Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: [Bydgoszcz] Komunikacja miejska
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
W zeszłym miesiącu został odstawiony po 13 latach eksploatacji ostatni autobus B10LA użytkowany przez MZK Bydgoszcz. Tym samym definitywnie została zakończona eksploatacja tych autobusów w Bydgoszczy.
Info: ilostan z phototrans.eu
Zdjęcie

Czy w jakimś mieście jeszcze te pojazdy są eksploatowane? Nie chodzi mi o krótkie B10L, które jeszcze kursują po Bydgoszczy.
W Chrzanowie OIDP
Zasadniczo jeżeli wierzyć cioci wikipedii są m.in w Gdyni czy w Tychach. W Szczecinie eksploatowane są w dosyć dużej ilości autobusy Volvo B10MA, mające się całkiem nieźle jak na swój wiek
B10MA są chyba niezniszczalne Wink, niestety niskopodłogowe modele Volvo z końca lat 90. są dość delikatne (oprócz B10BLE, które trzymają się świetnie).
W Tychach są w wersji gazowej (wg bazy taboru WPK)
rysiogeniusz napisał(a):jeżeli wierzyć cioci wikipedii są m.in w Gdyni czy w Tychach.
Ciocia twierdzi, ze "obecnie" (cokolwiek to znaczy) są w eksplolatacji w Czeladzi, Gdyni, Gliwicach, Piekarach Śląskich i Tychach.
Niestety cioci się czasem fakty plączą,
W Tczewie mieliśmy w byłym ZKM jednego Volvo B10L numer taborowy 7010, właśnie od tego wziął się mój nick Smile. Powiem szczerze maszyna nie do zajechania, bardzo chwalona przez kierowców. Niestety z końcem Veoli również Volvo zakończyło eksploatację.

http://phototrans.pl/15,23074,6950.html

Oprócz tego mieliśmy jeszcze sprowadzone ze Szwecji Volva również B10L tyle że we wcześniej wersji (rok 95). Te maszyny niedały sobie rady z polskimi warunkami, ale byłem pod wrażeniem wyposażenia tych maszyn, najwyższa półka.

http://phototrans.pl/14,51020,0,Volvo_B ... _7021.html

wnętrze
http://phototrans.pl/14,51019,0,Volvo_B ... _7021.html
, ale to jest Volvo B10L, bezprzegubowy. Takich jeszcze kilka w Bydgoszczy jeździ, nie są to jednak wozy z nadwoziem Carrus. Ich eksploatacja również zbliża się do końca.
Cytat:24 nowe pojazdy kupują Miejskie Zakłady Komunikacyjne.

Wszystkie autobusy mają być niskopodłogowe. W przegubowych będzie musiało się zmieścić co najmniej 145 pasażerów, z kolei w jednoczłonowych ma być 95 miejsc

gazeta.pl Bydgoszcz

Jestem niemal pewien, że zwycięzcę już znamy, mianowicie Evobus/Mercedes z tureckim badziewiem (Conecto).
Rozumiem, że jest to przetarg "pod firmę"?
Nie, jednak do tej pory każdy przetarg wygrywał EvoBus (dostawca Mercedesa) z tym montowanym w Turcji trzeszczącym, plastikowym syfem. Trudno oczekiwać, żeby tym razem było inaczej.
Cuda się zdarzają. Ostatnio w Szczecinie też jest monopol na Solarisa jednak jedna z zajezdni w przetargu wybrała MAN-a
ET40 napisał(a):) z tym montowanym w Turcji trzeszczącym, plastikowym syfem.
Jakie sobie przetargi piszą takie mają wozy...
Dokładnie tak. Ale czego się spodziewać skoro głównym kryterium jest cena. Na próżno szukać tam zapisów o klimatyzacji w pojeździe bądź przesuwanych oknach zamiast tych uchylnych klapek.
Cytat: Bydgoszcz: Wyższe kary za jazdę bez biletu

W związku z wejściem w życie nowej uchwały w sprawie ustalenia przepisów taryfowych obowiązujących przy korzystaniu z usług przewozowych środkami publicznego transportu zbiorowego w Bydgoszczy od początku kwietnia 2013r. wzrosła wysokość nakładanych przez kontrolerów opłat dodatkowych.

Opłata dodatkowa za przejazd bez ważnego biletu 256,00 zł. w razie zapłaty w ciągu 7 dni roboczych wynosi obecnie 179,20 zł. W przypadku przejazdu na podstawie biletu ulgowego bez uprawnień do ulgi pasażer musi wnieść opłatę w wysokości 208,00 zł, a w razie zapłaty w ciągu 7 dni roboczych 145,60 zł.
Całość: Rynek Kolejowy
Stron: 1 2