Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: 170-lecie linii Wrocław-Oława - T3A pociągnie 3 wagony
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
W sobotę 19 maja Oława będzie świętować 170-lecie linii kolejowej Wrocław-Oława.

Specjalny pociąg zestawiony z trzech zabytkowych wagonów pasażerskich uruchomią wspólnie Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu, PKP Intercity i DB Schenker.

Mały, trzyosiowy parowóz serii T3A, noszący oznaczenia TKh 05353, udostępni właśnie DB Schenker. Za sobą parowóz pociągnie trzy zabytkowe wagony.

http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,3577 ... ilety.html
Liczę, że ktoś zrobi z przejazdu tego pociągu jakąś relację
Oto plan całej imprezy.

Organizator: Klub Sympatyków Kolei We Wrocławiu

170-lecie
linii kolejowej
Wrocław – Oława
19 maja 2012 r. w godz. 10.00 – 18.00
na terenie stacji Oława

Program obchodów jubileuszu:

Wystawa starego i nowoczesnego taboru kolejowego w Oławie (DRAGON E6ACT i CLASS66)

Przejażdżki ręcznymi drezynami „moja twoja”

Przejażdżki w zabytkowym wagonie prowadzonym przez parowóz po stacji Oława

Dodatkowy pociąg relacji Wrocław (odjazd godz. 9:45) – Oława (przyjazd godz. 10:35) powrót Oława (odjazd godz. 18:00) – Wrocław (przyjazd godz. 18:50)

Stoiska firmowe spółek kolejowych

Partnerzy:
DB Schenker, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, miasto Oława, Oławski Ośrodek Kultury, PKP Cargo Logistics, PKP INTERCITY, PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE S.A., SHK, STK
Łukasz skoro będziesz w sobotę leciał z Kraka Cegielskim to przecież będziesz koło 18 we Wrocu ;-) A co w takim bądź razie stoi na przeszkodzie żebyś na składzik retro poczekał :-)

ddd

A w jakiej cenie są bilety?
Akurat Cegielski jedzie p. Łódź, więc nie da rady go nagrać. Chyba, że jechałbym Przemysławem to może wtedy się uda.

ddd

Gdyby ktoś był chętny, to mam do odsprzedania podwójne bilety na to wydarzenie.
Moja relacja z tej imprezy

Czy mi wzrok do końca popsuł, czy też naprawdę widziałem w relacji z imprezy, że tzw "pociąg z parowozem" był ciągnięty elektrycznie między Wrocławiem a Oławą?
kazio, tak, ciągnięty był przez EU07-173
Koledzy a czy wy nie zauważyliście, że Ferrumka na dworcu Głównym nie miała zapalonych reflektorów? Podczas jazdy po Oławie także. To powinno dać do myślenia. Z tego co się domyśliłem i się dowiedziałem to ktoś przepalił uzwojenie w prądnicy. Nie udało się go przezwoić (przewinąć) a także załatwić zastępczej prądnicy. To był problem by wypuścić Ferrumkę w samodzielną jazdę. Według przepisów lokomotywa która posiada nie sprawne oświetlenie nie może wyjechać na szlak z pociągiem a także luzem. Musi być dodatkowa lokomotywa pomocnicza. Czyli sprawa elektrowozu mamy wyjaśnioną.
CarnageLink napisał(a):Według przepisów lokomotywa która posiada nie sprawne oświetlenie nie może wyjechać na szlak z pociągiem a także luzem. Musi być dodatkowa lokomotywa pomocnicza. Czyli sprawa elektrowozu mamy wyjaśnioną.
W reportażu Olo4271a lokomotywa samodzielnie jeździ po szlaku poczynając od plus minus 8:00. Czyli sprawę elektrowozu mamy nadal niewyjaśnioną.
kazio, to nie była jazda po szlaku, tylko po bocznicy
Dzięki za wyjasnienie, nie było oczywiste że to bocznica.
kazio, ta lokomotywa nie mogła jeździć od godz. 8 ponieważ pociąg wyjechał w stronę Oławy ok. 10. O godz. 8 mogła jeździć z wagonami na terenie wrocławskiej szopy. Na szlak by nie mogła wyjechać. To na pewno była bocznica, a po bocznicy mogła. Jeszcze jeden wariant wyjaśniający jak TKh jeździło to nie jeździło pod drutem.
Stron: 1 2