14.09.2011, 20:59
15.09.2011, 10:51
Możesz przybliżyć temat?
15.09.2011, 12:06
Rzeczpospolita z 14 września i artykuł p. Urbańskiego "Pociągiem 250 km/h."
Autor pisze m.in. o zakupie pociągów typu Pendolino specjalnie dla nas w wersji bez wychylanego nadwozia, które mogą poruszać się z szybkością 220/250 km/h i zabiorą naraz 402 pasażerów.
Wg obliczeń podróż Warszawa-Kraków ma potrwać 2 godz. odległość 268 km. Natomiast Gdynia-Warszawa prawie 3 godz. za 375 km.
Kolej dużych prędkości ma się pojawić za lat 3 i objąć trasy Gdynia-Warszawa-Kraków oraz Warszawa-Katowice.
Autor pisze m.in. o zakupie pociągów typu Pendolino specjalnie dla nas w wersji bez wychylanego nadwozia, które mogą poruszać się z szybkością 220/250 km/h i zabiorą naraz 402 pasażerów.
Wg obliczeń podróż Warszawa-Kraków ma potrwać 2 godz. odległość 268 km. Natomiast Gdynia-Warszawa prawie 3 godz. za 375 km.
Kolej dużych prędkości ma się pojawić za lat 3 i objąć trasy Gdynia-Warszawa-Kraków oraz Warszawa-Katowice.
15.09.2011, 14:27
Jak zwykle ktoś się zabrał do tego jak (już nie powiem z czego). No ale w końcu to tylko gazeta.
16.09.2011, 10:56
Pewnie skończy się na testach i dalej zostanie sprawa odsunięta na x lat
29.09.2011, 05:23
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/rewolucj ... omosc.html
Do testów mają tylko jednego taurusa z nowym systemem.
Do testów mają tylko jednego taurusa z nowym systemem.
02.10.2011, 11:17
Bo na razie nie ma potrzeby uruchamiania testów na większą skalę. Testy to chyba raczej tylko formalność - ES64U4 jest stworzony do współpracy z ETCS, zobaczymy, jak wyszło wdrażanie go na CMK.
03.10.2011, 19:28
Jak to ładnie wygląda
04.10.2011, 05:22
Ładnie tylko jak to możliwe że ETCS zezwolił na przekroczenie prędkości o 4km/h?
04.10.2011, 10:32
1. Nie ma idealnych regulatorów, które trzymaj± idealnie zadany poziom (o tym chyba wiesz, bo masz pe³no regulatorów w pracy ka¿dego dnia :-P ).
2. B³êdy pomiarowe.
3. To tylko wy¶wietlacz w wagonie, nie spodziewaj siê tam laboratoryjnej dok³adno¶ci.
2. B³êdy pomiarowe.
3. To tylko wy¶wietlacz w wagonie, nie spodziewaj siê tam laboratoryjnej dok³adno¶ci.
04.10.2011, 11:25
Tak tylko zauważ że tutaj chodzi o bezpieczeństwo, więc przekroczenie nie powinno mieć miejsca w żadnym wypadku. Na pewno wykorzystywane tam wszelaka elektronika musi być najlepszej jakości co sprawia że zapewne jest bardzo droga.
Ja obstawiam punkt 2 lub 3.
Ja obstawiam punkt 2 lub 3.
05.10.2011, 12:28
Z filmików z testów ECTS po przekroczeniu 200km/h włącza się ta tzw awaryjna pomarańczowa strefa (chyba tam było +15km/h) po przekroczeniu 215km/h się włącza nagłe hamowanie. W pomarańczowej strefie można cały czas jechać, ale mechu by długo nie wytrzymał (pomarańczowej strefie towarzyszy dźwięk ostrzegawczy).
Te nazewnictwo to sam wymyśliłem (szczerze nie wiem jak się to nazywa) więc z góry przepraszam za zamęt.
Te nazewnictwo to sam wymyśliłem (szczerze nie wiem jak się to nazywa) więc z góry przepraszam za zamęt.
07.10.2011, 10:25
To raczej błąd pomiaru, wiele razy jechałem już po E20 z prędkością 165-168 km/h, co raczej nie miało rzeczywiście miejsca - tyle pokazywał wagonowy wyświetlacz.
07.10.2011, 15:45
W EP09 wyłącznik szybki wyłącza zasilanie po przekroczeniu bodaj 170km/h
Virakocha
07.10.2011, 19:10
To możliwe Bart, że tyle jechałeś ;-) Maksymalna prędkość jaką udało się wycisnąć na E20 zaraz po modernie to 175 km/h (EuroCity, prowadzone na EP05) ;-)