Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Koleją w Bieszczady
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Doszło do uszkodzenia mostu, dlatego nie jeździły.
https://www.facebook.com/reaktywacja.poc...=3&theater
Pismo w sprawie uruchomienia weekendowego pociągu Kraków - Gorlice.
(21.12.2016, 10:02)szy_mat napisał(a): [ -> ]Doszło do uszkodzenia mostu, dlatego nie jeździły.

Zerwanie mostu nad Popradem w St. Sączu było bodajże w 2010 roku. W 2014 był remont ( odcinkami) Tarnów - Stróże
Tak, most został zniszczony w czerwcu 2010. Nowy oddany oddano w styczniu 2011. Przez pół roku były objazdy przez Zagórz - Łupków, a także Nowy Sącz - Chabówka.
Tego jeszcze nie było. 

Cytat:Dotyczy: Postępowania zakupowego na Świadczenie podwykonawstwa kolejowych usług przewozowych (podwykonawstwo usługi przewozowej na odcinku Jasło – Zagórz – Jasło), oznaczonego nr. 26/01/PRZ/2018 Informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej „PKP Intercity” S.A. działając jako Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu zakupowym informuje, że według przyjętego kryterium oceny ofert, za najkorzystniejszą uznał ofertę SKPL Cargo sp. z o.o., Zbiersk Cukrownia 54, 62-830 Zbiersk. Oferent ten jako jedyny złożył ofertę, która okazała się ważna i podlegająca rozpatrzeniu. W pierwszym etapie postępowania ww. oferta otrzymała maksymalną liczbę - 100 pkt. w kryterium ceny. Zgodnie z treścią Zapytania ofertowego Zamawiający zaplanował przeprowadzenie drugiego etapu postępowania (negocjacji). Uzasadnienie wyboru oferty najkorzystniejszej Oferent SKPL Cargo sp. z o.o. po drugim etapie postępowania również otrzymał maksymalną liczbę - 100 pkt. w kryterium ceny. Jak wynika z powyższych danych, oferta ww. podmiotu uzyskała maksymalną liczbę punktów, co jest jednoznaczne z uznaniem tejże ofert za najkorzystniejszą w ramach przedmiotowego postępowania zakupowego.
Źródło:  PKP IC

Reasumując, z powodu barku sprawnych lokomotyw spalinowych PKP IC, SKPL będzie służyła jako kolejowa  zastępcza komunikacja... pociągowa (motoraczkowa) Big Grin
SKPL bez postojów w Krośnie-Mieście, ale z rezerwacją miejsc
Pociągi uruchamiane przez SKPL Cargo w ramach współpracy z PKP Intercity nie zatrzymają się w Krośnie-Mieście. W internecie wciąż trudno znaleźć obowiązujący rozkład jazdy tych kursów, bo nie ma go na razie w popularnej wyszukiwarce, a na stronie internetowej ogólnopolskiego przewoźnika podawano informacje nieścisłe. W lekkich wagonach motorowych, podobnie jak w innych pociągach TLK, będzie obowiązywać rezerwacja miejsc.

Rynek Kolejowy
Mam mieszane uczucia. Z jednej strony inicjatywa bardzo fajna i przyszłościowa (np. IC do Zamościa a stamtąd motoraczek do Hrubieszowa) jednak z drugiej strony to wszystko jest pokłosiem wieloletnich zaniedbań w kwestiach taborowych...
Pomijając względy taborowe, to lepiej jednak jak coś w ogóle będzie jeździć, i ktoś tym ma podróżować.
Jaki tabor poza 810 , byłby dobry na takich dojazdówkach oraz na innych tego typu trasach bez "druta ? tak czysto fantazyjnie, można pomyśleć np. jakiś dalekobieżny szynobus dla IC czy to był dobry pomysł, bo poza tematem, ciągniecie czasem dwóch wagonów nie jest zbyt opłacalne w zależności od frekwencji w danym pociągu.

Ale również popieram tego typu działania/inicjatywę Wink
Dogadanie się PKP IC z SKPL tak jak wspominaliście, jest efektem braku lokomotyw spalinowych w PKP IC. Jednak mimo to lepszy motorak niż autobus komunikacji zastępczej. Szkoda tylko, że tak jak jest wspomniane, oba połączenia pojadą bez postoju na przystankach Krosno Miasto i Sanok Miasto. W obu przypadkach powinny się zatrzymywać tak na przystankach w mieście, skąd jest bliżej do centrum, jak i na głównych dworcach, gdzie z kolei jest dobry punkt przesiadkowy do autobusów.

Te dwie pary motoraków, będą niestety jedynymi połączeniami kolejowymi w Bieszczadach. Jak widać, UMWP i Polregio zapomnieli o tym regionie zupełnie. W okresie wakacji ma tam kursować jedynie jedna weekendowa para pociągów z Rzeszowa do słowackich Medzialaborców.
Miało być pięknie, a wyszło jak zwykle. Według wyszukiwarki 3 minutowy czas na przesiadkę w Jaśle jest za krótki, przez co nie da się kupić biletu w całej relacji przez internet. PKP Intercity niby obiecuje że sytuacja zostanie naprawiona, ale znając realia to zanim tak się stanie to się wakacje skończą. Big Grin

SzczegółyRynek Kolejowy
Województwo podkarpackie podpisało umowy na dofinansowanie kwotą prawie 22 milionów złotych wykonania dokumentacji projektowych dla rewitalizacji linii kolejowej 108 Jasło – Zagórz, linii 107 Zagórz – Łupków oraz budowy łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie.

Szczegóły:  Rynek Kolejowy

Szkoda tylko że w planach nie uwzględniono rewitalizacji odcinka linii 108 Zagórz - Krościenko, bo to właśnie przy tej linii znajduje się znaczna część istotnych dla ruchu turystycznego bieszczadzkich miejscowości (min. Lesko czy Ustrzyki Dolne).
Prawdopodobnie nie uwzględniono tego, bo turyści, którzy chcą wypocząć i zwiedzić ciekawe atrakcje, nie jeżdżą pociągami w Bieszczady. Każdy kto tam jedzie bierze ze sobą często spory bagaż, a więc tylko i wyłącznie samochód jeśli mówimy o ruchu turystycznym.
Ludzie nie jeżdżą pociągami nie dlatego że mają bagaż tylko bo pociągów tam jest bardzo mało.
Stron: 1 2