Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Włoszczowa sukcesem. Będzie stacja w Opocznie?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Włoszczowa Północ okazała się sukcesem. Teraz myślą o przystanku w Opocznie.

http://www.tvn24.pl/-1,1741195,0,1,wlos ... omosc.html

Niedługo na CMK będzie multum przystanków Wink
4000 pasażerów w kwartał przy 22 pociągach zatrzymujących się tam codziennie to

(4 000 / (360 / 4)) / 22 = 2.02

Z podanych liczb wynika, że średnio do każdego zatrzymującego się tam pociągu wsiadają 2 (dwie) osoby. To ma być sukces?!

No dobra, przyjmijmy radośnie że połowa z tych pociągów to iR (liczba 4000 dotyczy tylko TLK). To wtedy wychodzi 4 osoby na pociąg.

Nie obserwowałem wszystkich 22 pociągów zatrzymujących się tam, ale z tego co zdarza mi się widzieć, osób na peronie bywa dużo więcej niż 4.
Pamiętaj, że 4000 osób (biletów), to dane PKP IC. Danych PR nie ma.
Ale również się zgodzę - do niektórych TLK którymi tam jechałem i stawałem we Włoszczowie, wsiadało na prawdę sporo ludzi.
Jak wcześniej informował "Rynek Kolejowy", na stacji Włoszczowa Północ systematycznie przybywa pasażerów. W roku 2009 sprzedawano tam tylko 33 bilety miesięcznie. Teraz liczba ta sięga ponad 900 biletów. Kolejarze w planach mają zbudowanie drugiej stacji na CMK.

W przypadku PKP Intercity liczba sprzedawanych biletów na stacji wzrosła prawie 30-krotnie w stosunku do wyniku z 2009 roku. Nie ma natomiast danych z Przewozów Regionalnych. Wzrost liczby pasażerów idzie w parze z poprawą oferty przewozowej PKP Intercity oraz Przewozów Regionalnych. W sąsiedztwie stacji znajduje się parking, na którym pojazdy pozostawiają pasażerowie z miejscowości położonych w promieniu 50 km od Włoszczowy.

PKP Polskie Linie Kolejowe mają w planach uruchomienie jeszcze jednej stacji na Centralnej Magistrali Kolejowej. Zostałaby ona zbudowana w Opocznie, w którym mieszkają 23 tysiące osób. Jak zaznacza „Gazeta Prawna”, o przystanek stara się także Grodzisk Mazowiecki, ale szanse ma zdecydowanie mniejsze.

źródło: Rynek kolejowy

Virakocha

Cytat:Z podanych liczb wynika, że średnio do każdego zatrzymującego się tam pociągu wsiadają 2 (dwie) osoby. To ma być sukces?!

To jest porażka, która udowadnia, iż peron Edgara nie miał sensu ekonomicznego. Poza tym dzięki temu zepsuliśmy linię HS, skoro PLK chce budować przystanek Opoczno Południe ]->
A niby dlaczego nie ma sensu?
Skoro w 2009 świecił pustkami, a teraz po 3 latach liczba biletów wzrosła to jest sukces. I jest to widać ewidentnie tendencja wzrostowa, a nie malejąca.

Virakocha

Żeby inwestycja się zwróciła musi minąć co najmniej 15 lat pod warunkiem, że trend wzrostowy się utrzyma.
Przecież Polska nie chce HS (albo inaczej, Nowak nie chce), niby kolej ma obecnie łączyć jak największą ilość potencjalnych pasażerów, a takie 20 tysięczne Opoczno jest odcięte od połączeń pasażerskich, więc budowa przystanku w Opocznie jest uzasadniona...... Ba, do dziś mimo tych niedogodności z Dębi Opoczyńskiej korzystają pasażerowie z Opoczna, czyli jest coś na rzeczy.
Niekoniecznie aż tyle. Koszt wybudowania peronu nie był aż tak ogromny, więc nie przesadzajmy.
Virakocha napisał(a):
Cytat:Z podanych liczb wynika, że średnio do każdego zatrzymującego się tam pociągu wsiadają 2 (dwie) osoby. To ma być sukces?!

