o systemie SUW2000, gdyż korzystają ze składów Talgo ;-)
15.03.2012, 19:58
Słyszałem o nich, a powiesz coś więcej?
15.03.2012, 21:48
Hiszpańscy specjaliści z firmy Talgo dawno temu opracowali system automatycznej zmiany rozstawów kołowych w zakresie 1668 - 1435 mm.
System ten jest zamontowany w dużej części taboru narodowego przewoźnika w Hiszpani czyli RENFE. Nie znam tego systemu od strony technicznej, ale sama zmiana rozstawu odbywa się w podobny sposób jak w systemie SUW 2000.
Ciekawostką jest fakt, że składy Talgo składają się z dużej ilości, bardzo krótkich wagonów(tzw. serdelek)
Przykładowy skład TALGO (film ziura1miechów):
http://www.youtube.com/watch?v=cVQbrSaKC8A
System ten jest zamontowany w dużej części taboru narodowego przewoźnika w Hiszpani czyli RENFE. Nie znam tego systemu od strony technicznej, ale sama zmiana rozstawu odbywa się w podobny sposób jak w systemie SUW 2000.
Ciekawostką jest fakt, że składy Talgo składają się z dużej ilości, bardzo krótkich wagonów(tzw. serdelek)
Przykładowy skład TALGO (film ziura1miechów):
http://www.youtube.com/watch?v=cVQbrSaKC8A