Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Sytuacja linii Kłodzko Nowe - Kudowa Zdrój
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Dzisiaj wróciłem z Lewina Kłodzkiego, udało mi się przejść sporym kawałkiem wspomnianej w temacie linii, oczywiście przeszedłem także po pięknych wiadukcie przy wjeździe do Lewina. Na torach widziałem za kilkanaście metrów namalowane sprayem napisy i cyfry, oznaczono także wiele śrub i mocowań szyn.

Chciałbym dowiedzieć się od osób, które wiedzą więcej w tym temacie - jaka jest przyszłość tej linii? Kiedy dokładnie ją zamknięto? Czy szykuje się jakiś jej remont? Czy może KKA forever?

Kilka zdjęć z wypadu na wiadukt w Lewinie:
http://picasaweb.google.com/11447681222 ... ewinKOdzki
Szykuje się remont, ale sprawa utknęła w miejscu z powodów formalnych. Chodzi o błędy we wniosku o dofinansowanie z UE. Polecam lekturę tego tematu na WFK.

Wg serwisu kolej.one.pl pociągi pasażerskie nie kursują tamtędy od 15 marca 2010 r.

Niestety, podany link do zdjęć nie działa.
Z dokumentu wynika, że 25 maja br. projekt powinien uzyskać pozwolenie na budowę, świetna informacja. Widać, że coś tam się dzieje - na zdjęciu widać świeże osprejowania.

Jak wygląda stan techniczny wiaduktu w Lewinie? Stać stoi, ale jak wygląda sprawa wjazdu na niego pociągów?
Wiadukt w Lewinie... Brr... nawet nie chcę myśleć, o tym, że miałbym tamtędy jechać... :-o
Dlaczego? Spacer był całkiem przyjemny. Zauważyłem też, że nie widać żadnych oznak kradzieży infrastruktury, nawet śrubki są.
mikrobart, nie mów że tam wszedłeś... :-O
Maciej, oczywiście, że tak:
http://lh6.googleusercontent.com/-1eWym ... G_8219.JPG
Wejście jest całkiem przyjemne, wystarczy obejść wiadukt i trochę powspinać się po nasypie ;-)
ee, w sumie z dołu to wygląda gorzej. :-P
Cytat:Za około rok ma się zakończyć modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 309 Kłodzko Nowe – Kudowa Zdrój na odcinku Duszniki Zdrój – Kudowa Zdrój. PKP Polskie Linie Kolejowe właśnie ogłosiły przetarg na wykonanie tego zadania.

http://www.rynek-kolejowy.pl/33840/Lini ... emontu.htm

Szanowni Państwo, szykuje się reaktywacja przewozów! Nie mogłem uwierzyć, gdy czytałem ten news na stronie RK.

Cytat: dostosowanie peronów na stacjach: Duszniki Zdrój – peron nr 1, Kudowa Zdrój - peron nr 1 i 2 i Polanica Zdrój – peron nr 1 dla potrzeb osób niepełnosprawnych
Niestety, ale czekają nas brzydkie, PLKowskie perony. Coś za coś!

flanker

Wreszcie! ;-D Bardzo dobra wiadomość, mam nadzieję że skoro biorą się za linię do Kudowy to i wezmą się za inne lokalne linie na DŚ, choć na linię do Karpacza już nadziei chyba nie ma...
A linia do Karpacza nie ma zostać ścieżką rowerową przypadkiem?

flanker

Stąd też napisałem, że na linię do Karpacza nadziei już chyba nie ma, bo planują zrobić z niej ścieżkę rowerową. Dla mnie to jawna kpina, po prostu cofamy się w rozwoju.
Tak, nie wiem, czy ścieżką, czy czymkolwiek innym, lecz z pewnością nie będzie już linią kolejową.

Remont z Dusznik do Kudowy daje szanse na jakąś porządną szlakową rzędu 40-50 km/h, co pozwoli pojechać tą przepiękną linią z ludzką prędkością, mogąc bez problemu podziwiać piękne widoki. Nie wspomnę nawet o takiej perełce jak lewiński wiadukt.

flanker

Linie o takim znaczeniu turystycznym - widokowym powinny być zrewitalizowane do szlakowej 60km/h ( oczywiście w miarę możliwości) i jak kiedyś służyć za atrakcję dla turystów i komunikację dla okolicznych mieszkańców.

Miejmy nadzieję, że to nie czcze przechwałki i wyremontują linię oraz będzie na niej przywrócony ruch pasażerski. Również wyrażam nadzieję, że takie podejście i polityka do lokalnych linii zostanie i coraz więcej szlaków PLK będzie remontować.
flanker napisał(a):powinny być zrewitalizowane do szlakowej 60km/h
Uwierz, że 50 km/h to już naprawdę śmierć w oczach na tamtej linii. Ma bardzo trudny profil, jeździło się tam ostatnio 20 km/h, ale lokomotywy nie były w stanie utrzymać przez wiele kilometrów tak niskiej prędkości.
Stron: 1 2 3 4