To jest porażka, która udowadnia, iż peron Edgara nie miał sensu ekonomicznego. Poza tym dzięki temu zepsuliśmy linię HS, skoro PLK chce budować przystanek Opoczno Południe ]->

ja bym chciał, żeby w mojej miejscowości do każdego wsiadały choć 2, jak w dawniejszych czasach. Dwoma przystankami, na których zatrzymają się i to nie każde pociągi kwalifikowane nie spowodujemy tragedii i spadku przepustowości tej lini, która za niedługo i tak wzrośnie. "Obecnie podróż z Opoczna do Warszawy trwa ok. 3 godzin a do Krakowa conajmniej 4,5 godziny" - skoro tak, to dlaczego nie zrobić konkurencji busom, których większość tutaj najchętniej by je widziała na złomowisku? Przecież chyba walczymy o pasażera? A skoro jest możliwość by im zrobić konkurencję, to trzeba to zrobić. Gdzieś mi się dzisiaj rzucił w oczy tekst, że na parking przy Włoszczowie Północ docierają samochody nawet z 50 km, co oznacza, że popyt jest, tylko ludzie nie mieli możliwości z niego kiedyś korzystać. Właśnie kiepski dostęp do linii kolejowych często decyduje o przewadze busów. Spójrzmy na to, że CMK biegnie po słabo zaludnionych terenach i budowa kolejnych przystanków jej nie grozi, poza tym Opocznem.
Ktoś powinien kiedyś tam usiąść i uczciwie policzyć te bilety. Ja w szacunki IC nie wierzę, choćby dlatego że nie uwzględniają one takich ofert jak bil. Podróżnika, całkiem popularnych na weekendowe wypady.

Nota bene, osoby podróżujące z Włoszczowy nie mają możliwości nabycia Podróżnika (ani abonamentu, ani rodzinnego, itd, itd) inaczej, jak z wyprzedzeniem przy okazji wizyty w miejscowości z kasą.

Dobrze że przynajmniej w interREGIO mogą nabyć REGIOkarnet lub Turystyczny. Dziwi mnie, że "znakomity" system kas mobilnych Intercity, nagrodzony nagrodą za najlepszy produkt roku, nie jest w stanie wydrukować zwykłego biletu Podróżnika lub Abonamentowego :-o

Virakocha

Cytat:jak z wyprzedzeniem przy okazji wizyty w miejscowości z kasą.
Kasa jest o ile mi wiadomo na stacji Włoszczowa (Główna)

Cytat:Dziwi mnie, że "znakomity" system kas mobilnych Intercity, nagrodzony nagrodą za najlepszy produkt roku, nie jest w stanie wydrukować zwykłego biletu Podróżnika lub Abonamentowego

Kiepskie oprogramowanie. No ale skoro klient takie chce :/ Prawa rynku panie adiunkcie.

Cytat:ja bym chciał, żeby w mojej miejscowości do każdego wsiadały choć 2, jak w dawniejszych czasach.

Każdy by chciał. Te czasy nie wrócą

Cytat:Dwoma przystankami, na których zatrzymają się i to nie każde pociągi kwalifikowane nie spowodujemy tragedii i spadku przepustowości tej lini, która za niedługo i tak wzrośnie.

Ale będziemy psuć markę EIC, zatrzymując je w pipidówach.

Cytat:"Obecnie podróż z Opoczna do Warszawy trwa ok. 3 godzin a do Krakowa co najmniej 4,5 godziny" - skoro tak, to dlaczego nie zrobić konkurencji busom, których większość tutaj najchętniej by je widziała na złomowisku? Przecież chyba walczymy o pasażera?

