14.05.2012, 22:53
15.05.2012, 00:01
TOMEKKOT, Wygląda całkiem dobrze. Jestem ciekaw efektu końcowego
15.05.2012, 08:58
Elfy same w sobie są ładne. Widzę, że układ malowania zawsze takie samo, tylko kolory zmieniają pod przewoźnika.
15.05.2012, 09:13
Układ malowania zależy od zamawiającego. Koleje Mazowieckie mają na przykład kompletnie inny schemat.
15.05.2012, 09:59
DamianT, Wiesz, specjalnie teraz Wielkopolska zmieniła schemat malowania na EN57-1027, żeby pasował pod ten, który już jest na EN57-1031, EN57-1412, EN57-1413 i będzie na elfach. Teraz tylko 1025 wygląda jak poroniony pomysł ;-D
15.05.2012, 13:38
No, całkiem fajnie się ten kawałek prezentuje. Reszta myślę, że też. ;-)
Tymczasem Rynek Kolejowy informuje, że PESA ma w tym roku dostarczyć 8 ELF-ów.
Szkoda tylko, że:
Tymczasem Rynek Kolejowy informuje, że PESA ma w tym roku dostarczyć 8 ELF-ów.
Szkoda tylko, że:
Cytat:Elektryczne zespoły trakcyjne zostaną przeznaczone do obsługi ruchu regionalnego na trasach Poznań - Inowrocław, Poznań - Kutno, Poznań – Zbąszynek.To oznacza, że wszystkie 22 będą tylko na tych trzech trasach? Trochę szkoda by było, a i wątpię, czy aż tyle jest ich potrzebne na 3 odcinki. ;/ Z drugiej strony, zaskoczył mnie fakt, że widnieje trasa Poznań - Inowrocław, bo przecież KW mają jeździć do Gniezna. Coś się zmieniło?
15.05.2012, 19:37
Maciej, To nie wiem co ile te pociągi musiałyby by jeździe, aby tylko te 3 linie obsłużyć.
16.05.2012, 09:27
Dudzio napisał(a):Koleje Mazowieckie mają na przykład kompletnie inny schemat.
A tam inne. Jedynie jakiś zielony szlaczek, a tak poza tym układ identyczny
16.05.2012, 18:01
Maciej, info z rynku musi zawierać jakieś błędy bo wszystkie te 3 relacje są międzywojewódzkie: Kutno - Łódzkie a Zbąszynek - Lubuskie. Jednakże jeśli to prawda to we wniosku musiał być zawarty zapis że pociągi będą jeździłły do pierwszej węzłowej stacji na terenie innego województwa.
18.05.2012, 21:45
pepe, ze Zbąszynkiem (a właściwie lubuskim) to chyba jakieś układy chyba mają, bo o Zbąszynku, to same KW mówiły, a na trasie do Inowrocławia była mowa tylko o Gnieźnie, taka nieścisłość. Zbąszynek chyba jednak nie jest błędem. ;-) Co do Kutna natomiast, to KW mówi o Kłodawie, jako ostatniej stacji (głupota w KW nie jest niczym nowym). Dobrzy są, w trzech relacjach, dwa błędy. ;-D
30.05.2012, 19:20
Maciej, Dokładnie się nie orientuję jakie istnieją układy pomiędzy województwami. Wiem natomiast co musi być zawarte we wniosku o dofinansowanie taboru i dlatego informacje o planowanych trasach nie były dla mnie zbyt wiarygodne.
02.06.2012, 15:44
Według mnie powinny jeździć również na linii Poznań Główny-Leszno zapewniając lepszy komfort na tej linii.
02.06.2012, 16:08
maszynista, Nie wiem czy na komfort można narzekać na tej linii skoro jeździ tam dość dużo składów wagonowych w porównaniu z latami ubiegłymi.
02.06.2012, 16:18
Na Poznań-Leszno nie wcześniej niż za 5 lat.
Urząd Marszałkowski starając się o dofinansowanie musiał wskazać KE po jakich liniach miałyby jeździć Elfy, oraz przewoźnika który będzie je eksploatował. Wymienione zostały linie z Poznania do Inowrocławia oraz ze Zbąszynka do Kutna, a przewoźnik to wiadomo- Koleje Wielkopolskie.
Urząd Marszałkowski starając się o dofinansowanie musiał wskazać KE po jakich liniach miałyby jeździć Elfy, oraz przewoźnika który będzie je eksploatował. Wymienione zostały linie z Poznania do Inowrocławia oraz ze Zbąszynka do Kutna, a przewoźnik to wiadomo- Koleje Wielkopolskie.
02.06.2012, 20:43
Czyli wszystkie 22 ELFy mają jeździć na 2 liniach. Jestem ciekawy co ile będzie odjeżdżać ELF ze stacji/przystanków osobowych na danych liniach. co 5 minut chyba.
Dlaczego na Poznań Główny-Leszno dopiero za 5 lat?
Dlaczego na Poznań Główny-Leszno dopiero za 5 lat?