Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: [Wrocław] Tramwaj Plus na Stadion Miejski
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,tra ... iejskiego-[video=youtube],wia5-3266-10634.html

Termin uruchomienia linii - 31 marca 2012, wtedy dojdzie do wielu zmian w trasach wrocławskiej komunikacji miejskiej.

Najgorzej odbieraną zmianą będzie zlikwidowanie pospiesznej linii autobusowej E Bajana Pętla - Bartoszowice. Urząd Miasta twierdzi, że nowy tramwaj zaspokoi potrzeby przewozowe ludzi z Gądowa, jednak... tramwaj o Gądów nie zahacza - tym samym mieszkańcy tego osiedla tracą jedyne połączenie z Placem Grunwaldzkim (na Placu Grunwaldzkim i w jego okolicach swoje siedziby ma większość wrocławskim uczelni).
Cytat:(...) która ma daæ odpowiedzi i wyja¶niæ czy budowa i projektowanie torów zosta³y przeprowadzone prawid³owo.
No chyba ¿art, najpierw zaprojektowali a teraz siê bêd± zastanawiaæ czy dobrze? To nikt projektu nie weryfikowa³?
Ogólnie projekt Tramwaju Plus to dość spontaniczne działania - nikt nie myśli o tym, co dana linia da miastu. Strasznie brakuje odciążenia autobusowych linii 145, 146, które zawsze pękają w szwach, wśród studentów PWr zwą się "indukcja" - każdy rozumie dlaczego. Przydałby się tramwaj na linii Gaj - Stadion Olimpijski przez Plac Grunwaldzki, ale niestety specjaliści wolą szaleć z Pilczycami.
Dzisiaj ruszył 31PLUS, 32PLUS jedzie pierwszy dzień na stałej trasie, tej z projektu Tramwaju Plus. Oczywiście tramwaju Gaj - Stadion Olimpijski nie będzie, za to będą dwa tramwaje, które w 95% będą pokrywać się trasą.

Nie, to być nie może... Ręce opadają.
Cytat:Wszystkie wrocławskie media zadbały o to, aby każdy mieszkaniec stolicy Dolnego Śląska był świadomy jak wielką datą w historii miasta będzie 31 marca 2012 r. W pojazdach wrocławskiego MPK już dwa tygodnie przed tą datą pojawiły się plakaty informujące o tym, że z końcem marca na tory wyjedzie tramwaj oznaczony numerem 31PLUS, trasę zmieni 32PLUS i kilka autobusów oraz że zniknie linia pospieszna E.

Abstrahując od mieszanych uczuć jakie wywołała likwidacja linii E zajmijmy się tym, co dla mieszkańców Kozanowa i okolic Stadionu Miejskiego we Wrocławiu najważniejsze – pierwszy raz w historii miasta osiedla te otrzymały tramwajowe połączenie z centrum.

Linie 31PLUS i 32PLUS początek biorą na krańcówce Gaj, koniec odpowiednio na Stadionie Miejskim i Kozanowie, jadąc przez 90% trasy gęsiego – trasa obu linii pokrywa się w tak dużym wymiarze. Decyzja o takim poprowadzeniu linii była w moim mniemaniu niezwykle niefortunna – intuicyjne byłoby poprowadzenie linii z Gaju na Stadion Olimpijski, realizując przy tym potrzeby przewozowe Placu Grunwaldzkiego – miejsca zgrupowania się większość wrocławskich uczelni wyższych.
Decyzji urzędników nie zmienimy – warto więc było dowiedzieć się, jak firma Ziajka, budowniczyni trasy, zrealizowała inwestycję.

Ciąg dalszy na:
http://www.mikrobart.pl/2012/04/tramwaj ... czy-minus/
W cyklu pokazującym wrocławskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne od kuchni portal TuWrocław zaprezentował tramwaj Skoda 19T.