Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: SM48 - 15D/16D z Newagu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Zapraszam na stronę producenta:
http://www.newag.pl/?a=galeria&idgal=30&opcja=show
Mi osobiście podoba się design tej lokomotywy.
Tylko, że na stronie producenta nie ma informacji na temat lokomotywy typu 15D/16D, mamy tylko informacje na temat napraw głównych oraz rewizyjnych, jak i polonizacji dotyczących lokomotyw typu TEM2. Co do Designu moim zdaniem jest taki nowoczesny, i dynamiczny, lecz tak jak już wcześniej wspominałem dla mnie liczy się wnętrze a nie wygląd..
Tamara to ładny lok. Nawet to, że jest to konstrukcja rosyjska nie przeszkadza mi nawet. Nie widziałem jeszcze przerobionej, ale dość często pod moimi oknami przejeżdża lok z CTL-a z węglem. :mrgreen: CLICK1 , CLICK2 .
Zdjęcia robił mój syn, który ma 12 lat więc się jeszcze uczy. Ale i tak mi się podobają ;-)
Cinek napisał(a):Tamara to ładny lok. Nawet to, że jest to konstrukcja rosyjska nie przeszkadza mi nawet.

Nie do końca... Jest bazowana na ALCO RSD-1.
Chciałbym pokazać ta maszynę podczas testów na LHS, wygląda wspaniale ciekaw jestem kiedy będzie na trasie mam nie daleko więc się kiedyś wybiorę.
Swoja droga fajnie wygląda ta maszyna.

http://www.youtube.com/watch?v=uKi22eMpMwM

http://www.youtube.com/watch?v=GWQSgcL3gDo

http://www.youtube.com/watch?v=dabxBARD0ro
Świetnie, dziękujemy na linki do filmów. Masz może więcej zdjęć 15D z LHS?
Niestety nie mam, ale pogadam z mechanikiem z LHS-U może on będzie miał jakieś zdjęcia to udostępni.
Jest zamówienie na zmodernizowane lokomotywy SM48. Nowe pojazdy będą oznaczone symbolem 16D.

http://www.rynek-kolejowy.pl/29570/Newa ... la_LHS.htm
Newag napisał(a):Modernizacja 30 lokomotyw dla PKP Cargo S.A.

Dnia 6 maja podpisana została umowa pomiędzy PKP Cargo a Newag SA na modernizację 30 lokomotyw spalinowych serii SM 48 do lokomotyw ST48 (15D).

Modernizacja wykonana zostanie zgodnie z założeniami technicznymi Newag S.A. tj. ostoja, ramy wózków, silniki trakcyjne, zbiorniki paliwa, urządzenia ciągowo-zderzne po wykonanej naprawie głównej zabudowane zostaną całkowicie nowym nadwoziem lokomotywy.

Wymieniony zostanie silnik spalinowy. Zabudowane zostaną nowoczesne podzespoły mechaniczne, pozwalające na znaczne zredukowanie zużycie paliwa i oleju silnikowego, oraz nowoczesne systemy sterowania i zasilania. Zmieniony zostanie kształt kabiny maszynisty, która wyposażona będzie w dwa pulpity sterownicze po jednym dla każdego kierunku jazdy, klimatyzację, część socjalną wyposażoną w kuchenkę, lodówkę i umywalkę.

Modernizacja spowoduje znaczne podniesienie funkcjonalności, zwiększy się moc lokomotywy przy niskich kosztach obsługi bieżącej.
Zastosowanie nowoczesnych podzespołów zmniejszających zużycie paliwa i oleju silnikowego, zredukuje szkodliwość lokomotywy dla środowiska naturalnego.

Do przetargu ogłoszonego przez PKP Cargo S.A. przystąpiły bydgoska Pesa i Newag, który przedstawił korzystniejszą ofertę.

http://www.newag.pl/pub/Image/aktualnosci/DSC_0044w.jpg
http://www.newag.pl/pub/Image/aktualnosci/DSC_1062w.JPG
Kiedy będą pierwsze maszyny?
Nie znamy harmonogramów ustalonych między Newagiem a Cargo. I tak mocno przeciągnięte podpisanie umowy... Cargo coś ostatnio nie spieszy się do modernizacji pod żadną postacią.
Tylko nie wiem po co zmieniać pudło, to kosztuje a nic nie daje. Czesi jak modernizują loki, np. "Okularniki" serii 75x to tylko zmieniają technikę we wnętrzu. Podobnie Rail-Polska do niektórych Gagarów dał nawet amerykański silnik ale w z zewnątrz Gagar jaki był taki jest. A to to taki wieś-tuning.
Obniżenie pudła ma na celu polepszenie widoczności, po drugie po co zostawiać stare pudło skoro wszystkie elementy mieszczą się w mniejszym?

A ty chyba mało modernizacji widziałeś, zobacz sobie jak wyglądają zmodernizowana przez Czechów albo Rosjan ichnie S200.
Gordon napisał(a):Tylko nie wiem po co zmieniać pudło, to kosztuje a nic nie daje.

Spójrz na SM42 i widoczność. Opłacało się zmieniać pudło? Chyba tak.

flanker

Gordon jeśli znasz choćby jednego kolejarza to każdy Ci powie, że w klasycznej Stonce nic nie widać i koszmarnie im to utrudnia pracę . Za to w Kiosku (Turbostonka) widoczność jest rewelacyjna. Rozumiem że jesteś fanem klasycznej kolei i chciałbyś pewnie by czas i sprzęt się u nas zatrzymał na roku 1991, ale pamiętaj że ten sprzęt ma być funkcjonalny i ułatwiać pracę maszynistom, a nie ją utrudniać i nie musi się podobać.
Stron: 1 2 3 4 5