Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: POCIĄGI - LEGENDY
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
flanker napisał(a):Lata ona na Galicji i na Szrenicy, bynajmniej tak ją zawsze widywałem, chyba że coś pozmieniali.

Nic nie pozmieniali. W sobotę była widziana w Sosnowcu Dańdówce na "Galicji" przez forumową ekipę grillową :-D
legenda to pociag pospieszny Lublin -Szcecin Gl przez ,Pulawy Miasto ,Pionki Zach ,Radom, lodz Widdzew ;Lodz Chojny ,Zdunska Wola ,Sieradz ,Kalisz ,Ostrow Wlkp ,Poznan Gl to byl sklad 17 wagonow to byl widok
Nie wiem, ale to mógł być dawny Czartoryski lub inaczej się nazywał. One się chyba w Ostrowie mijały, na zmianę załogi oraz lokomotyw.
Ten skład był bez nazwy
Jednego roku był to chyba RJ 2002/2003 prowadził grupę wagonów do/z Kielc. Manewry odbywały się w Radomiu. Skład rzeczywiście miał bardzo fajną trasę szkoda że teraz takiego składu nie ma Sad

Alex

Pospieszny "Chełmianin" Chełm - Kostrzyn, p. Lublin, Warszawę, Bydgoszcz, Gorzów Wlkp., to był dopiero pociąg, 11 wagonów.
To był skład Lublin/ Kielce - Szczecin (Świnoujście), dawny 28200/1 / 82200/1. Jak dobrze pamiętam zestawiał PR Szczecin i PR Kielce, odnośnie zestawiania przez ten drugi zakład to już historia.
pamięta :-) jeszcze ktos te pociągi;Poznan Gl-Zamość-Zakopane,przyspieszony pociąg osobowy 13 wagonów 7 do Zamoscia i 6 do Zaopanego.albo przyspieszony pociąg osobowy Zdunska Wola -Szklarska Poręba.? :lol:
To ja zaproponuję:
a) osobowy Grudziądz - Piła Główna przez Pruszcz-Bagienicę, Złotów;
b) osobowy Gdynia Główna - Łódź Kaliska (w jakimś okresie Łódź Widzew) przez Grudziądz;
c) osobowy Zduńska Wola Karsznice - Malbork przez Grudziądz;
d) pospieszny Gdynia Główna - Łódź Kaliska przez Brodnicę, Sierpc.
Lata osiemdziesiąte/dziewięćdziesiąte XX w.
WinD napisał(a):c) osobowy Zduńska Wola Karsznice - Malbork przez Grudziądz;

Wcześniej ten pociąg kursował w relacji Mysłowice - Gdynia, zestawiony z samych bonanz, och to były czasy ;-)
To ja zapraszam do lektury zestawu legend :-)
Rozkład Jazdy 2001/2002 dla stacji Wrocław Główny

To były czasy, aż łza się w oku kręci ;-)

flanker

Adams ano :-) Ile połączeń wtedy było, jakie piękne relacje i czasy przejazdów. Eh, szkoda że to już nie wróci.
To ja zaproponuję inną tabelę, po przejrzeniu której też łezka się w oku kręci...

Więcbork 1982/1983
flanker napisał(a):... i czasy przejazdów.

O właśnie. Wrocław Gł. - Kraków Gł. niewiele ponad 4 godziny, a teraz... :-(
Dozer napisał 2010-06-28 cyt.:
"Legendą jest na pewno "Włóczęga Północy", czyli osobowy z Lublina do Gdyni nr 2512. Był najwolniejszym pociągiem dalekobieżnym w Polsce..."
Ten pociąg miał bardzo ciekawą trasę, obecnie nie do przejechania w całości: Z Lublina jechał przez Lubartów, Parczew, Łuków, Siedlce, Sokołów Podlaski, Treblinkę, Małkinię, ostrów Mazowiecką, Ostrołękę, Wielbark, Szczytno, Olsztyn, Bogaczewo, Elbląg, Malbork, Tczew.
Osobiście nim nie jechałem; rozmawiałem o nim z dwoma jego dawniejszymi pasażerkami. Jedna - starsza pani z Lublina jeździła nim w odwiedziny do córki do Elbląga, w 1988 żałowała, że nie ma już połączenia bezpośredniego.
Druga - wspominała, jak Włóczęga w kierunku do Lublina został w Rudniku (? -tu niech lublinianie mnie poprawią) skierowany omyłkowo na wschód i wjechał w perony Świdnika (zamiast od razu Lublina Północnego) ;-).

[ Dodano: 2013-01-31, 12:24 ]
Była parę stron temu mowa o pociągu z Warszawy do Lipska. Poznałem go w roku akademickim 1987/88 - wtedy jeździł już w relacji Lublin - Leipzig. Z Lublina odjeżdżał o 15:35 z peronu 1A. Dalej jechał jak każdy pospieszny, z postojami w Nałęczowie, Puławach Mieście, Dęblinie, Pilawie, Otwocku - i w Warszawie Wschodniej postój 20 minut (zmiana drużyny konduktorskiej). dalej nim nie jechałem, ale pamiętam, że potem była W-wa Centralna, nie pamiętam czy Żyrardów (chyba nie), Skierniewice, Koluszki, Łódź Chojny. Dalej musiał jechać prze Ostrów Wlkp., Wrocław Główny, z Polski wyjeżdżał w Zgorzelcu.
ZTCP nie miał sypialnych ani kuszetek - same klasy, przy czym tylko dwa (albo trzy) ostatnie dwójki na końcu składu były bez rezerwacji.

[ Dodano: 2013-01-31, 12:27 ]
A kto pamięta osobowy Dęblin - Gliwice? Skład wagonowy, jesienią 1987 był zestawiony z jakichś zielonych dziwadeł o wypukłym dachu (ale na pewno nie były to ryflaki), ciągniętych przez EU07. Z Dęblina odjeżdżał jakoś koło 19:30. Nie wiem, kto nim jeździł; trasa ciekawa dla historyka - wyjąwszy końcówkę do Gliwic to jest ptrasa dawnej Kolei Iwangorodzko-Dąrowskiej.
Czy ten skład do Drezna jechał z Lublina to nie wiem, ale z Warszawy na pewno i jechał przelotem przez Łódź, czyli postój jak napisałeś tylko na Chojnach, potem dalej na Ostrów, Legnicę, Zgorzelec.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18