Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: [Jelenia Góra - Lwówek Śląski] Zawieszenie połączeń kolejowych
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Urząd Marszałkowski chce zawiesić kursowanie pociągów na trasie Lwówek Śląski- Jelenia Góra. Powodów jest kilka- mała liczba podróżujących, zły stan torowisk i brak pieniędzy na ich renowację. Z tych samych względów zamknięta została linii Lubań- Węgliniec. Z decyzjami marszałka nie zgadzają się samorządowcy, którzy postanowili walczyć o ratowanie tych linii kolejowych.

Źródło: Telewizja Łużyce.info
Trwają konsultacje społeczne z mieszkańcami Jeleniej Góry i okolicznych gmin dotyczące reaktywacji połączeń Lwówek Śląski - Zebrzydowa (szlakowa 60 km/h) mające na celu w tejże miejscowości przywrócić skomunikowania z Węglińcem i Bolesławcem. Dodatkowo istotną kwestią jest aby na odcinku Jelenia Góra - Lwówek Śląski została poprawiona infrastruktura i podwyższona prędkość szlakowa z 20 km/h do 50 km/h.

Po konsultacjach planujemy konferencję na której zostaną przedstawione konkretne założenia co do połączenia na w ww. trasie. Planowany termin konferencji w połowie sierpnia.

Projekt jest przygotowany przez członków Federację Młodych Socjaldemokratów w Jeleniej Górze i Bolesławcu na podstawie dostępnych informacji, statystyk i opracowań.
Pociąg jednak zwolnił.

Potwierdziły się nasze informacje sprzed kilku miesięcy: na weekendowej linii Jelenia Góra – Lwówek Śląski obniżono dopuszczalną prędkość do 10 km/h. Zmiana ta wprawdzie nie została ujęta w rozkładzie jazdy, ale informują o tym m.in. Koleje Dolnośląskie.

Więcej na temat:
Pociąg jednak zwolnił
celowe uwalenie linii
Naprawdę aż tak tam źle, że musieli obniżać do 10?
Linię to uwalono jakieś 5 lat temu.
Zauważyłem że uwala się wszystkie niezelektryfikowane linie wokół Jeleniej Góry. Z resztą w 2008 roku, była głośna mowa o uwaleniu także linii 311 do Szklarskiej, mimo druta. Myślę że tą linie uratowała przed degradacją odbudowa odcinka Szklarska - Harrachov.
Linii lwóweckiej na prawdę szkoda, bo pod względem krajobrazowym jest atrakcyjna. Poza tym, gdyby przywrócono tam przyzwoitą prędkość, to połączenia kolejowe łączące Jelenią Górę z Legnicą i Zieloną Górą mogłyby się tam przyjąć.
Czy ona taka atrakcyjna - rzecz dyskusyjna. Być może w okolicach Pilchowic.
Aby z połączenia był pożytek należy wyremontować lk 283 na odc. Lwówek - Jelenia Góra oraz lk284 Lwówek - Legnica. O odcinku Lwówek - Gryfów Śl. nie piszę bo to by było kolejowe s-f.
greenman, Lwówek - Legnica to też jest kolejowe s-f. Niech oni doprowadzą do stanu przyzwoitości odcinek Zebrzydowa - Lwówek - Jelenia, to już będzie duży sukces.
Adams napisał(a):greenman, Lwówek - Legnica to też jest kolejowe s-f. Niech oni doprowadzą do stanu przyzwoitości odcinek Zebrzydowa - Lwówek - Jelenia, to już będzie duży sukces.

Raczej nie. Przecież tor na odc. Lwówek - Jerzmanice jeszcze leży. W przeciwieństwie do odc. Lwówek - Gryfów, gdzie tor rozebrano działki przekazano gminom
greenman, no i co z tego że tor tam leży, skoro przez wiele lat nie był używany i linię praktycznie by trzeba było budować od zera. Nie sądzę żeby ktoś na to poszedł. Jeśli taka inwestycja wchodziła by w grę, to w pierwszej kolejności powinna zostać odbudowana linia do Karpacza i ewentualnie Świeradowa. Na linii lwóweckiej przy przyzwoitej szlakowej, to z Jeleniej Góry do Legnicy nawet przez Zebrzydową można by było uzyskać dobry czas przejazdu.
Nie rozumiesz jednej sprawy. Jeżeli tor leży ( obojętnie w jakim stanie technicznym) to znaczy , że jest na ewidencji PKP S.A. lub PKP PLK S.A. A skoro jest w ewidencji to znaczy, że grunt pod torami ( działki) są w administrowaniu kolei. Przy rozebranym torowisku działki są przekazywane samorządom lokalnym i jest "pozamiatane".
Na tłusto aby było jasne
greeman tu raczej nie masz racji. Raz, że tzw. liniami kolejowymi włada PKP PLK SA. PKP SA to "mama" co ma mało do powiedzenia / polityka i juz / . Dwa. Przekazanie terenów / działek / samorządom lokalnym to nie jest aż tak proste. Te samorządy to muszą wyrazić na to zgodę. A jak samorząd zaczyna twardo negocjować to już nie jest "pozamiatane" . Może się mylę ale sama idea chyba słuszna ?.
PKP S.A. ( pion nieruchomości) "zarządza" liniami nieczynnymi. Nie mylić z zawieszonym ruchem pociągów.
Np. na DŚl to odc. 284 Jerzmanice - Lwówek,