Najpierw należy doprowadzić do porządku linię 25 i ją zelektryfikować, przynajmniej do Opoczna, aby podpiąć ją pod ŁKA (aby strefa nie kończyła się na Tomaszowie). Po rewitalizacji i ewentualnej elektryfikacji całości linii można myśleć o puszczeniu tym odcinkiem linii 25 pociągu/ów TLK w kierunku Kielc i Krakowa lub nawet Przemyśla (po zamknięciu odcinka Warka-Radom). To rozwiązało by sprawę Opoczna - czyli zadbanie o klasyczną linię 25 (utrzymanie przynajmniej tych 80 km/h lub podniesienie do 100-120 km/h plus elektryfikacja). Wtedy można pomyśleć o TLK (z postojami w Opocznie, Końskich i Skarżysku Milicy) ;-)
hutterdm napisał(a):
Virakocha napisał(a):
Cytat:Z podanych liczb wynika, że średnio do każdego zatrzymującego się tam pociągu wsiadają 2 (dwie) osoby. To ma być sukces?!

To jest porażka, która udowadnia, iż peron Edgara nie miał sensu ekonomicznego. Poza tym dzięki temu zepsuliśmy linię HS, skoro PLK chce budować przystanek Opoczno Południe ]->

ja bym chciał, żeby w mojej miejscowości do każdego wsiadały choć 2, jak w dawniejszych czasach. Dwoma przystankami, na których zatrzymają się i to nie każde pociągi kwalifikowane nie spowodujemy tragedii i spadku przepustowości tej lini, która za niedługo i tak wzrośnie. "Obecnie podróż z Opoczna do Warszawy trwa ok. 3 godzin a do Krakowa conajmniej 4,5 godziny" - skoro tak, to dlaczego nie zrobić konkurencji busom, których większość tutaj najchętniej by je widziała na złomowisku? Przecież chyba walczymy o pasażera? A skoro jest możliwość by im zrobić konkurencję, to trzeba to zrobić. Gdzieś mi się dzisiaj rzucił w oczy tekst, że na parking przy Włoszczowie Północ docierają samochody nawet z 50 km, co oznacza, że popyt jest, tylko ludzie nie mieli możliwości z niego kiedyś korzystać. Właśnie kiepski dostęp do linii kolejowych często decyduje o przewadze busów. Spójrzmy na to, że CMK biegnie po słabo zaludnionych terenach i budowa kolejnych przystanków jej nie grozi, poza tym Opocznem.

Nic dodać, nic ująć. Pomijając polityczny aspekt budowy przystanku Włoszczowa Północ, to dzięki tej inwestycji ludzie z Włoszczowy i okolic mają szybki i wygodny dojazd do obecnej stolicy i do dawnej. Busiarstwo nie ma szans z szybkimi i tanimi iR i TLK.
Opoczno - dziś pozbawione jakichkolwiek połączeń kolejowych - również powinno otrzymać przystanek na CMK. Ta linia zahacza tylko o dwa w miarę duże (powiatowe) miasta - Opoczno i Włoszczową. Opoczno jest nieco większe i niewielkim nakładem sił i środków może otrzymać bezpośrednie połączenie z Warszawą znacznie szybsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze od busów i autobusów.
hutterdm napisał(a):Gdzieś mi się dzisiaj rzucił w oczy tekst, że na parking przy Włoszczowie Północ docierają samochody nawet z 50 km, co oznacza, że popyt jest, tylko ludzie nie mieli możliwości z niego kiedyś korzystać.

Tak, to z artykułu RK, który zamieściłem w innym wątku: Link, dlatego proszę najwyżej o połączenie tych dwóch wątków.
I właśnie fakt, że te samochody tam parkują świadczy o tym, że przy mniejszej nagonce medialnej i większym docenieniu roli takich przystanków zbliżamy się do rozwiązań francuskich.

Zobaczcie, jak zbudowane są LGV - stacje znajdują się raczej poza miastem, pojawiają się takie francuskie kwiatki rzędu Włoszczowa Północ (odpowiednio większe są te miasta, ale nie porównujmy warunków francuskich i polskich). Nikt nie stawia tam na pasażerów z konkretnego miasta - za stacją rośnie duży parking i przyjmuje on auta z promienia 50 czy nawet 100 km. Tak właśnie powinna działać linia HS - CMK do takiej pretenduje.
Stron: 1 2 3 4 5