Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Nowa ustawa o licencjach - praca maszynisty krok po kroku
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam.
Jestem nowy na forum. Mam 18 lat i chodzę do technikum (pozostało mi jeszcze 1,5 roku). Technikum nie jest związane z transportem kolejowym. Po zakończeniu nauki chcę zrobić kurs na maszynistę spalinowych pojazdów trakcyjnych. Zadzwoniłem do CTL w sprawie ofert pracy w przyszłości-jak rozwija się firma, czy prognozują zapotrzebowanie na maszynistów. Pani mówiła mi, że jak narazie nic nie może mi powiedzieć, ponieważ w życie mają wejsć ustawy i nowe licencje dla maszysnitów.
Ktoś wie o co w tym chodzi??
Jeszcze jedno pytanie:
Krok po kroku proszę o opisanie mi drogi do stanowiska maszynisty spalinowych pojazdów trakcyjnych. Proszę o wyrozumiałość i nie pisać, że tematy były poruszane. Od tygodnia przeglądam fora internetowe i każdy pisze co innego. Dodam, że możliwość pracy przy taborze być może będę mógł odbyć w Kolejach Dolnośląskich.
Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
W naszej szkole (i ponoć kilku innych) PKP Cargo proponowało stypendium dla uczniów z profili mechanicznych i elektrycznych. Pani mówiła, że spółka nie chce innych, bo są większe problemy przy kursach (trzeba wysłać na kurs, a nie tylko na egzamin), więc jeśli masz coś wspólnego z tymi kierunkami to masz znaczne szanse (oczywiście jeżeli przejdziesz badania okresowe-jak z tym jest to diabli raczą wiedzieć, bo ponoć jakieś nowy przepisy weszły) Wink

Virakocha

O ile wiem Koleje Wielkopolskie urządzało kurs dla przyszłych maszynistów :-)
O... a wiesz kiedy to było....? czy będzie?
Prawda jest taka, że na kolei nie ma już maszynistów. (nie ma młodych). Za kilka lat niestety nie będzie nikogo.

[ Dodano: 2011-12-28, 12:46 ]
Virakocha, Widzę, że jesteś z Poznania. Orietnujesz się może o nauce zawodu maszynisty w Poznaniu. Mam tam rodzinę, więc było by łatwiej z noclegiem. Wysłałem wiadomość to Kolei Wielkopolskich dotyczących szkolenia na maszynistów spalinowych pojazdów trakcyjnych. Wiesz może coś więcej na ten temat?

Virakocha

Nie chcę cię wprowadzać w błąd ale najlepiej jakbyś osobiście złożył wizytę w siedzibie Kolei Wielkopolskich, przy ulicy Składowej 5 (wysiadasz z tramwaju na przystanku Towarowa I) i porozmawiał w cztery oczy z Janem Wojcińskim - on odpowiada za sprawy techniczne.

Tu masz namiary:

Naczelnik Wydziału Techniczno- Eksploatacyjnego:

Jan Wojciński

Tel: 61-27-92-750

e-mail: <!-- e --><a href="mailto:jan.wojcinski@koleje-wielkopolskie.com.pl">jan.wojcinski@koleje-wielkopolskie.com.pl</a><!-- e -->
Ja byłem na rozmowie kwalifikacyjnej w KW i miałem okazję podjąć pracę, ale ze względu na studia musiałem zrezygnować. Aczkolwiek wiem, że kurs teoretyczny ma trwać jakoś teraz we Wrocławiu (ja byłem na rozmowie ok. miesiąc temu) i miał on trwać w trybie stacjonarnym około 2 miesiące i później miał być egzamin.
Po tym egzaminie zaczynały się jazdy w kabinie. One miały trwać około 7 miesięcy do roku włącznie. Ale kiedy one się rozpoczynają niestety nie wiem.
Napisałem wiadomość. A jak ten pan reaguje na nowych pracowników? Jestem młody (18 lat). Kończę technikum jeszcze 1,5 roku. Potem chcę tam zacząć pracę/szkolenie.
Co Wy na to... Dam radę?
No mnie chciał od razu. Myślę, że młode osoby mają duże szanse na taką pracę, jednak muszę być to osoby 100% dyspozycyjne.
maszynista napisał(a):Jestem młody (18 lat). Kończę technikum jeszcze 1,5 roku. Potem chcę tam zacząć pracę/szkolenie.
Co Wy na to... Dam radę?
Przez 1,5 roku jeszcze sporo się może zmienić, więc spokojnie Wink
Przedewszystkim, za 1,5 roku będzie od cholery tych spółek i o pracę będzie o wiele łatwiej ;-)
Starał się ktoś z Was o pracę w KW?
Kilka postów wy¿ej, masz wpis pitagorasa, czytaj uwa¿nie!
Wiem. Chciałem wypowiedzi innych użytkowników. Z użytkownikiem Pitagoras rozmawiałem, ale On starał się o pracę jako kierownik pociągu.
Czy jest użytkownik, który pracuje w KW?
CV i list motywacyjny został wysłany a w nim było zdanie, że chciałem być kierownikiem, ale na rozmowie padła propozycja na maszynistę. Oj Ty chyba nie zrozumiałeś, co ja do Ciebie pisałem.
Ok już rozumiem.
Stron: 1 2