Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: [PESA] ELF dla Wielkopolski - 22WEa
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Elf dla Wielkopolski (22WEa)
[Obrazek: di-IU0A.jpg]
~ssc
TOMEKKOT, Wygląda całkiem dobrze. Jestem ciekaw efektu końcowego
Elfy same w sobie są ładne. Widzę, że układ malowania zawsze takie samo, tylko kolory zmieniają pod przewoźnika.
Układ malowania zależy od zamawiającego. Koleje Mazowieckie mają na przykład kompletnie inny schemat.
DamianT, Wiesz, specjalnie teraz Wielkopolska zmieniła schemat malowania na EN57-1027, żeby pasował pod ten, który już jest na EN57-1031, EN57-1412, EN57-1413 i będzie na elfach. Teraz tylko 1025 wygląda jak poroniony pomysł ;-D
No, całkiem fajnie się ten kawałek prezentuje. Reszta myślę, że też. ;-)

Tymczasem Rynek Kolejowy informuje, że PESA ma w tym roku dostarczyć 8 ELF-ów.
Szkoda tylko, że:
Cytat:Elektryczne zespoły trakcyjne zostaną przeznaczone do obsługi ruchu regionalnego na trasach Poznań - Inowrocław, Poznań - Kutno, Poznań – Zbąszynek.
To oznacza, że wszystkie 22 będą tylko na tych trzech trasach? Trochę szkoda by było, a i wątpię, czy aż tyle jest ich potrzebne na 3 odcinki. ;/ Z drugiej strony, zaskoczył mnie fakt, że widnieje trasa Poznań - Inowrocław, bo przecież KW mają jeździć do Gniezna. Coś się zmieniło?
Maciej, To nie wiem co ile te pociągi musiałyby by jeździe, aby tylko te 3 linie obsłużyć.
Dudzio napisał(a):Koleje Mazowieckie mają na przykład kompletnie inny schemat.

A tam inne. Jedynie jakiś zielony szlaczek, a tak poza tym układ identyczny Wink
Maciej, info z rynku musi zawierać jakieś błędy bo wszystkie te 3 relacje są międzywojewódzkie: Kutno - Łódzkie a Zbąszynek - Lubuskie. Jednakże jeśli to prawda to we wniosku musiał być zawarty zapis że pociągi będą jeździłły do pierwszej węzłowej stacji na terenie innego województwa.
pepe, ze Zbąszynkiem (a właściwie lubuskim) to chyba jakieś układy chyba mają, bo o Zbąszynku, to same KW mówiły, a na trasie do Inowrocławia była mowa tylko o Gnieźnie, taka nieścisłość. Zbąszynek chyba jednak nie jest błędem. ;-) Co do Kutna natomiast, to KW mówi o Kłodawie, jako ostatniej stacji (głupota w KW nie jest niczym nowym). Dobrzy są, w trzech relacjach, dwa błędy. ;-D
Maciej, Dokładnie się nie orientuję jakie istnieją układy pomiędzy województwami. Wiem natomiast co musi być zawarte we wniosku o dofinansowanie taboru i dlatego informacje o planowanych trasach nie były dla mnie zbyt wiarygodne.
Według mnie powinny jeździć również na linii Poznań Główny-Leszno zapewniając lepszy komfort na tej linii.
maszynista, Nie wiem czy na komfort można narzekać na tej linii skoro jeździ tam dość dużo składów wagonowych w porównaniu z latami ubiegłymi.
Na Poznań-Leszno nie wcześniej niż za 5 lat.
Urząd Marszałkowski starając się o dofinansowanie musiał wskazać KE po jakich liniach miałyby jeździć Elfy, oraz przewoźnika który będzie je eksploatował. Wymienione zostały linie z Poznania do Inowrocławia oraz ze Zbąszynka do Kutna, a przewoźnik to wiadomo- Koleje Wielkopolskie.
Czyli wszystkie 22 ELFy mają jeździć na 2 liniach. Jestem ciekawy co ile będzie odjeżdżać ELF ze stacji/przystanków osobowych na danych liniach. co 5 minut chyba.
Dlaczego na Poznań Główny-Leszno dopiero za 5 lat?
Stron: 1 2 3 4 5 6